پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران نفر دانش‏آموزان و دانشجويان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار هزاران نفر دانش آموز و دانشجو با ايشان طى سخنانى از آمريكا به عنوان ديكتاتور بين المللى و مظهر كامل استكبار در سطح جهان ياد كردند و هر روز را براى ملت ايران و بويژه جوانان روز مبارزه با استكبار و همه جا را سنگر مستحكم اين مبارزه دانستند.
مقام معظم رهبرى مبارزه با آمريكا و عدم ارتباط با رژيم اين كشور را يك مسأله اساسى، متكى بر پايه هاى منطقى و منطبق بر مصالح ملى ايران اسلامى برشمردند و فرمودند: رژيم آمريكا مظهر كاملى از استكبار، ديكتاتورى و فرعونيت در سطح بين المللى است و مبارزه دولت و ملت ايران با آمريكا بيان كننده يك مسأله ملى و تاريخى است كه به سرنوشت اين كشور و نسل جوان و آينده آن مربوط مى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى دخالت آمريكا در سرنوشت ملتها را يادآور شدند و فرمودند: دخالت آمريكا در مسايل گوناگون جهانى براساس منافع كارتلها، تراستها، سرمايه داران بزرگ و سازمانهاى مؤثر در دولت آمريكا انجام مى شود و هدف اين ديكتاتور بين المللى از حل و فصل مسايل خليج فارس، عراق، درياهاى آزاد، آسياى ميانه و خاورميانه، چيزى جز تأمين منافع و مصالح شركتها و سازمانهاى عمده آمريكايى و صهيونيستها نيست .
رهبر معظم انقلاب اسلامى هراس هميشگى آمريكا را از انعكاس فرياد ملت ايران در دنيا خاطر نشان كردند و فرمودند: اگر انقلاب اسلامى و اجتماعات عظيم ملت ايران و نيز فرياد هميشه رساى امام بزرگوار در دنيا طنين انداز نمى شد امروز حكومت ديكتاتورى مطلق ايالات متحده آمريكا به عنوان بزرگترين مستكبر جهانى و حكومتى بى رقيب، بلامنازع و بدون مناقشه خود نمايى مى كرد و همه رژيمها نيز تملق او را مى گفتند.
مقام معظم رهبرى تبليغات رژيم آمريكا براى شستشوى مغزى ملت اين كشور بر ضد جمهورى اسلامى ايران را گوشزد كردند و فرمودند: ايران كشورى است كه دريكى از حساس ترين مراكز جغرافيايى جهان قرار دارد، از لحاظ تاريخى و فرهنگى منابع طبيعى موقعيت همسايگان و ارتباطات ميان شرق و غرب بسيار با اهميت و حساس است و ملت آن نيز از جهت هوشمندى، فرزانگى و استعداد سرآمد ملتهاست و در چنين شرايطى بود كه انقلاب اسلامى، اين مجموعه بسيار حساس را يكجا از دست آمريكا خارج كرد و بزرگترين ضربه را به دولت آمريكا وارد ساخت، بنا بر اين مسأله ما، رژيم آمريكاست و با ملت اين كشور و هيچ ملت ديگرى دشمنى نداريم.
حضرت آيت الله خامنه اى حادثه 13 آبان 1358 و حضور قوى و تعيين كننده امام خمينى را موجب بى نتيجه ماندن توطئه هاى آمريكا عليه انقلاب اسلامى دانستند و فرمودند: تصرف لانه جاسوسى آمريكا و ايستادگى حضرت امام خمينى (رض) ضربه محكمى به نقشه هاى آمريكا عليه انقلاب اسلامى زد و نه فقط انقلاب به رنگ آمريكايى در نيامد، بلكه روح استقلال طلبى نيز در مردم تقويت شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تشويق عراق به راه اندازى يك جنگ هشت ساله عليه ايران اسلامى، محاصره اقتصادى و نيز مقابله برنامه ريزى شده با پيشرفت ايران در زمينه هاى مختلف را در زمره توطئه هاى آمريكا برشمردند و فرمودند: به توفيق پروردگار و لطف خداى متعال به اين ملت، اكثر قريب به اتفاق توطئه هاى آمريكا كه عليه اين ملت طراحى شده بود، به صورتى آشكار و قابل فهم براى همه محكوم به شكست شد و همه كسانى كه مسايل ايران را دنبال مى كنند، اذعان دارند كه پيشرفت ايران اسلامى در دوران انقلاب، حيرت آور و چشمگير بوده است.
مقام معظم رهبرى پيشرفتهاى بزرگ ايران اسلامى را حاكى از ناموفق بودن توطئه هاى آمريكا و به معناى قدرت ملت ايران و عظمت جهاد به عمل آمده دانستند و فرمودند: درست در نقطه مقابل ايران اسلامى كه فقط با رژيم آمريكا و نه با ملت اين كشور مواجه است، رژيم آمريكا خود را نه فقط با دولت، بلكه با ملت ايران مواجه مى داند و از ملت ايران به دليل استكبارستيزى، ميل به استقلال و حاكميت بر سرنوشت خويش خشمگين و ناراحت است.
حضرت آيت الله خامنه اى ملت ايران را ملتى بيدار، هوشيار و آگاه به مسائل سياسى توصيف كردند و فرمودند: آمريكا به عنوان مظهر استكبار، سياست روشن و واضحى را در مقابل نظام جمهورى اسلامى ايران دنبال مى كند. رژيم آمريكا در صدد بى ريشه كردن ملت ايران و گرفتن فرهنگى است كه اين ملت را وادار به ايستادگى و مقاومت كرده است. بنا بر اين آمريكا براى از بين بردن اسلام و قوانين نورانى آن كه موجب تقويت روحيه استقلال طلبى، مبارزه جويى و تسليم ناپذيرى ملت ايران در برابر زور شده است، تلاش مى كند و خواسته حقيقى و جدى او اين است كه جمهورى اسلامى ايران، اولا از مواضع خود در قضيه فلسطين عقب نشينى كند و اسرائيل را مثل ديگران به رسميت بشناسد و ثانيا حضور آمريكا را در مناطق گوناگون دنيا و بدتر از همه حضور و نفوذ آن را در ايران بپذيرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى پذيرش ظلم و تن دادن به زور را براى جمهورى اسلامى ايران غير ممكن دانستند و فرمودند: ملتى كه به اسلام اعتقاد داشته باشد، ممكن نيست ظلم و زور ديگران بويژه رژيمى مثل آمريكا را كه دشمن ديرينه اوست قبول كند و اينجاست كه آمريكا با همه وجود به ملت و نظام جمهورى اسلامى ايران دشمنى مى ورزد.
مقام معظم رهبرى خيانت آمريكاييها به دولتهايى كه بيشترين ارتباطات دوستانه را با آنها داشتند يادآور شدند و فرمودند: رابطه و مذاكره با آمريكا هيچ مشكلى را از ملتى كه مى خواهد تسليم آمريكا نشود حل نمى كند و علاج افزون طلبى، ديكتاتورمابى و زياده خواهى آمريكا و هر دولت مستكبر ديگرى، در ايستادگى ملتها با تكيه بر قدرت روحى، شجاعت در برخورد و جديت در كار كردن هر چه بيشتر است.
حضرت آيت الله خامنه اى از فشار آوردن بر ملت ايران به عنوان يك تجربه ناموفق و شكست خورده ياد كردند و فرمودند: راه نجات ملتهاى دنيا در اين است كه از ملت ايران درس بگيرند و در مقابل زورگويى و قدرت طلبى دولت آمريكا بايستند، زيرا حال و روز ملتهاى تسليم شده در برابر آمريكا به مراتب بدتر از كسانى است كه به مقاومت و ايستادگى روى آورده اند . تسليم شدگان در برابر قدرت طلبى آمريكا كشورهايى هستند كه اقتصادشان بدتر، وضع اجتماعيشان عقب افتاده تر و وضع فرهنگيشان منحطتر از ديگران است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در بخش ديگرى از سخنانشان به نقش جوانان در مبارزه ملى با استكبار جهانى اشاره كردند و فرمودند: سيزدهم آبان، مسأله اى است كه به صورت تاريخى به جوانان مربوط مى شود زيرا از ابتدا اين موضوع با حضور جوانان شكل گرفت و با حضور آنان تداوم پيدا كرد و امروز هم مسأله مبارزه با استكبار جهانى وابسته به جوانان است.
مقام معظم رهبرى جوانان را از منظر دينى يك نقطه اميد و شكوفايى توصيف كردند و فرمودند: هر آنچه كه در جامعه به جوانان متكى باشد، به صورتى ماندگار، باطراوت و تازه باقى خواهد ماند و طراوت و تازگى مسأله مبارزه با استكبار نيز به خاطر اتكا آن به جوانان است. جوان گوهر شور و عشق و صفا و معنويت فروزان است و اولين استفاده از اين شور و صفا و معنويت اين است كه جوانان نفس خويش را معنا و تعالى بخشند و خود را به ذات مقدس باريتعالى يعنى زيبايى و حقيقت مطلق متصل كنند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /