پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار صدها تن از پرستاران، امدادگران و مددكاران بيمارستانها و مراكز مختلف درمانى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار صدها تن از پرستاران، امدادگران و مددكاران بيمارستانها و مراكز مختلف درمانى با ايشان طى سخنانى از پرستاران به عنوان يك قشر زحمتكش، ارزشمند و اثر بخش جامعه تقدير كردند و توأم بودن دانش، معرفت، تجربه و مهارت بارحمت و عواطف لطيف انسانى را ويژگى كار پرستاران دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار دست نوازشگر پرستاران را در بهبودى بيماران، تعيين كننده دانستند و خطاب به پرستاران فرمودند: اين موقعيت را قدر بدانيد، آن را خدمتى بزرگ بشماريد و وظايف خود را هر چه بهتر انجام دهيد.
حضرت آيت الله خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان همراه نبودن دانش پيشرفته و فوق مدرن غرب را با وجدان، معنويت، اخلاق و عواطف انسانى، موجب محروميت بشر از سعادت و خوشبختى و لذت زندگى توصيف كردند و فرمودند: هدف نظام مقدس جمهورى اسلامى اين است كه دانش را همراه با معنويت پيش ببرد، و از آنجا كه روش ما در تضاد با روش آنهاست، دنياى غرب ديندارى ملت ايران را تعصب و تحجر مى نامد و علاقه مندى نظام اسلامى به مبانى اخلاقى و انسانيت را مخالفت با حقوق بشر قلمداد مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى مشكلات ناشى از زندگى خشك و بدون معنويت، عطوفت و انسانيت در دنياى غرب را برشمردند و فرمودند: جوامع غربى قادر به ارضا و اشباع عواطف انسانى نيستند، خشك، بى انعطاف و يكجانبه اند و ظالم و سختگير هستند؛ اما بر خلاف دنياى غرب، محيط اسلامى آكنده از رحمت و اعتدال و حاكميت معنويت و تقواست و آغوش جامعه اسلامى بر روى همه عواطف انسانى، احساسات صحيح بشرى و همزيستى و آسايش معنوى انسانها باز است.
مقام معظم رهبرى در ادامه سخنانشان با تبيين سياست شيطانى دشمنان ملت ايران در تقسيم بندى جامعه اسلامى به افراطى، ميانه رو، متحجر، متعصب و معتدل، فرمودند: اين همان تدبير خباثت آميزى است كه 19 سال پيش عوامل قدرتهاى استكبارى در رژيم ستمشاهى در سطح كشور دنبال مى كردند، و امروز همان طراحان و سياستگذاران اين سياست را در سطح جهانى پى گرفته اند، اما من به ملت شريف ايران عرض مى كنم كه امروز بحمدالله در سطح مسئولان كشور، هيچ كس كه حتى ذره اى به سياستهاى استكبارى و استعمارى گرايش، علاقه و انعطاف داشته باشد، وجود ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اى فرمودند: مسئولان طراز اول كشور همه عاشق انقلاب و راه امام و فدايى اسلام هستند و براى حاكميت مطلق احكام نورانى اسلام بر زندگى جامعه و نيز تحكيم نظام حقيقى اسلام مجاهدت مى كنند، و در اين امر نبايد ترديد كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از مقابله با استكبار و تفرعن قدرتهاى مستكبر عالم به عنوان بزرگترين خاصيت نظام اسلامى ياد كردند و فرمودند: ايران اسلامى حتى براى يك لحظه در مقابل زورگويى هيچ قدرتى كوتاه نخواهد آمد و بر اساس قاعده و قانون عالم آفرينش كه رشد طبيعت به سمت حق است، ادعا مى كنيم كه سر انجام ملت ايران مستكبرين را از تخت فرعونيت خود به خاك خواهد كشيد.
مقام معظم رهبرى بر بى اعتبارى قدرت آمريكا و فانى بودن استكبار و استبداد نسبت به ملتها تأكيد كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: طبيعت عالم مبتنى بر پيروزى حق است و ملت ايران به فضل پروردگار در همه ميدانها پيروز خواهد شد، و روز به روز به پيشرفتهاى هر چه بيشتر در زمينه معنويت و ماديت و اداره امور كشور دست خواهد يافت .
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى دكتر محمد فرهادى وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكى در سخنان كوتاهى ولادت حضرت زينب كبرى (س) را به رهبر معظم انقلاب اسلامى و پرستاران سراسر كشور تبريك گفت و برنامه هاى مختلفى را كه براى ارتقاء سطح آموزش و بهبود وضعيت رفاهى پرستاران به اجرا گذاشته شده است تشريح كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /