پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم اعطاي حكم رياست جمهوري به حجت‏الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز با تنفيذ آراى ملت ايران به حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمى، وى را به رياست جمهورى اسلامى ايران منصوب كردند.
در مراسم باشكوهى كه به همين مناسبت در حسينيه امام خمينى (رض) و با حضور شخصيتهاى بلندپايه كشورى و لشكرى و نمايندگان سياسى خارجى در تهران برگزار شد، پنجمين رئيس جمهور ايران اسلامى، حكم خود را از دست مقام معظم رهبرى دريافت كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين مراسم طى سخنانى ضرورت اهتمام دولت آينده را به ريشه كن كردن فقر، بى عدالتى و تبعيض مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: نظام اسلامى، نظام سرمايه دارى نيست. براى ما تضمين قسط و عدل در جامعه، اصل است و جهت تمامى تلاشها بايد بر اين باشد كه همه مردم بتوانند به اندازه همت، استعداد و تلاش خود، از امكانات و ثروت عمومى برخوردار شوند و كسى مظلوم، محروم و سركوب شده نماند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى فرمودند: كسانى كه با فرهنگ اسلامى آشنا نيستند، بايد باور كنند كه انواع مسؤوليتها تنها هنگامى براى ما ارزش، محبوبيت و جاذبه دارد كه به كمك آن بتوانيم قسط و عدل و حكم خدا را اقامه كنيم و راه حق را در پيش پاى مردم هموار نماييم.
مقام معظم رهبرى خطاب به رئيس جمهور و هيأت دولت آينده فرمودند: سعى ما بايد بر اين باشد كه اولا اين ملت را بشناسيم و ثانيا خواسته ها و نيازهاى او را برآورده كنيم. قشرهاى مستضعف و فقير، نيروهاى وفادار امام و انقلاب و دولتهاى مختلف بوده اند و خواهند بود. بنا بر اين عزيزانى كه در آينده نزديك، مسؤوليتها را بر عهده مى گيرند، بايد از اين ذخيره دايمى استفاده كنند و تا آنجا كه قدرت دارند براى آنها كار و خدمت كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى ملت بزرگ ايران را پس از نصرت الهى، عمده ترين عامل توانمنديها و موفقيتهاى نظام اسلامى برشمردند و فرمودند: ملت با ايمان ايران، هميشه همراه دولت، علاقه مند به نظام حاكم و فدايى در راه آن بوده است و گذشته نشان مى دهد كه هر جا لازم باشد، اين ملت براى دفاع از كشورش و نظام مورد علاقه خود، با شجاعت، صداقت و صميميت در صحنه حاضر مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: ملت ايران در حقيقت، مظهر قدرت پروردگار است و سرمايه عظيمى براى نظام اسلامى محسوب مى شود و هر حكومت و دولتى كه از پشتوانه چنين ملتى برخوردار باشد، بايد احساس قدرت كند و كار و خدمت براى آن را وظيفه اصلى خود بداند.
مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از سخنانشان، حجم كارهاى انجام شده در دوران كوتاه پس از انقلاب را از لحاظ كمى و كيفى با كارهاى انجام شده در سالهاى طولانى قبل از نظام اسلامى، غيرقابل مقايسه خواندند و فرمودند: با وجود محاصره هاى گوناگون سياسى، اقتصادى و تبليغاتى دشمنان و انواع خباثتها و توطئه هايى كه براى ابراز مخالفت با ملت ايران انجام گرفت، نظام مرتبط با معنويت و ايمان الهى در ايران به سبب برخوردارى از پشتوانه عظيم عواطف و كمك مردم، توانسته است گامهاى اساسى و بلندى را براى بازسازى به پيش بردارد.
حضرت آيت الله خامنه اى افزودند: دولتهاى ايران، يكى پس از ديگرى با حمايت ملت بزرگ خود، توانستند كشور را از لحاظ عمران و آبادى، جهات سياسى، آبروى بين المللى و اقتدار ملى به پيش ببرند و اين خود از جمله نعم بزرگ الهى و مظهر دست قدرت خداوند متعال است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ضمن برشمردن مضرات نظام سرمايه دارى فرمودند: نظام ما اسلامى است و براى ريشه كن كردن فقر، بى عدالتى و تبعيض از اين كشور كه ميراث حكومتهاى طواغيت گذشته است، بايد تلاش شود.
معظم له فرمودند: نظام اسلامى نه تنها خواهان يك جامعه فقير و درآمد عمومى ناچيز نيست بلكه از ثروتها استفاده مى كند، علم را پيشرفت مى دهد، منابع زيرزمينى را استخراج مى كند، انسانها را به رشد عقلانى مى رساند و تاريخ اسلام نيز نشان مى دهد كه دين مبين اسلام در يك دوره از زمان، به بركت احكام نورانى قرآن، صاحب علم و صنعت در كل جهان بوده است.
مقام معظم رهبرى در سخنانشان از شكوه و عظمت هفتمين دوره انتخابات رياست جمهورى به عنوان پديده اى نادر در طول سالهاى پس از انقلاب ياد كردند و فرمودند: ما خدا را شكر مى كنيم كه انتخابات بسيار خوب، خوش عاقبت و همراه با خرسندى عمومى مردم انجام شد و امروز احساس مى كنيم كه براى ملت ايران روز مباركى است و اميدوارم خداوند متعال بركات خود را بر عموم ملت ايران، مسؤولان و رئيس جمهور عزيزى كه امروز اين مسؤوليت را رسما بر عهده گرفتند نازل بفرمايد.
حضرت آيت الله خامنه اى دست قدرت الهى را همواره پشتيبان نظام اسلامى بويژه در شدايد و سختيها دانستند و در پايان سخنانشان فرمودند: راه طولانى تر از آنچه كه تا كنون پيموده ايم در پيش است و در زمينه هاى فرهنگى، اقتصادى و سازندگى بايد كار بيشترى نسبت به گذشته انجام شود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /