پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار با جمع زيادى از بسيجيان نقاط مختلف كشور

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز در ديدار با جمع زيادى از بسيجيان نقاط مختلف كشور با ايشان از آمريكا و رژيم صهيونيستى به عنوان دو عنصر پليد و خبيث و دشمنان اصلى ملت ايران نام بردند و با اشاره به بيدارى، هوشيارى و اراده مصمم مردم و آزادانديشى مسؤولان كشور، بى ثمر بودن تهديدها و توطئه هاى خباثت آميز دشمنان اسلام را عليه نظام اسلامى يادآور شدند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه در آستانه برگزارى مراسم هفته بسيج انجام شد، بسيج را يك حركت خردمندانه، منطقى، استوار و كاملا حكيمانه توصيف كردند و فرمودند: بسيج يكى از برجسته ترين مسائلى است كه حكمت امام بزرگوار در آن آشكار شد و بى ترديد بسيج مانند هر حركت خردمندانه ملت ايران كه بر اسلام و مبانى منطقى استوار باشد ، براى ملتهاى ديگر يك الگو و سرمشق خواهد شد و تبليغات خصمانه استكبار نمى تواند مانع از الگوپذيرى ملتها از انقلاب اسلامى شود.
فرمانده كل قوا از پشتيبانى مردم به عنوان عمده ترين كار در هر حركت نظامى ياد كردند و فرمودند: در نيروى مقاومت بسيج، روشن بينى، حركت منطقى، محاسبات دقيق و نيز نتايج علمى جزو خصوصياتى است كه از آغاز تأسيس آن تا كنون محسوس بوده است و براى كشورى كه آماج حملات مستمر خصمانه و خباثت آميز دشمنان است، نيروى مردمى بسيج تنها راه علاج است.
حضرت آيت الله خامنه اى رژيم غاصب صهيونيستى و دولت مستكبر آمريكا را دشمنان اصلى ملت ايران دانستند و فرمودند: طبيعت نظام مقدس جمهورى اسلامى، حفظ استقلال ملى و ممانعت از دخالت بيگانگان است، در سياستها مستقل مى انديشد و شبكه جهنمى صهيونيسم را دشمن مى داند. بديهى است كه ملتى با اين خصوصيات با دشمنى مستمر قدرتهاى استكبارى مواجه خواهد بود و دنيا بايد بداند كه ملت ايران در شناخت دشمن اصلى خود يعنى رژيم جنايتكار اسرائيل و دولت آمريكا اشتباه نخواهد كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى آمريكا و اسرائيل را دوروى يك سكه و دو عنصر پليد و خبيث توصيف كردند و فرمودند: در جريان جنگ تحميلى هشت ساله، قدرتهاى جهانى به تحريك و تشويق آمريكا و اسرائيل و با امكانات نظامى، مالى و سياسى خود از رژيم عراق حمايت كردند تا مانع از فتح نظامى ملت ايران شوند. رژيم عراق كه امروز با انواع وسايل و تبليغات، چهره سران آن زشت شمرده مى شود با همين خصوصيات و ماهيت در جريان جنگ تحميلى مرتكب فجايعى از قبيل بمباران شيميايى شهر حلبچه و جنگ شهرها شد اما در عين حال براى ساليان متوالى مورد تأييد بلوك غرب و مدعيان حقوق بشر قرار داشت و آنها هر چه توانستند در حمايت از عراق به كاربردند تا مانع پيروزى نظامى ملت ايران شوند.
مقام معظم رهبرى به عجز دشمن در برابر نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران و بسيج مردمى اشاره كردند و فرمودند: قدرتهاى جهانى به مدت هشت سال پشت سر عراق ايستادند تا جمهورى اسلامى ايران را دچار سرافكندگى و شكست كنند اما ملت ايران با قدرت در برابر آنها فداكارانه ايستاد و به اين ترتيب بزرگترين افتخار تاريخ را به دست آورد و بزرگترين تجربه دوران نورانى رهبرى امام بزرگوار در جنگ تحميلى نيز آن است كه اجازه نداد ملت ايران لحظه اى احساس شكست و هزيمت كند.
حضرت آيت الله خامنه اى آمريكا و اسرائيل را مظهر تمامى دشمنيها، خباثتها و جهالتها نسبت به حقيقت انقلاب اسلامى و ملت آزاد و مستقل ايران خواندند و فرمودند: جرم ملت ايران اين است كه مى خواهد آزاد و مستقل زندگى كند، به اطاعت از قدرتهاى متجاوز و مستكبر گردن ننهد، سرنوشتش را خود معين كند، مدافع حقيقت و حقوق ملتها باشد و در يك كلمه در پرتو اسلام و احكام نورانى آن زندگى كند و اين جرمى است كه دشمنان ملتها قادر به تحمل آن نيستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بزرگترين نقطه قوت ملت ايران را از نظر آمريكا و اسرائيل بزرگترين نقطه ضعف دانستند و فرمودند: اسلام و قرآن با ظلم، تجاوز، ستمگرى و تسلط رژيمهاى خودكامه بر ملتها سر سازش ندارند و بر همين اساس جمهورى اسلامى ايران اقدام رژيم صهيونيستى در غصب خاك فلسطين را قبول نمى كند و حكومت چكمه پوشان اسرائيلى در فلسطين اشغالى را مردود مى داند و علت دشمنى آمريكا و اسرائيل با نظام اسلامى در همين حق گويى و حق طلبى ملت ايران نهفته است.
مقام معظم رهبرى تلاش ملت ايران را براى تحقق عدالت اجتماعى و تأمين رفاه و امنيت در سايه توحيد و احكام نورانى اسلام و قرآن خاطرنشان كردند و فرمودند: رژيم مستكبر آمريكا و دشمنان متجاوز ديگر در طول سالهاى پس از پيروزى انقلاب اسلامى در مواجهه با ملت سربلند ايران هميشه ناكام مانده اند. بينى آنها به خاك ماليده شده است و در آينده نيز هر كس قصد تجاوز و تعرض نسبت به اين ملت داشته باشد تيرش به سنگ خواهد خورد و جز ناكامى نصيبى نخواهد برد.
حضرت آيت الله خامنه اى سردمداران دولت آمريكا را بازى خورده صهيونيستها و تحت وسوسه شديد شياطين صهيونيست دانستند و فرمودند: سردمداران دولت آمريكا هدف وسوسه تند و شديد شياطين صهيونيست قرار دارند تا عليه ملت ايران و نظام اسلامى تعرض، خباثت و دشمنى بورزند اما تجربه 18 سال گذشته به عنوان يك سند گويا در مقابل ما و آمريكاست كه نشان مى دهد آمريكا هيچ غلطى نمى تواند بكند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر موضع حق نظام اسلامى ايران در زمينه مسائل خارجى تأكيد كردند و فرمودند: ما هرگز منافع هيچ ملتى را غصب نكرده ايم و هيچ كشور همسايه اى را مورد تجاوز قرار نداده ايم . ملتها و دولتهاى ضعيف، مظلوم و تحت ستم هميشه مورد حمايت و مشمول كمك و عطوفت ملت ايران بوده اند و با وجود خباثتها و وسوسه هاى دشمنان ما در خليج فارس، ما هيچگاه تهديدى براى همسايگان خود و كشورهاى منطقه نبوده ايم . ملت ايران طرفدار حق و دشمن باطل است، با ظلم و ستم و زورگويى سر سازگارى ندارد اما با تمام قوا در برابر متعرضين به حقوق خود مى ايستد و تسليم زورگوهاى دنيا نمى شود.
فرمانده كل قوا در پايان سخنانشان حمايت پروردگار، سنن تاريخ و قوانين تاريخى را از ملت مسلمان ايران مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: هر كسى كه با اين ملت مقابله كند شكست خواهد خورد و هيچكس نبايد در اين حقيقت تاريخى ترديد كند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان فرمانده كل قوا، سرتيپ پاسدار عليرضا افشار فرمانده نيروى مقاومت بسيج گزارشى از برنامه هاى هفته بسيج را به استحضار معظم له رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /