پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اجتماع عظيم مردم اهواز

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، امروز بلافاصله پس از ورود به شهر اهواز، در اجتماع عظيم مردم حضور يافتند و طى سخنانى بر ضرورت شتاب بخشيدن به نوسازى معنوى و استقرار عدالت اجتماعى به مفهوم كامل آن تأكيد كردند و اهميت از بين بردن تبعيض، فقر، جهل و محروميت از تمامى كشور را يادآور شدند.
مقام معظم رهبرى در اين اجتماع باشكوه كه با ابراز احساسات پرشور مردم همراه بود فرمودند: مردم شجاع و دلاور استان خوزستان هشت سال در معرض امتحانى بسيار دشوار قرار داشتند و رنج ناشى از جنگ را در شرايطى كه بيشترين فاجعه آفرينى دشمن در اين استان واقع مى شد تحمل كردند و پس از جنگ نيز كار، تلاش و سازندگى در اين استان جزو بهترين نمونه هاى تلاش سازندگى در كشور محسوب مى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى به اقدامات انجام شده جهت بازسازى ويرانيهاى ناشى از جنگ تحميلى اشاره كردند و فرمودند: ملت پرافتخار ايران به بركت اسلام، هشت سال جنگ خونبار كه جبهه متحد دنياى استكبار آن را طراحى و تحميل كرد، پشت سر گذاشت و اجازه نداد كه حتى يك وجب از خاك ايران اسلامى در تصرف دشمن باقى بماند و پس از آن نيز توانست با سرعت، جديت و مهارتى تحسين برانگيز ويرانيهاى جنگ را ترميم و كشور را بسازد و اين همه به بركت اسلام عزيز ممكن شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تصريح كردند كه با اتحاد و پايبندى ملت ايران به احكام اسلامى، نيروى متحد استكبار و استعمار در سراسر جهان نمى تواند به اين ملت شجاع، مقاوم، با ايمان، مصمم و كارامد كوچكترين ضربه و خدشه اى را وارد كند.
مقام معظم رهبرى مردم خوزستان را به سبب به يادگار گذاشتن آزمايشى بسيار درخشان در تاريخ ستايش كردند و فرمودند: دنيا بايد بداند كه ملت ايران زنده است، در كار خود در نمى ماند، به هيچكس نيز احتياج پيدا نمى كند و در مقابل ديگران به زانو در نخواهد آمد، بنابراين كسانى كه در تلاش هستند تا افكار، نظرات و سياستهاى استكبارى خود را بر ملت ايران تحميل كنند بايد بدانند كه هيچ تحميلى بر ايران اسلامى ممكن نيست و ملت ايران مصمم است كه بدون اعتناء به سياست ديگران، اجازه دخالت در امور داخلى خود را به هيچكس ندهد.
حضرت آيت الله خامنه اى، كار، تلاش، سازندگى، توليد، ابتكار، توليد ثروت ملى و به بروز درآوردن استعدادها را هنر بزرگ ملت ايران توصيف كردند و فرمودند: سازندگى و نوسازى در اين كشور هنوز به نقطه پايان نرسيده اما در اين راه گامهاى بلندى به پيش برداشته شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى هدف از تشكيل نظامهاى الهى و فرستادن پيامبران خدا را استقرار عدالت اجتماعى دانستند و فرمودند: نوسازى معنوى به مفهوم استقرار عدالت اجتماعى بايد شتاب بيشترى پيدا كند زيرا اگر سازندگى در جهت استقرار عدالت، از بين بردن تبعيض، برابرى حقوق و احياى كرامت زن و مرد مسلمان نباشد در واقع موفقيتى را به دست نياورده ايم. موفقيت هنگامى حاصل خواهد شد كه بتوانيم معنويت، اخلاق ، دين، عدالت، معرفت، سواد و تواناييهاى گوناگون را در ميان جامعه مستقر كنيم.
مقام معظم رهبرى ملت ايران را عدالت خواه و مخالف تبعيض، ظلم و زور توصيف كردند و فرمودند: استقرار عدالت كار اساسى و اصلى مسؤولان و دولتمردان ايران اسلامى است و ما در تلاش هستيم تا به معناى حقيقى كلمه جامعه اى عادلانه را بنيان نهيم .
حضرت آيت الله خامنه اى با تقدير از محبت، لطف و صفاى مردم خوزستان، فرمودند: خصوصيت مردم خوزستان، ايرانى بودن و مسلمان بودن و ايستادگى در مقابل متجاوزين است. اهواز از 1200 سال قبل پايگاه مكتب اهل بيت عصمت و طهارت (ع) بوده است و ملت ايران در ارتباط با تشيع و محبت و معارف اهل بيت (ع) خود را وامدار اهواز مى داند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى اهميت وحدت كلمه اقشار مختلف ايران را يادآور شدند و فرمودند: نظام اسلامى بر محور وحدت تمامى قوميتهاى ايرانى و بر اساس افكار و رهنمودهاى انقلابى اسلام به وجود آمد و مردم خوزستان بايد همانند گذشته وحدت ميان خود را حفظ كنند و اجازه ندهند كه اختلاف زبان و نژاد، صفوف آنان را خدشه دار كند.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان ضرورت پرهيز از عادات غلط و جاهلى در برخى از نقاط استان خوزستان را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: در دوران حاكميت اسلام، وجود خرافات و زوايد اسلام قابل قبول نيست، بنا بر اين برادران عرب، بختيارى و لر هر كدام بايد عادات و روشهاى غلط گذشته را در مورد زنان كنار بگذارند تا خواهران ما در خوزستان بتوانند در ميدانهاى اجتماعى وارد شوند و تحصيل علم و معرفت كنند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين موسوى جزايرى نماينده ولى فقيه و امام جمعه اهواز در سخنان كوتاهى مقدم رهبر معظم انقلاب اسلامى را به استان لاله خيز خوزستان گرامى داشت و گفت كه مردم اين استان با حضور گسترده و پرشور خود در مراسم استقبال، برپيوند ناگسستنى خويش با ولى امر ملسمين تأكيدى دوباره گذاشته اند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /