پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران تن از آزادگان، جانبازان و خانواده‏هاى معظم شهدا و ايثارگران

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار هزاران تن از آزادگان، جانبازان و خانواده هاى معظم شهدا و ايثارگران با ايشان، طى سخنانى اقتدار امروز ملت و دولت ايران اسلامى را مرهون ايثارها و فداكاريهاى جوانان غيرتمند دانستند و ضرورت آمادگى نيروهاى مؤمن و مخلص براى سربلند كردن تمدن عظيم اسلامى را مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر ايستادگى و مقاومت ملت ايران در برابر زورگوييها و كج رويهاى استكبار فرمودند: ملت و دولت ايران ظرفيت ايستادگى در برابر فشارها و زورگوييها را در خود به وجود آورده است و نظام مقدس اسلامى سر انجام دشمن زورگو، متجاوز، دروغگو و مستكبر را از اوج نخوتش به زير خواهد آورد و او را به زانو خواهد افكند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ايستادگى در برابر زورگويى دشمن را وظيفه آحاد مردم، دولتمردان، مسؤولان و نمايندگان مردم دانستند و فرمودند: قدرتهاى مادى در برابر ملتى كه به نيروى خود متكى است هيچ كارى نمى توانند بكنند و همه راهها به روى آنها بسته است، بنا بر اين دولت و ملت ايران با ايمان به وعده الهى، پاى حق ايستاده است و در برابر دشمنان متجاوز، ظالم و زورگو و در راس آنها دولت طاغوتى آمريكا كه بر ارزشهاى الهى و معنوى طغيان كرده اند كوتاه نخواهد آمد.
حضرت آيت الله خامنه اى درمان درد ملتها و از جمله ملت فلسطينى را در تحمل سختيها و مقاومت در برابر دشمن توصيف كردند و فرمودند: كسانى كه تصور مى كنند ملت فلسطين را مى توان با مذاكره و التماس كردن نجات داد سخت در اشتباهند. فقط با ايستادگى و مقاومت است كه يك ملت مى تواند روى پاى خود بايستد، حق انسانى خود را به دست آورد و زندگى افتخارآميزى را كه متضمن دنيا و آخرت اوست تأمين كند.
مقام معظم رهبرى مدعيان دفاع از حقوق بشر را دروغگو و فريبكار خواندند و فرمودند: در دنياى امروز پرچم دفاع از حقوق بشر را كسانى بر دوش گرفته اند كه بزرگترين دشمنان حقوق بشر محسوب مى شوند. مسأله تبعيض نژادى هنوز در كشور آمريكا كه داعيه آزادى و حقوق بشر دارد حل نشده است و انسانها به جرم پوست سياه در جامعه آمريكا تأمين ندارند و تأسف اينجاست كه چنين حكومتهاى فريبكار، دروغگو و با تزويرى مدعى هستند كه رهبرى بشريت بايد به دست آنها باشد و دولتها تسليم خواست آنها شوند .
رهبر معظم انقلاب اسلامى ايستادگى و مقاومت را براى يك ملت جوهره اى نفيس و گرانقدر توصيف كردند و فرمودند: ملت ايران به فضل پروردگار و هدايت الهى خواهد توانست كاخ با عظمت تمدن اسلامى را سربلند و برافراشته كند و اين آينده قطعى ملت ايران است، نيروهاى مؤمن و مخلص بايد خود را براى اين حركت عظيم آماده كنند و آن را هدف اصلى خود قرار دهند.
حضرت آيت الله خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان بازگشت آزادگان به ميهن اسلامى پس از سالها اسارت را حماسه اى پرشكوه و سرشار از افتخار و شادى توصيف كردند و فرمودند: ملتها تنها در سايه تلاش، فكر، ابتكار و تحمل سختيها به رفاه و پيشرفت مادى و معنوى، افتخارات ملى و شايستگيهاى بزرگ دست خواهند يافت و در بازار معنويت از ايمان و تقوا و فضايل معنوى بى نصيب نخواهند ماند، بزرگترين افتخار انقلاب اسلامى اين است كه راه را در مقابل مردم باز كرد و سنت الهى نيز بر اين است كه با تحمل سختيها، خداوند متعال درها را باز و راهها را هموار خواهد كرد.
مقام معظم رهبرى ضرورت استفاده از تجربه ايستادگى در ميدان جنگ را به نسل نو، شاداب و تازه به ميدان وارد شده كشور گوشزد كردند و تمامى ايثارگران و كسانى كه رنجها را بر جسم و جان خود تحمل كردند در به وجود آوردن ذخيره عظيم، تمام نشدنى و بى نظير ملت ايران يعنى نظام جمهورى اسلامى سهيم دانستند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين ابوترابى، نماينده ولى فقيه در امور آزادگان، حماسه پرشكوه سالها مقاومت آزادگان سرفراز ايران اسلامى در اردوگاهها و شكنجه گاههاى رژيم عراق را گرامى داشت و پايمردى و وفادارى آنان به نظام اسلامى و امام عزيز و عظيم الشأن را ستود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /