پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاء مجلس خبرگان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار اعضاء مجلس خبرگان با ايشان، با تجليل و ستايش از حماسه عظيم و پرشكوه حضور ملت مسلمان در هجدهمين سالگرد پيروزى انقلاب اسلامى و عظمت كم نظير راهپيمايى روز جهانى قدس و نماز عيد سعيد فطر تأكيد كردند: ملت حقيقتا خوب و مؤمن ايران، واقعا حجت را بر همه تمام كرده اند و با اتكاء به اين ملت و ادامه پايبندى به اسلام و در پناه لطف و رحمت پروردگار، نسبت به آينده هيچ گونه نگرانى نداريم و افق آينده را بسيار روشن تر مى بينم.
در اين ديدار كه در پايان هفتمين اجلاس سالانه مجلس خبرگان صورت گرفت، مقام معظم رهبرى، خبرگان را از اركان اساسى نظام اسلامى برشمردند و تشكيل جلسات خبرگان را براى پيش بردن كارهاى مهم و اهداف برنامه ريزى شده، ضرورى خواندند.
حضرت آيت الله خامنه اى مسأله ولايت فقيه را از ابتكارات برجسته و ممتاز اسلام خواندند و تصريح كردند: ايده حكومت ولى فقيه با ويژگيهايى كه اسلام براى آن برشمرده است امروز پاسخگوى نيازهاى حقيقى جامعه بشر است و در جهانى كه انسان از بى توجهى به معنويات رنج مى برد، هيچ چيز براى بشر نجات بخش تر از تشكيل چنين حكومتى نيست.
مقام معظم رهبرى با اشاره به وحدت نظر كليه علما و فقهاى اسلام در مورد اصل ولايت فقيه افزودند: عمل به جامعيت دين در واقع متكى به تشكيل حكومت دينى است و لازمه توجه به اين مسأله داشتن بصيرت در مسائل سياسى است و شايسته است خبرگان در باب جزئيات مسأله ولايت فقيه، مباحثات علمى داشته باشند كه البته شرع در باب همه جزئيات مستقيما وارد نشده بلكه معيارهايى مشخص كرده كه اهل نظر با توجه به آنها، جزئيات را روشن مى سازند و مردم با توجه به آنها مصداق ولايت فقيه را مى شناسند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در تبيين دستاوردها و نتايج حيات پربركت نظام اسلامى افزودند: در اين 18 سال، روند كلى حركت نظام در مجموع در حد قابل قبولى مطلوب بوده است و اين حركت همچنان به سمت تكامل و تعالى بيشتر ادامه خواهد يافت كه البته اين دستاوردها ناشى از توجه ملت و مسؤولان به خداوند بوده كه رحمت الهى را جلب كرده است و همانگونه كه امام راحل عظيم الشأن مى فرمود، دست قدرت الهى در پيشرفت كارهاى گوناگون نظام اسلامى محسوس و متجلى است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به اقبال قشرهاى مختلف مردم بويژه جوانان به مسائل معنوى تصريح كردند: در زمينه هاى معنوى و تربيت انسانهاى صالح و متخصص، پيشرفتهاى محسوسى وجود داشته است.
مقام معظم رهبرى كينه ورزى نظام استكبار و در راس آن آمريكا و همچنين رژيم صهيونيستى را نسبت به نظام اسلامى ناشى از دشمنى ذاتى با اسلام، پايبندى ملت ايران و نظام به ارزشهاى اسلامى و تلاش جمهورى اسلامى ايران براى دستيابى به استقلال همه جانبه ارزيابى كردند و افزودند: دشمن با شيوه ها و روشهاى مختلف در تلاش است و از هيچ فرصتى براى ضربه زدن به نظام اسلامى غافل نيست و در مقابل، ما نيز بايد دشمن را در هر لباسى بشناسيم و همه كسانى كه به هر شكل مسؤوليتى دارند، بايد با تقوا و پرهيزگارى، از تأثير وسوسه ها و كيد دشمن برحذر باشند و در هرگونه فعاليت يا اظهار نظر ، بسيار مراقب باشند و چند وقت ديگر نيز كه انتخابات رياست جمهورى است بايد همه توجه داشته باشند كه دشمن در آن عرصه فتنه گرى نكند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حكومت اسلامى را زمينه ساز ظهور و اجراى كليه مسائل اسلامى خواندند و فرمودند: به همين دليل و همانگونه كه امام راحل مى فرمودند، حفظ نظام، اهم واجبات است و بايد با همه توان و با حساسيت ويژه اين مسأله را بر هر چيز ديگر ارجح دانست و اين از اهم مصاديق تقواست.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به لزوم تداوم روند سازندگى اقتصادى كشور با قوت و شدت تمام، افزودند: در زمينه سازندگى فرهنگى نيز بايد به بهترين شكل عمل كرد و با تلاش و كار بيشتر به اين مهم پرداخت كه در اين زمينه حوزه هاى علميه، گويندگان، نويسندگان و متفكران وظيفه مهمى بر عهده دارند.
مقام معظم رهبرى همچنين با اشاره به لزوم حفظ ذخائر و ثروتهاى ملى و تقويت امكانات مادى و معنوى كشور افزودند: خداوند اراده كرده است نظام اسلامى و ملت مسلمان ايران را زمينه ساز حيات دوباره اسلام قرار دهد و ما بايد اين تفضل الهى را حفظ كنيم.
در اين ديدار، پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آيت الله امينى نايب رئيس مجلس خبرگان، گزارشى از هفتمين اجلاس سالانه مجلس خبرگان بيان كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /