پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بازديد از دهمين نمايشگاه بين‏المللى كتاب تهران

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز از دهمين نمايشگاه بين المللى كتاب تهران بازديد كردند و از نزديك، تازه ترين عناوين كتاب را در زمينه مسائل مذهبى، فرهنگى آموزشى، علمى، سياسى، شعر و ادبيات، قصه نويسى و همچنين دفاع مقدس، مورد توجه قرار دادند.
مقام معظم رهبرى در جريان اين بازديد كه بيش از سه ساعت به طول انجاميد در دهها غرفه انتشاراتى حضور يافتند و با ناشران و برخى از نويسندگان و مترجمان حاضر در محل درباره آخرين تحولات مربوط به بازار كتاب گفتگو كردند.
در اين بازديد كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى و نيز مسئول نمايشگاه بين المللى كتاب تهران معظم له را همراهى مى كردند. ناشران داخلى ضمن طرح مسائل و مشكلات خود در زمينه انتشار كتاب، به پرسشهاى مقام معظم رهبرى در مورد نحوه توزيع، فروش و تيراژ كتابهاى مختلف پاسخ گفتند.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين نقاط ضعف و قوت شمارى از كتابهاى منتشر شده را براى ناشران آنها متذكر شدند و ضرورت اهتمام مؤسسات انتشاراتى به نشر كتابهاى مفيد و مناسب را مورد تأكيد قرار دادند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان بازديد از اين نمايشگاه طى مصاحبه ى راديويى، اهميت برگزارى نمايشگاه بين المللى كتاب تهران را در جهت افزايش روزافزون كتابخوانى در جامعه خاطرنشان كردند و فرمودند: اقبال گسترده مردم به نمايشگاه بين المللى كتاب تهران به معناى استقبال مردم از كتاب و كتابخوانى است و نشان مى دهد كه مردم روز به روز به كتاب علاقه مندتر شده و هر چه اين نمايشگاه بهتر و آراسته تر باشد، مردم را بيشتر به سوى خود جذب مى كند.
مقام معظم رهبرى پيشنهاد برخى از ناشران كتاب را براى اختصاص يك واحد درسى به امر كتابخوانى در مدارس، مثبت ارزيابى كردند و از وزارت آموزش و پرورش خواستند كه به منظور آشنايى هر چه بيشتر جوانان با فرهنگ كتابخوانى، اين پيشنهاد را مورد بررسى قرار دهد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /