پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران تن از دانشجويان و دانش‏آموزان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار هزاران تن از دانشجويان و دانش آموزان پرشور و انقلابى طى سخنانى از بصيرت و صبر به عنوان صفت بارز و قابل تقليد مولاى متقيان حضرت على (ع) ياد كردند و آموختن درس بيدارى و پايدارى به ملتها را دليل دشمنى قدرتهاى استكبارى با ملت ايران، انقلاب اسلامى و نظام جمهورى اسلامى ايران دانستند.
در اين ديدار كه همزمان با ولادت با سعادت امير مؤمنان حضرت على (ع) و در آستانه سيزدهم آبان روز ملى مبارزه با استكبار جهانى و روز دانش آموز انجام شد مقام معظم رهبرى، تمامى مشكلات جوامع بشرى و امكان غلبه زورگويان جهان بر ملتها را ناشى از عدم بصيرت و صبر دانستند و فرمودند: در نتيجه فقدان بيدارى و پايدارى است كه ملتها دچار غفلت مى شوند، واقعيتها را تشخيص نمى دهند، حقايق را نمى فهمند و يا با وجود درك حقايق نمى توانند پايدارى و ايستادگى كنند و بر همين اساس تاريخ بشر آكنده از محنتهاى بزرگ ملتهاست.
حضرت آيت الله خامنه اى وجود حكومتهاى ناباب، تربيتهاى غلط و كم بودن بصيرت و صبر در ميان مردم را موجب حاكم شدن انگليس، روسيه و سپس آمريكا بر سرنوشت ملت ايران طى سالهاى متمادى برشمردند و فرمودند: با پديدار شدن آگاهان و دانايان و شخصيت بزرگوارى مانند حضرت امام خمينى (رض) و دميده شدن بصيرت در مردم و نيز رايج شدن صبر و پايدارى در جامعه، اين درياى خروشان به وجود آمد و توانست آن تاريخ سر تا پا ذلت و محنت را قطع كند و براى هميشه به تسلط بيگانگان بر اين كشور پايان بخشد و امروز در افق سياسى جهان به روشنى مى توان ديد، تنها ملتى كه هيچ سلطه خارجى بر او وجود ندارد ملت ايران است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر اهميت نقش بيدارى و پايدارى ملتها در حفظ استقلال و آزادگى آنان تأكيد كردند و فرمودند: قدرتهاى زورگو و مداخله گر دنيا و كسانى كه در راس كمپانيهاى اقتصادى و دستگاههاى سرطان گونه تبليغاتى قرار دارند، امروز با تأكيد بر نبود دو خصوصيت بيدارى و پايدارى در برخى ملتهاست كه مى توانند بر آنها حكم برانند و شبكه هاى عظيم و سودجوى تبليغاتى نيز براى در غفلت نگه داشتن ملتها و دور كردن آنان از صبر صحيح و كامل، ميلياردها دلار خرج مى كنند و مخالفت و دشمنى قدرتهاى استكبارى و در راس آنها رژيم ايالات متحده آمريكا با جمهورى اسلامى و انقلاب اسلامى ايران نيز ناشى از اين واقعيت است كه انقلاب و نظام اسلامى توانسته است يك بيدارى جهانى را طراحى و زمينه سازى كند.
مقام معظم رهبرى با تصريح اين نكته كه بسيارى از جوانان در كشورهاى مختلف جهان به سوى اسلام گرايش پيدا كرده اند فرمودند: انقلاب اسلامى ايران ابر يأس را از افق ديد ملتها زدود و بسيارى از ملتها را بيدار و اميدوار كرد و در نتيجه همين بيدارى اسلامى است كه استكبار احساس خطر و ضرر مى كند، زيرا اسلام با سلطه هر قدرت استكبارى بر ملتهاى مسلمان مخالف است و ملتها را به مبارزه با ظلم و ستم استكبار فرامى خواند.
حضرت آيت الله خامنه اى با بيان مواردى از سرسپردگى دودمان پهلوى به بيگانگان فرمودند: در تمام دوران تاريخ رژيم پهلوى، منافع ملت ايران تحت الشعاع منافع انگليس و پس از آن تحت الشعاع منافع آمريكا بود، اما انقلاب اسلامى اين معادله غلط، تحقيرآميز و ذلت بار را بر هم زد و جوانان مسلمان اين سرزمين با آموختن درس پايدارى و استقامت، سد پولادين و به ظاهر خلل ناپذير دشمن را فروريختند و در برابر اين واقعيتهاست كه آمريكا با انقلاب اسلامى و ملت ايران دشمنى و مخالفت مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تسخير لانه جاسوسى آمريكا را عكس العمل دانشجويان در برابر توطئه ها و اقدامات خباثت آميز و هر روزه آمريكا عليه انقلاب اسلامى و ملت ايران دانستند و فرمودند: قدرت استكبارى آمريكا از اولين روزهاى قيام اسلامى مردم ايران عليه رژيم پهلوى، توطئه ها و دشمنيهاى خود را عليه انقلاب شروع كرد و بر اين باور بود كه در مدت كوتاهى خواهد توانست انقلاب و نظام اسلامى را نابود كند، اما آمريكاييها دچار بدفهمى بودند، اسلام و انقلاب و ملت و مسئولين كشور را نشناخته بودند و امروز هم دچار همان بدفهمى هستند.
مقام معظم رهبرى از تسلط بر منابع سياسى و اقتصادى كشور به عنوان هدف باطنى آمريكا ياد كردند و فرمودند: لحن مسئولان آمريكا به ظاهر ملايم شده است، ولى باطن قضيه همان است. آنها مى خواهند همان بساط قبل از انقلاب تكرار شود و اصل استقرار حاكميت اسلام كه موجب بيدارى و پايدارى ملتهاست، وجود نداشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى ادعاى ضرر ملت ايران بر اثر قطع رابطه با آمريكا را يك حربه از اثر افتاده توصيف كردند و فرمودند: قطع ارتباط ايران با آمريكا صد در صد به نفع ملت ايران است و تجربه هاى موجود در نقاط مختلف دنيا نيز اين واقعيت را ثابت كرده است. در كشور الجزاير، وانمود كردند كه رابطه با آمريكا مى تواند گره مشكلات اقتصادى را باز كند و نتيجه اين ارتباط در پيش چشم ملت ايران قرار دارد، دولتهاى منقطع از مردم، دولت نظامى ستمگر، سركوب شديد حركت مردمى و اسلام و تسلط باندهاى جنايتكار در الجزاير، نتيجه همين ارتباط است و از سوى ديگر روسيه و بسيارى از كشورهاى ديگر جهان در سايه ارتباط با آمريكا داراى اقتصاد زير صفر هستند و پول مليشان بسيار بى ارزش است. اين همه براى ملت ايران تجربه است و دشمن با تبليغات خود نمى تواند او را فريب دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى شاد شدن دلها در اعماق دنياى اسلام را بر اثر موفقيتهاى ملت ايران خاطر نشان كردند و فرمودند: ملت ايران بدون ترديد وضع مادى و اقتصادى خود را اصلاح خواهد كرد و اين مهم به عزم و تصميم به كار در همه طبقات جامعه، همكارى با دولت و حمايت از مسئولين كشور، شجاعت در اقدام و تأثير نپذيرفتن از سياستهاى خارجى و تبليغات بيگانه نيازمند است و نه ارتباط با آمريكا و رفتن زير بار زورگويانى كه سالها تجربه ارتباط با آنها را داريم.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان با تأكيد بر عزت ملت ايران در جهان فرمودند: ايران اسلامى امروز در دنيا عزيز است و اين عزت به بركت ايستادگى و نه گفتن به استكبار به دست آمده است و بدون ترديد عوامل تحريك شده دشمن نخواهند توانست «نه گفتن» به استكبار را از ملت ايران بگيرند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /