پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

در حکمی؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی دبیر و اعضای شورای عالی، و مدیر حوزه علمیه خراسان را منصوب کردند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی دبیر و اعضای شورای عالی، و مدیر حوزه علمیه خراسان را منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

حوزه‌ی علمیه‌ی مشهد مقدس یکی از کهن‌ترین و پر بارترین مراکز علمی تشیع و مَهد پرورش بزرگان نام‌آور در دانشهای عقلی و نَقلیِ اسلامی در طول چندین قرن است. مجاورت بارگاه منور رضوی علیه آلاف التحیة مایه‌ی جذب علمای برجسته‌ئی از دیگر حوزه‌های علمیه نیز به این دیار علم و معنویت شده و در دوره‌های گوناگون به سرمایه‌ی ارزشمند آن افزوده است.
اکنون این حوزه با سوابق علمی و تاریخی و سیاسی کم‌نظیر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش کمّی و کیفیِ در خور توجّهی یافته و ظرفیت شایانی برای پرورش علماء و محققان اسلامی در رشته‌های گوناگون پدید آورده است.
شکوفائی این ظرفیت نیازمند مدیریتی جامع و پویا است، بدین لحاظ حضرات آیات و حجج اسلام آقایان حاج سید حسن مرتضوی، حاج شیخ رجبعلی رضازاده، حاج شیخ مهدی مروارید، نماینده‌ی اینجانب در استان، تولیت آستان قدس رضوی، حاج شیخ محمدباقر فرزانه، و حاج سیّد مصباح عاملی را به عضویت شورای عالی حوزه و جناب آقای فرزانه را به دبیری این شورا و جناب آقای عاملی را به مدیریت حوزه منصوب میکنم. انتظار میرود که این ترکیب کارآمد و کامل با برنامه‌ی زمان‌دار بتواند زمینه‌ی بالندگی و ظهور دهها نظریه‌پرداز در هر یک از عرصه‌های مورد نیاز جامعه اسلامی از جمله فقه و کلام و تفسیر و حدیث، و صدها پژوهشگر و نویسنده و سخنران و قاضی و دیگر متصدیان شئون علمی و اجتماعیِ اسلامی را فراهم سازد. لازم میدانم از زحمات و خدمات ارزشمند فقید سعید مرحوم حجة‌الاسلام و المسلمین آقای طبسی رضوان‌الله علیه در این مسئولیت مهم یاد کرده و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت نمایم.

والسلام علیکم و رحمة‌الله
سیّد علی خامنه‌ای
18/ اسفند ماه/ 1394

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /