پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار صدها تن از شعراى عرب زبان خوزستان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امشب در ديدار صدها تن از شعراى عرب زبان خوزستان با ايشان طى سخنانى از رونق شعر و ادب و بيان و كلام به عنوان مفاخر مهم اين استان ياد كردند و شعراى خوزستان را به لحاظ كميت و كيفيت در زمره شعراى برجسته و ممتاز جهان عرب دانستند.
مقام معظم رهبرى ضمن ارج نهادن به شعراى خوزستان فرمودند: كسانى كه مى توانند با زبان شعر آنچه را در ضمير خود دارند بيان كنند، داراى شأن و منزلت فرهنگى هستند. شعراى خوزستان بر طبق اقتضاء زمان حركت كرده اند و شعر آنها از محتواى انقلابى برخوردار است و اينجانب اهل شعر و ادب اين استان را دوست دارم و براى آنان ارزش قائل هستم.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ارزش شعر و ادب را در خدمت آن به ارزشها و حقيقت دانستند و ضمن تأكيد بر لزوم توسعه كمى و كيفى شعر در جامعه فرمودند: شعر يكى از شعب ممتاز هنر است و قيمت والايى دارد و هر جامعه اى كه نتواند ضمير خود را به زبان هنر بيان كند، اعتقادات و ارزشهاى مورد احترام او در جريده عالم ثبت نخواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اى شعر عرب را ذخيره اى تمام نشدنى و فوق العاده توصيف كردند و فرمودند: شعر عربى مجموعه اى از هنر ممتاز و فاخر است، اما شعراى كشورهاى عربى متأسفانه در برابر قضيه فلسطين سكوت اختيار كردند در حالى كه آنان با زبان شعر مى توانستند دنيا را از آنچه بر سر فلسطين مظلوم آمده است، آگاه كنند و در چنين شرايطى، شعراى عرب زبان ايران بايد همانند چراغ فروزانى در دنياى ادبيات عرب بدرخشند و با سرودن اشعار داراى مضامين عالى و قالبهاى فاخر، جوامع عربى را متوجه سخن خود كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان سخنانشان اشعار محلى در خوزستان را متكى به فرهنگ اسلامى، حب اهل بيت (ع) و وفادارى به امام و اسلام توصيف كردند و فرمودند: زبان شعر برنده ترين سلاح فرهنگى است و شعراى عرب زبان خوزستان به سبب برخوردارى از ذوق و قريحه سطح بالا، بايد در جهان عرب بدرخشند.
بر پايه همين گزارش در اين ديدار، چندين شاعر عرب زبان اشعارى را با مضامين شوق برانگيز و پرمحتوا قرائت كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /