پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دهها هزار تن از اعضاى نيروى مقاومت بسيج

در خجسته ميلاد مبارك امام زمان (عج) و همزمان با هفته بسيج، امروز حضرت آيت ا... خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا، در جشن بزرگ منتظران ظهور كه با حضور دهها هزار تن از اعضاى نيروى مقاومت بسيج در مصلاى بزرگ تهران برگزار شده بود شركت كردند.
مقام معظم رهبرى طى سخنانى در اين اجتماع بزرگ، ميلاد با سعادت عدالت گستر عالم بشريت را به ملت ظلم ستيز ايران و آزادگان و عدالت طلبان جهان تبريك گفتند و فرمودند: به جز طواغيت و ستمگران عالم و پيروان آنها، كدام انسان آزاده اى را مى توان يافت كه از گسترش عدالت و برافراشته شدن پرچم دادگرى و رفع ظلم در سراسر جهان، خرسند نشود و آن را آرزو نكند؟ يكى از اركان و نشانه هاى توحيد، نبودن ظلم است و بدون ترديد هدف همه پيامبران و اولياء خدا اين بوده است كه با به اهتزاز در آوردن پرچم توحيد، عدل و انصاف را در زندگى انسانها حاكم كنند.
حضرت آيت ا... خامنه اى از عدالت به عنوان سرآمد همه خواسته هاى انسانى ياد كردند و فرمودند: وجود مقدس خاتم الانبيا، محمد مصطفى (ص) سرامد همه انسانهاى پاك و والايى است كه داراى روح عرشى و خدايى بوده اند و خاندان پاك و اهل بيت مطهر او در شمار برترين و بالاترين انسانهاى پاك و نورانى در همه تاريخ اند و امروز بشريت با وجود همه گمراهيها، ضعفها و گرفتاريهايش از انوار تابناك خورشيد فروزان ولى مطلق الهى در روى زمين و بركات وجودى اين خورشيد معنوى و الهى كه بازمانده اهل بيت (ع) است استفاده مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى وجود مقدس حضرت حجت، امام زمان (عج) را منبع بركت، علم، درخشندگى، زيبايى و همه خيرات توصيف كردند و فرمودند: براى هر انسانى كه داراى معرفت باشد، هيچ موهبتى برتر از آن نيست كه احساس كند ولى خدا، امام برحق، عبد صالح و مخاطب به خطاب الهى در زمين با او و در كنار اوست و با او ارتباط دارد.
مقام معظم رهبرى با تصريح اين نكته كه امروز بشريت بيش از همه دورانهاى تاريخ دچار ظلم و جور است، فرمودند: ما به زمان ظهور محبوب حقيقى انسانها نزديك شده ايم، زيرا معرفتها پيشرفت كرده است و ذهنيت بشر بيش از هميشه آماده فهميدن، دانستن و يقين كردن درباره حقيقت ظهور منجى عالم بشريت از زير بار ظلم و ستم است، بنا بر اين توجه بشريت روز به روز به سمت اين نقطه درخشان بيشتر جلب مى شود.
حضرت آيت ا... خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان با بيان ارتباط و پيوند مستحكم ميان بسيجيان با امام زمان (عج) فرمودند: بسيجى يك عنوان ارزشمند و والاست و امروز همه جوانان، مردان، زنان و انسانهايى كه دلشان به نور ايمان منور است و در قبال مسؤوليت عظيمى كه بر دوش ملت ايران نهاده شده و نيز در قبال پرچم پرافتخار سربلندى، عزت، نام آورى و شكست ناپذيرى اسلام كه به دست آنان سپرده شده است، احساس وظيفه و مسؤوليت مى كنند، بسيجى محسوب مى شوند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، وضعيت تأسف بار و رقت انگيز اسلام و اهل اسلام در سالهاى پيش از پيروزى انقلاب اسلامى را خاطر نشان كردند و فرمودند: انقلاب اسلامى، عزت اسلام را به همه دنيا نشان داد و افتخار و سربلندى را براى مسلمانان به ارمغان آورد و نشان داد كه اسلام مى تواند به يك ملت، عزت و سرافرازى بدهد، او را از زير بار فشار و تحميل بيگانگان خارج كند، استعدادها را در همه ميدانها بروز و ظهور بدهد و به يك ملت قدرت دفاع از خود، عقايد، شخصيت و هويت خويش را ببخشد.
مقام معظم رهبرى از سخنان حياتبخش امام خمينى (رض) به عنوان خون تازه اى در رگهاى امت اسلام ياد كردند و با بيان دستپاچگى قدرتهاى استكبارى از ظهور پديده عظيم انقلاب اسلامى فرمودند: در طول بيست سال گذشته، دشمنان اسلام با تجمع نيروهايشان، هر چه توانستند با اسلام انقلابى كه در عزت، استقلال و هويت ملت ايران تبلور يافته است، مبارزه كردند. آنها با اسلام زندگى بخشى كه به ملتها عزت، هويت، قدرت و شجاعت مى دهد، دشمنى مى كنند؛ زيرا همين اسلام بود كه دست آنها را از ايران كوتاه كرد و منابع كشور را از دست بيگانگان نجات داد.
حضرت آيت ا... خامنه اى خدمت به اسلام انقلابى را عين خدمت به ايران و ملت ايران دانستند و فرمودند: آن چيزى كه به نام اسلام در مقابل ظلم و ستم تعظيم كند، اسلام نيست؛ بلكه فريب است و هر كس كه اسلام حقيقى و ناب محمدى را مورد تأييد و حمايت قرار دهد، در واقع به كشور، تاريخ و آينده ايران و آحاد اين ملت بزرگ خدمت كرده است و نيروهاى بسيج از اين امتياز برخوردارند كه در ميدان خدمت آماده اند.
فرمانده كل قوا بر حضور و آمادگى نيروى مقاومت مردمى بسيج در همان نقطه اى كه اسلام، قرآن، امام زمان (عج) و انقلاب مقدس اسلامى به آن نيازمند است، تأكيد كردند و در پايان سخنانشان پيوند ميان بسيجيان و مهدى موعود(عج) را ناگسستنى و هميشگى دانستند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى سردار سرتيپ سيد محمد حجازى فرمانده نيروى مقاومت بسيج در سخنان كوتاهى ميلاد عدالت گستر و منجى عالم بشريت امام زمان (عج) را به رهبر معظم انقلاب اسلامى تبريك گفت و ضمن گراميداشت تقارن ولادت با سعادت ولى عصر(عج) با هفته بسيج، گزارشى از سازماندهى نيروهاى بسيجى و برگزارى جشن سراسرى منتظران ظهور به استحضار رساند.
در اين مراسم همچنين چند تن از مداحان اهل بيت (ع) در بزرگداشت ولادت بقيه الله الاعظم امام زمان (عج) مديحه سرايى كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /