پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اسقف جاثليق ارام كشيشيان رهبر ارامنه جهان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار اسقف جاثليق ارام كشيشيان رهبر ارامنه جهان با ايشان طى سخنانى از حكومت آمريكا به عنوان مظهر قدرت استبدادى در امپراطورى سرمايه دارهاى زورگو و ظالم ياد كردند و نقش ايمان ملت مؤمن و مقتدر ايران اسلامى را براى ايستادگى و مقاومت شجاعانه در برابر آمريكا حائز اهميت و تعيين كننده دانستند.
در اين ديدار كه چند تن از معاونين رهبر ارامنه جهان و اسقفهاى ارامنه در ايران و سوريه نيز حضور داشتند، حضرت آيت الله خامنه اى بر ارتباط صميمانه و محبت آميز خويش با ارامنه ايران تأكيد كردند و فرمودند: ما مسيحيان را دوست داريم و نسبت به آنان احساس محبت و صميمت مى كنيم.
ارامنه در طول دوران انقلاب و جنگ تحميلى به هموطنان مسلمان خود كمك كردند و اينجانب از نزديك شاهد بودم كه ارامنه، هنر و قدرت فنى خود را چگونه در خدمت جنگ قرار دادند و در كنار ساير هموطنانشان از خانه و وطن خود در برابر دشمن متجاوز دفاع كردند. ارامنه و مسيحيان در جمهورى اسلامى ايران بيگانه نيستند و جزيى از ملت بزرگ ايران محسوب مى شوند و اينجانب نيز احساس خوبى از همشهريهاى ارمنى دارم.
مقام معظم رهبرى به وجود يك نظام استبدادى در سطح جهان اشاره كردند و فرمودند: امروز در هر نقطه اى از جهان كه بدى، ظلم، سركوب مبارزات به حق ملتها و جنگى تحميل شده بر مردم وجود دارد، مى توان رد پاى آمريكا را بوضوح مشاهده كرد و ترساندن ديگران مهمترين كارى است كه در اين نظام غلط جهانى و استبدادى انجام شده است. اما ملت بزرگ ايران براساس يك برآورد صحيح از شرايط و موقعيت خود و امكانات و قدرت آمريكا از آمريكا و هر قدرت ديگر جهانى نمى هراسد و اطمينان دارد كه هيچكس و هيچ قدرتى در جهان نمى تواند برايمان يك ملت مؤمن غلبه كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بسته بودن تمامى راهها به روى آمريكا براى برخورد با جمهورى اسلامى ايران را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: انقلاب اسلامى ايران شرايطى را به وجود آورده است كه اگر آمريكا عليه ملت مسلمان ايران دست به هر اقدامى بزند، به ضرر او تمام خواهد شد و از هر طرف وارد شود، ضربه خواهد خورد. اگر به ايران حمله كند، مردم متحدتر و انگيزه هايشان بيشتر خواهد شد و طرفداران جهانى پيدا خواهند كرد، اگر حمله نكند، ملت ايران روز به روز قوى تر مى شود. با محاصره اقتصادى ايران نيز تلاش داخلى مضاعف خواهد شد و آمريكا همپيمانان خود را از دست مى دهد و عدم محاصره اقتصادى ايران به گسترده تر شدن ميدان تجارت فراروى ملت ايران خواهد انجاميد، بنا بر اين در اين معادله عجيب، هر اقدام آمريكا عليه ايران، به ضرر خود او تمام خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اى از پايبندى رهبران دينى ارامنه به ارزشهاى معنوى ابراز خرسندى كردند و در پايان سخنانشان تصريح كردند كه هر كس در اين دنياى بزرگ، پرچم دفاع از ارزشهاى معنوى و دينى را بلند كند، در چشم ملت مسلمان ايران عزيز و گرامى است.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، اسقف جاثليق آرام كشيشيان رهبر ارامنه جهان طى سخنانى از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامى در منزل خانواده شهداى ارامنه و رسيدگى به مسائل و مشكلات آنان سپاسگزارى كرد و گفت: قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران حقوق اقليتهاى مذهبى را تضمين كرده است و اينجانب بارها در مجامع جهانى اعلام كرده ام كه ارامنه در ايران اسلامى از آزادى برخوردارند و ارتباطات، وابستگيها و پيوندهاى ميان ارامنه با جمهورى اسلامى بسيار مستحكم است.
وى اهانت بى شرمانه رژيم صهيونيستى به پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) و حضرت مريم (س) را به شدت محكوم كرد و گفت: فرهنگ منحط غربى پايه هاى اجتماعات بشرى را در بسيارى از جوامع متزلزل كرده است و در چنين شرايطى براى ترويج ارزشهاى دينى و معنوى، اسلام و مسيحيت به عنوان دو دين شرقى بايد با يكديگر همكارى كنند و رهبران دينى براى حاكم كردن ارزشها و سنتهاى دينى در جوامع انسانى رسالت الهى خود را مورد توجه قرار دهند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /