پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار با ميهمانان خارجى شركت‏كننده در كنفرانس بين‏المللى وحدت اسلامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار با ميهمانان خارجى شركت كننده در دهمين كنفرانس بين المللى وحدت اسلامى با ايشان، اجتناب جوامع اسلامى از تنازع و اهانت به مقدسات يكديگر را ضرورى دانستند و از روشنگرى و آگاهى دادن به مسلمانان و تشريح مسائل فكرى و اصولى آنان، به عنوان وظيفه درجه اول علماء، روشنفكران و صاحبان قلم و انديشه در جهان اسلام ياد كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار به تلاش مضاعف دشمنان اسلام براى اثبات جدايى دين از سياست اشاره كردند و فرمودند: هيچ دينى به قدر اسلام داعيه اداره كشور، حكومت و جوامع مردمى را ندارد و در قرآن كريم تصريح شده است كه هدف دين مبين اسلام، اداره جوامع و تنظيم خطوط اصلى زندگى مردم است.
به همين دليل دشمنان اسلام براى جدا كردن دين از سياست و زندگى مسلمانان، بيشترين تلاش را انجام داده اند .
حضرت آيت الله خامنه اى بر گرايش روزافزون توده هاى مسلمان به حاكميت عادلانه اسلامى تأكيد كردند و فرمودند: امروز در كشورهاى اسلامى، احساس و شوق به عزتى كه اسلام به مردم بخشيده است، موج مى زند و در اين زمينه جوانان و روشنفكران جلوتر از ديگران هستند.
اكنون مى توان گفت كه دوران عمل به نسخه هاى غربى و اروپايى در كشورهاى اسلامى سپرى شده است و در دنياى اسلام روشنفكران زيادى وجود دارند كه نسخه غربى و اروپايى را ناموفق مى دانند و براى اجراى نسخه حكومت عادلانه اسلامى تلاش كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى روى آوردن ملتهاى مسلمان در كشورهاى آسياى ميانه به سوى اسلام، مساجد، قرآن و علماى دينى را نشاندهنده شكست دهها سال مبارزه جدى با ايمان اسلامى آنان دانستند و فرمودند: در مقابل گرايش فزاينده ملتها به نسخه اسلامى، استعمار همچنان نسخه قديمى جدايى دين از سياست را دنبال مى كند و براى آن نيز فلسفه ها، فكرها و پيشنهادهاى جديدى را ارائه مى دهد تا بلكه از رهگذر آن بتواند قيام ملتهاى مسلمان را به قسط اسلامى به تأخير بيندازد.
مقام معظم رهبرى حكومت همراه با عدل را پاكيزه ترين پديده زندگى بشر توصيف كردند و فرمودند: حكومت اگر با استكبار همراه نباشد و حاكم خود را برتر از ديگران نداند و منطقه اى انحصارى و اختصاصى براى خود قائل نباشد، چنين حكومتى نه فقط آلوده وزشت نيست بلكه يكى از زيباترين پديده هاى زندگى بشر محسوب مى شود. به نظر ما حكومت براساس قانون اساسى يعنى حكومت ولايت فقيه، راقى ترين نوع حكومتهاست. زيرا ولى فقيه عادل كسى است كه دين اسلام و چگونگى حكومت بر مردم را به درستى مى شناسد و نيروى تقوا نيز در ادامه راه او را يارى مى دهد.
حضرت آيت الله خامنه اى حكومت احزاب و رقابتهاى غلط و دموكراسيهاى دروغين و به دور از حضور مردم را به مفهوم حكومت تبليغات براق و فريبنده دانستند و فرمودند: آنچه امروز در غرب به نام دموكراسى و حكومت مردم خوانده مى شود، در واقع حكومت زبدگان و شخصيتهاى زرنگى است كه با اتكاء به پول و مهارتهاى انسانى بر مردم حكومت مى كنند. در اين حكومتها دموكراسى حقيقى وجود ندارد و آراء مردم به زور تبليغات صيد مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حضور مردم و تجلى معنويت، ارزشهاى انسانى و تقوا در حكومت فقيه عادل و متقى را خاطر نشان كردند و فرمودند: با دخالت دين در سياست، قداست دين نه تنها از بين نمى رود، بلكه بر قداست آن افزوده مى شود و به نظر اينجانب روشنفكران و علماى جهان اسلام، هر چه بر روى مسأله عدم انفكاك دين از سياست، زندگى و حكومت، كار كنند، زياد نخواهد بود و اين چيزى است كه ملتها به آن احتياج دارند.
مقام معظم رهبرى كنار زدن علاقه مندان به دين اسلام از مسند قدرت به بهانه مخالفت آنان با نظام لائيسم را براى يك كشور اسلامى كمال انحطاط و نهايت انحراف برشمردند و فرمودند: عليرغم وجود كسانى كه انگيزه ها و جهتگيريهاى ضد مذهبى دارند، ملتها اسلام را دوست دارند و اگر مردم، آزاد و رها گذاشته شوند اسلام و نسخه حكومتى آن را بر خواهند گزيد.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اهميت مسأله وحدت اسلامى فرمودند: مسأله اتحاد اسلامى يك نياز حقيقى ملتهاى مسلمان است و مقصود ما از وحدت، اجتناب فرق مختلف اسلامى از دعوا و تنازع و نيز اهانت نكردن به مقدسات يكديگر است. بنا بر اين مسلمانان بايد نيروى خود را در مقابله با دشمنان اسلام و مسلمين همسو كنند و آن را صرف معارضه با يكديگر نكنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى به پيشرفتهاى شگرف نظام اسلامى ايران در عرصه هاى مختلف اشاره كردند و در پايان سخنانشان با تأكيد بر اثبات قدرت برتر دين و ايمان دينى مردم براى غلبه بر انواع مشكلات فرمودند: از لحاظ سياسى، ثبات و استقرار كاملى در ايران اسلامى وجود دارد و پس از گذشت 18 سال از پيروزى انقلاب اسلامى انتخابات شكوهمندى با حضور اكثريت قاطع مردم در اين كشور انجام شد كه حتى در كشورهاى مدعى دموكراسى، انتخاباتى به خوبى، شيوايى و زيبايى انتخابات ما نمونه نداشته است و مردم ما عملا اثبات كردند كه به اسلام و روحانيت و حكومت دينى وفادارند. بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى حجت الاسلام والمسلمين واعظزاده خراسانى دبيركل مجمع تقريب بين مذاهب اسلامى گزارشى را از چگونگى شركت ميهمانان خارجى در دهمين كنفرانس وحدت اسلامى به استحضار رساند و طى آن حاضران را به معظم له معرفى كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /