پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دهها هزار تن‌ از جوانان‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز در اجتماع‌ عظيم‌ دهها هزار تن‌ از جوانان‌ كه‌ تحت‌ عنوان‌ "ديدار يار" برگزار شد، طي‌ سخنان‌ بسيار مهمي‌ بر ضرورت‌ تبديل‌ شدن‌ مسأله‌ جوانان‌ به‌ يك‌ موضوع‌ جدي‌ و درجه‌ يك‌ ملي‌ و برنامه‌ريزي‌ همه‌جانبه‌ مسؤولان‌ كشور در اين‌ زمينه‌ تأكيد كردند و ضمن‌ انتقاد شديد از عملكرد برخي‌ از مطبوعات‌ در قداست‌ شكني‌ مسايل‌ اساسي‌ اسلام‌ و ارزشهاي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ از آنها به‌ عنوان‌ پايگاههاي‌ دشمن‌ نام‌ بردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار كه‌ با ابراز احساسات‌ پرشور جوانان‌ توأم‌ بود، توجه‌ دولت‌ ، روحانيت‌، بسيج‌، سازمانهاي‌ ورزشي‌، صدا و سيما و سازمانهاي‌ دخيل‌ در امور مربوط به‌ جوانان‌ را به‌ مسؤوليت‌ و نقش‌ خطير آنها در زمينه‌ رسيدگي‌ به‌ مسايل‌ جوانان‌ جلب‌ كردند و برنامه‌ريزي‌ براي‌ آينده‌ نسل‌ جوان‌ كشور را اجتناب‌ناپذير برشمردند.
ايشان‌ دوران‌ جواني‌ را يك‌ پديده‌ درخشان‌ و فصلي‌ بي‌بديل‌ و بي‌نظير در زندگي‌ هر انسان‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: در هر كشوري‌ كه‌ به‌ مسأله‌ جوان‌، آنچنان‌ كه‌ حق‌ مطلب‌ است‌ به‌ درستي‌ رسيدگي‌ شود، آن‌ كشور موفقيتهاي‌ بزرگي‌ را در راه‌ پيشرفت‌ به‌ دست‌ خواهد آورد و اين‌ مسأله‌ در مورد ايران‌ كه‌ نسبت‌ عظيمي‌ از جمعيت‌ آن‌ را جوانان‌ تشكيل‌ مي‌دهند، حائز اهميت‌ بيشتري‌ است‌.
آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، انگيزه‌ها، حالات‌، تمايلات‌، آرزوها و توانمنديهاي‌ جوانان‌ را تشريح‌ كردند و فرمودند: هر انساني‌ در دوره‌ جواني‌ هويت‌ جديد خود را تكوين‌ مي‌كند و مايل‌ است‌ شخصيت‌ جديد او به‌ رسميت‌ شناخته‌ شود. او در حالي‌ كه‌ با رشد جسماني‌ و روحي‌ مواجه‌ است‌، به‌ دنياي‌ تازه‌اي‌ قدم‌ مي‌گذارد، با مجهولات‌ زيادي‌ مواجه‌ مي‌شود و نيازمند آن‌ است‌ كه‌ به‌ شبهه‌ها، سؤالات‌ و استفهامهاي‌ ذهني‌ او پاسخي‌ به‌ هنگام‌ و دلنشين‌ داده‌ شود، انرژيهاي‌ متراكمي‌ در وجود جوان‌ ايجاد مي‌شود كه‌ او را به‌ معجزه‌آفريني‌ و جا به‌ جا كردن‌ كوهها قادر مي‌سازد.
همچنين‌ جوان‌ نيازمند كمك‌ فكري‌ ديگران‌ است‌ تا بتواند حوادثي‌ را كه‌ براي‌ اولين‌ بار تجربه‌ مي‌كند پشت‌ سر بگذارد و اين‌ همه‌ ايجاب‌ مي‌كند كه‌ نهادها و مراكز فرهنگي‌ و ورزشي‌ كشور به‌ مسؤوليت‌ بزرگ‌ خود در قبال‌ جوانان‌، به‌ صورتي‌ مجدانه‌ اهتمام‌ ورزند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، نسل‌ جوان‌ كشور را برخوردار از روحيه‌ ايماني‌ و استعداد درخشان‌ و آماده‌ انجام‌ كارهاي‌ بزرگ‌ دانستند و فرمودند: جوان‌ ايراني‌، فردي‌ مؤمن‌، پاكدامن‌، پاك‌ نهاد و داراي‌ زمينه‌هاي‌ ديني‌ بسيار زياد است‌ و با استناد به‌ بررسيهاي‌ علمي‌ انجام‌ شده‌، ترديدي‌ نيست‌ كه‌ ايران‌ اسلامي‌ با داشتن‌ نسلي‌ متراكم‌ و گسترده‌ از جوانان‌ با استعداد و برخوردار از امكانات‌ روحي‌، معنوي‌ و ذهني‌ بسيار خوب‌ مي‌تواند در مسير تكامل‌، تعالي‌ و ترقي‌ روزافزون‌ گام‌ بردارد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ از دوران‌ پرفروغ‌ و درخشان‌ جواني‌ حضرت‌ علي‌ بن‌ ابي‌ طالب‌ (ع‌) به‌ عنوان‌ الگويي‌ ماندگار براي‌ تأسي‌ جوانان‌ مسلمان‌ ايران‌ ياد كردند و افزودند: اميرالمؤمنين‌ علي‌ بن‌ ابي‌ طالب‌ (ع‌) در دوران‌ جواني‌ به‌ عنوان‌ يك‌ عنصر فداكار، با هوش‌، فعال‌، پيشرو و پيشگام‌ در همه‌ ميدانها، موانع‌ بزرگ‌ را از سر راه‌ دعوت‌ پيامبر اسلام‌ برطرف‌ كرد، سخت‌ترين‌ كارها را بر عهده‌ گرفت‌، در ميدان‌ جنگ‌، به‌ عنوان‌ يك‌ فرمانده‌ فعال‌، عالم‌، هوشمند، جوانمرد و شجاع‌ با دشمن‌ مصاف‌ كرد، در عرصه‌ و صحنه‌ حكومت‌، كارامدي‌ خود را نشان‌ داد و در زمينه‌ مسايل‌ اجتماعي‌، حضور به‌ هنگام‌ و مؤثر داشت‌.
ايشان‌ با استناد به‌ اقدام‌ رسول‌ گرامي‌ اسلام‌ در سپردن‌ فرماندهي‌ سپاه‌ اسلام‌ به‌ يك‌ جوان‌ 18ساله‌ فرمودند: امروز در ايران‌ اسلامي‌، جوانان‌ زيادي‌ و جمعيت‌ انبوه‌ و عظيمي‌ از دختران‌ و پسران‌ داريم‌ كه‌ حاضرند در ميدانهاي‌ درس‌، سياست‌ و فعاليتهاي‌ اجتماعي‌ و مشاركتهاي‌ گوناگون‌ براي‌ فقر زدايي‌ از كشور و سازندگي‌ در هر عرصه‌اي‌ شركت‌ كنند. بر خلاف‌ برخي‌ قضاوتهاي‌ انحرافي‌ و غلط در مورد جوانان‌ كشور، اينجانب‌ اعتقاد دارم‌ كه‌ نسل‌ جوان‌ كشور، امروز شبيه‌ همان‌ نسلي‌ است‌ كه‌ توانست‌ يكي‌ از بزرگترين‌ مفاخر تاريخ‌ ايران‌ يعني‌ تجربه‌ پيروزي‌ در جنگ‌ تحميلي‌ را با قدرت‌ و موفقيت‌ رقم‌ بزند و آن‌ را به‌ پايان‌ ببرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ خطاب‌ به‌ جوانان‌ فرمودند: با امكاناتي‌ كه‌ در حال‌ حاضر ايران‌ اسلامي‌ از آن‌ برخوردار است‌، مي‌توان‌ به‌ طور منطقي‌ نتيجه‌ گرفت‌ كه‌ آينده‌ ملت‌ ايران‌ روشن‌، رضايت‌ بخش‌ و افتخارآميز است‌.
ايشان‌ با تبيين‌ دلايل‌ اين‌ ارزيابي‌ منطقي‌ فرمودند: ايران‌ اسلامي‌ از لحاظ برخوردار بودن‌ از جمعيت‌ جوان‌، يكي‌ از پرفرصت‌ترين‌ كشورهاست‌، به‌ بركت‌ انقلاب‌، روحيه‌ كار، ابتكار و خلاقيت‌ بر جوانان‌ و عموم‌ مردم‌ حاكم‌ است‌ و مردم‌ خود را در سرنوشت‌ كشور سهيم‌ و دخيل‌ مي‌دانند و دولتها و نمايندگان‌ قواي‌ مجريه‌ و مقننه‌ را با اراده‌ و ميل‌ و تشخيص‌ خود انتخاب‌ مي‌كنند، رهنمودهاي‌ اسلام‌ و ارزشها و اصول‌ اسلامي‌ در ايران‌ رسميت‌ دارد و مردمي‌ بودن‌ مسؤولان‌ به‌ مفهوم‌ همراهي‌ و همدردي‌ با مردم‌ يك‌ ارزش‌ است‌; بنا بر اين‌ با اين‌ امتيازات‌ بزرگ‌ و برخورداري‌ از منابع‌ انرژي‌ و تنوع‌ اقليمي‌ و آب‌ و هوايي‌، مي‌توان‌ به‌ صورت‌ منطقي‌ و استدلالي‌ نتيجه‌ گرفت‌ كه‌ با برنامه‌ريزي‌ صحيح‌ براي‌ نسل‌ جوان‌ و ارتقاء معلومات‌ و تحصيلات‌ جوانان‌ كشور، آينده‌اي‌ روشن‌ و درخشان‌ در انتظار ملت‌ ايران‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ بر ضرورت‌ شناخت‌ تهديدها و برطرف‌ كردن‌ آنها تأكيد كردند و اظهار داشتند: اگر اين‌ ملت‌، دشمن‌ داخلي‌ و نفوذي‌ نداشته‌ باشد و دوچهرگان‌ در مسايل‌ كشور تخريب‌ نكنند، دشمن‌ خارجي‌ نمي‌تواند عليه‌ ملت‌ ايران‌ كار زيادي‌ را انجام‌ دهد.
ايشان‌ در بيان‌ مواردي‌ از تهديدهاي‌ داخلي‌ فرمودند: هر چيزي‌ كه‌ به‌ سلامت‌، ايمان‌ و عزم‌ و نشاط مردم‌ لطمه‌ بزند و كارو كوشش‌ جوانان‌ و تحصيل‌ آنان‌ را معوق‌ بگذارد، نظير ولنگاري‌، بي‌بندوباري‌، مواد مخدر، بي‌اهميتي‌ نسبت‌ به‌ علم‌، درس‌و كار، سرگرم‌ شدن‌ به‌ مناقشات‌ بيهوده‌ اجتماعي‌، ايجاد درگيريهاي‌ داخلي‌، بي‌اعتماد كردن‌ مردم‌ به‌ نظام‌ و مسؤولان‌ وغفلت‌ مسؤولان‌ كشور، تهديد محسوب‌ مي‌شود و يك‌ ملت‌ بيدار، آگاه‌، زنده‌، جوان‌ و انقلابي‌ مانند ملت‌ ايران‌، بايد همه‌ اين‌ تهديدها را از سر خود بردارد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از نفوذ مستقيم‌ قدرتهاي‌ بزرگ‌ و در راس‌ آنها آمريكا و نيز موج‌ جهاني‌گري‌ به‌ مفهوم‌ سلطه‌ آمريكا بر اقتصاد، فرهنگ‌، ارتش‌، سياست‌ و حكومت‌ كشورها را به‌ عنوان‌ يك‌ تهديد مضاعف‌ خارجي‌ ياد كردند و افزودند: آمريكائيها، سياسيون‌ دنيا را وادار به‌ تملق‌، تواضع‌، تعظيم‌ و تسليم‌ كرده‌اند و به‌ رؤساي‌ كشورهاي‌ آفريقايي‌، آسيايي‌ و آمريكاي‌ لاتين‌ تفهيم‌ كرده‌اند كه‌ چاره‌اي‌ جز تسليم‌ شدن‌ در برابر سياستهاي‌ آمريكا ندارند و در اين‌ ميان‌ تنها يك‌ كشور، ملت‌ و دولت‌ در دنيا وجود دارد كه‌ با صداي‌ بلند و رسا اعلام‌ كرده‌است‌ تسليم‌ زورگويي‌، فشار و تحميل‌ سياستها و روابط با آمريكا نخواهد شد و آن‌ كشور، جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ است‌.
ايشان‌ هدف‌ از فشارهاي‌ آمريكا و حتي‌ اظهارات‌ رياكارانه‌ مسؤولان‌ آمريكايي‌ را سلطه‌ سياسي‌، اقتصادي‌ و نظامي‌ بر ايران‌ دانستند و فرمودند: ملت‌ ايران‌ و نظام‌ انقلابي‌ و اسلامي‌ اين‌ كشور توانسته‌ است‌ يك‌ خيزش‌ عظيم‌ را در دنياي‌ اسلام‌ به‌ وجود آورد و اين‌ چيزي‌ نيست‌ كه‌ آمريكاييها به‌ آساني‌ بتوانند آن‌ را از بين‌ ببرند، بنا بر اين‌ يكي‌ از هدفهاي‌ آمريكا براي‌ شدت‌ بخشيدن‌ فشار به‌ ايران‌ و برقراري‌ روابط ناسالم‌ اين‌ است‌ كه‌ در تبليغات‌ خود خضوع‌ و تسليم‌ ايران‌ در برابر آمريكا را وانمود كنند و به‌ اين‌ ترتيب‌ خيزش‌ جهاني‌ را در دنياي‌ اسلام‌ از ميان‌ ببرند.
آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ ادعاي‌ حل‌ مشكلات‌ اقتصادي‌ كشور در سايه‌ ارتباط با آمريكا را دروغ‌ و خلاف‌ واقع‌ توصيف‌ كردند و با استناد به‌ مشكلات‌ فراوان‌ و عديده‌ كشورهاي‌ منطقه‌ كه‌ با آمريكا داراي‌ روابط هستند، فرمودند: آمريكاييها براي‌ ارتباطات‌ و فعاليتهاي‌ خود در دنيا يك‌ وجهه‌ نظر بيشتر ندارند و آن‌ را كتمان‌ و پنهان‌ هم‌ نمي‌كنند; آنها تنها به‌ دنبال‌ تأمين‌ منافع‌ خود هستند و به‌ هيچ‌ كشوري‌ سود نمي‌رسانند.
ايشان‌ از فعاليت‌ مؤسسات‌ مختلف‌ آمريكايي‌ در اروپا و آمريكا براي‌ فشار آوردن‌ بر دولت‌ ايران‌ و تأثيرگذاري‌ بر فضاي‌ ذهني‌ مردم‌ ايران‌ سخن‌ گفتند و فرمودند: متأسفانه‌ برخي‌ از اين‌ مؤسسات‌ با استفاده‌ از اوضاع‌ آشفته‌، وارد ايران‌ شده‌ و با اين‌ و آن‌ تماس‌ هم‌ گرفته‌اند . امروز متأسفانه‌ در داخل‌ كشور ايادي‌ دشمن‌ و منافقان‌ فعالي‌ مانند "عبدالله‌ بن‌ ابي‌" حضور دارند. آنها كساني‌ هستند كه‌ خيال‌ مي‌كردند اگر انقلابي‌ در اين‌ كشور روي‌ دهد ، حكومت‌ متعلق‌ به‌ آنهاست‌، آنها نه‌ فقاهت‌، نه‌ امام‌، نه‌ مردم‌ و نه‌ احساسات‌ ديني‌ را قبول‌ دارند و همان‌ طور كه‌ پيامبر (ص‌) با عبدالله‌ بن‌ ابي‌ خوشرفتاري‌ كرد و از مجازات‌ او اجتناب‌ ورزيد، نظام‌ اسلامي‌ ضمن‌ خوشرفتاري‌، آنان‌ را مجازات‌ نكرد. آنها همان‌ كساني‌ هستند كه‌ با حرفها، موضعگيريها و تبليغات‌ خود و احيانا با دخالت‌ در برخي‌ از اغتشاشات‌، دشمن‌ خارجي‌ را اميدوار مي‌كنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ هدف‌ نهايي‌ دشمنان‌ خارجي‌ و منافقان‌ داخلي‌ را نفي‌ حكومت‌ اسلامي‌ دانستند و ضمن‌ فراخواندن‌ جوانان‌ به‌ مطالعه‌ تاريخ‌ فرمودند: به‌ بركت‌ وجود ملت‌ هوشياري‌ مانند ملت‌ ايران‌ و افكار برانگيخته‌ اين‌ ملت‌ و به‌ بركت‌ انقلاب‌ بزرگي‌ مانند انقلاب‌ ايران‌، نه‌ آمريكا و نه‌ قدرتهاي‌ هم‌ پيمان‌ او قادر نيستند حادثه‌ تلخي‌ مانند حادثه‌ صلح‌ امام‌ حسن‌ مجتبي‌(ع‌) را بر ملت‌ ايران‌ تحميل‌ كنند و اگر دشمن‌ خيلي‌ فشار بياورد، حادثه‌اي‌ مانند حادثه‌ كربلا در اينجا اتفاق‌ خواهد افتاد.
آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ بر اتفاق‌ كلمه‌ مردم‌ و مسؤولان‌ كشور بر محور دين‌ و اسلام‌ تأكيد كردند و گفتند: خيليها سعي‌ مي‌كنند از زبان‌ مسؤولان‌ كشو از جمله‌ رئيس‌ جمهوري‌ محترم‌ حرفهاي‌ بيهوده‌اي‌ بزنند. رئيس‌ جمهوري‌ يك‌ عنصر روحاني‌، مؤمن‌، مريد امام‌ و متكفل‌ ترويج‌ دين‌ و داراي‌ احساس‌ مسؤوليت‌ در اين‌ زمينه‌ است‌ و مسؤولين‌ ديگر نيز در سطوح‌ بالا همينطور هستند اما در سطوح‌ مياني‌ كساني‌ هستند كه‌ ما از آنها گله‌منديم‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ با بيان‌ اين‌ كه‌ برخي‌ از مطبوعات‌ به‌ پايگاههاي‌ دشمن‌ تبديل‌ شده‌اند فرمودند: من‌ با آزادي‌ و تنوع‌ مطبوعات‌ مخالف‌ نيستم‌ و اگر به‌ جاي‌ 20 روزنامه‌، 200 روزنامه‌ نيز در ايران‌ منتشر شود، خوشحالتر خواهم‌ بود و از اين‌ كه‌ مطبوعات‌ و روزنامه‌ها در اين‌ كشور زياد باشند هيچ‌ احساس‌ بدي‌ ندارم‌. اگر مطبوعات‌ همانگونه‌ كه‌ در قانون‌ اساسي‌ مشخص‌ شده‌است‌ مايه‌ روشنگري‌ باشند، مصالح‌ كشور را رعايت‌ كنند و به‌ نفع‌ مردم‌ و دين‌ قلم‌ بزنند، اين‌ مطبوعات‌ هر چه‌ بيشتر باشند بهتر است‌.
ايشان‌ اهتمام‌ برخي‌ از مطبوعات‌ به‌ تشويش‌ افكار عمومي‌، ايجاد اختلاف‌ و بدبيني‌ در مردم‌ و خوانندگان‌ نسبت‌ به‌ نظام‌ را شديدا تقبيح‌ و نكوهش‌ كردند و فرمودند: گويا 10 تا 15 روزنامه‌، از يك‌ مركز هدايت‌ مي‌شوند، از تيترهاي‌ شبيه‌ به‌ هم‌ در قضاياي‌ مختلف‌ استفاده‌ مي‌كنند، قضاياي‌ كوچك‌ را بزرگ‌ جلوه‌ مي‌دهند و تيترهايي‌ استفاده‌ مي‌كنند كه‌ هر كس‌ به‌ آنها نگاه‌ كند، تصور خواهد كرد كه‌ در اين‌ كشور همه‌ چيز از دست‌ رفته‌ است‌. آنها روح‌ اميد را در جوانان‌ مي‌ميرانند، روح‌ اعتماد اعتماد به‌ مسؤولين‌ را در آحاد مردم‌ تضعيف‌ مي‌كنند و نهادهاي‌ اصلي‌ كشور را مورد اهانت‌ قرار مي‌دهند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از روش‌ برخي‌ از مطبوعات‌ به‌ عنوان‌ "شارلاتانيزم‌ مطبوعاتي‌" ياد كردند و فرمودند: در دنيايي‌ كه‌ روزنامه‌نگاري‌ آنها، مدل‌ برخي‌ از روزنامه‌هاي‌ ما محسوب‌ مي‌شود، به‌ قانون‌ اساسي‌ و مجلس‌ قانونگذاري‌ حمله‌ نمي‌كنند و در قبال‌ يك‌ قانون‌، هوچي‌گري‌ نمي‌شود اما اين‌ دسته‌ از مطبوعات‌ ما از صاحبان‌ اصلي‌ اين‌ روشها هم‌ قدم‌ جلوتر گذاشته‌اند، قانون‌ اساسي‌ و سياستهاي‌ اصلي‌ كشور را مورد اهانت‌ قرار مي‌دهند، قضاياي‌ كوچكي‌ را درشت‌نمايي‌ مي‌كنند و در هر حادثه‌اي‌ كه‌ واقع‌ مي‌شود، فضاي‌ كشور را از تهمت‌ و افترا پر مي‌سازند.
آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ متهم‌ كردن‌ بسيج‌، سپاه‌ و روحانيت‌ از سوي‌ برخي‌ روزنامه‌ها را برملاكننده‌ انگيزه‌هاي‌ باطني‌ آنها دانستند و فرمودند: من‌ مي‌دانم‌ كه‌ در بسياري‌ از مطبوعات‌، عناصر خوب‌ و مؤمني‌ در ميان‌ قلم‌به‌دستان‌ و اداره‌كنندگان‌ آنها وجود دارند اما در لابلاي‌ همينها اثر انگشت‌ عبدالله‌ بن‌ ابيها را مي‌بينم‌ كه‌ كارشان‌ تفرقه‌افكني‌، ايجاد اختلاف‌، تشنج‌آفريني‌، تشويش‌ افكار عمومي‌ و يأس‌پراكني‌ است‌. آنها، عناصر وابسته‌ به‌ دشمن‌ و مريد دشمن‌ را چهره‌سازي‌ مي‌كنند و مي‌كوشند عناصر مؤمن‌، دلسوز و مفيد را از نظرها بيندازند هر چند كه‌ اين‌ كارها به‌ جايي‌ نخواهد رسيد و خداي‌ متعال‌ آنها را رسوا مي‌كند(فرياد حاضرين‌: منافق‌ حيا كن‌، مطبوعات‌ را رها كن‌) .
رهبر معظم‌ انقلاب‌ با بيان‌ ناراحتي‌ رئيس‌ جمهوري‌ محترم‌ از وضعيت‌ مطبوعات‌ كشور، از تلاش‌ آقاي‌ خاتمي‌ براي‌ هدايت‌ و نصيحت‌ اين‌ دسته‌ از مطبوعات‌ سخن‌ گفتند و با بعيد دانستن‌ تأثير اين‌ نصيحتها فرمودند: به‌ مسؤولان‌ دولتي‌ بارها تذكر داده‌ام‌ و به‌ طور جدي‌ از آنها خواسته‌ام‌ كه‌ جلوي‌ اين‌ وضعيت‌ را بگيرند. اين‌ كار، محدود كردن‌ مطبوعات‌ و جلوگيري‌ از انتقال‌ آزاد اطلاعات‌ نيست‌، انتقال‌ سالم‌ اطلاعات‌ مورد تأييد ما است‌ و معناي‌ اين‌ كار جلوگيري‌ از نفوذ دشمن‌ و به‌ ثمر رسيدن‌ توطئه‌ تبليغاتي‌ اوست‌.
ايشان‌ بر مضر بودن‌ اين‌ جريان‌ تبليغاتي‌ و مطبوعاتي‌ به‌ حال‌ كشور، جوانان‌ و انقلاب‌ تأكيد كردند و فرمودند: اين‌ دسته‌ از مطبوعات‌ پيوسته‌ در صدد قداست‌ شكني‌ از مسايل‌ اساسي‌ اسلام‌ هستند، مباحث‌ اسلامي‌ را زير سؤال‌ مي‌برند و نه‌ با بيان‌ منطقي‌ بلكه‌ با روشهاي‌ بسيار غلط، انقلاب‌ را مورد حمله‌ قرار مي‌دهند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ مطبوعات‌ ناسالم‌ امروز كشور را در تاريخ‌ مطبوعات‌ ايران‌ بي‌مانند، توصيف‌ كردند و بيان‌ اين‌ كه‌ ايجادناامني‌ از طريق‌ تحريك‌ احساسات‌، يكي‌ از هدفهاي‌ دشمن‌ محسوب‌ مي‌شود، فرمودند: من‌ قويا توصيه‌ مي‌كنم‌ كه‌ مبادا برخلاف‌ قانون‌ و به‌ خاطر طرفداري‌ از رهبري‌، هيچ‌ اقدامي‌ انجام‌ بگيرد. من‌ به‌ هيچ‌ وجه‌ اجازه‌ چنين‌ كاري‌ را نمي‌دهم‌ و شمابايد مراقب‌ نفوذيهاي‌ دشمن‌ براي‌ ايجاد اغتشاش‌ و درگيري‌ باشيد.
آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از بي‌ايمان‌ كردن‌ و ايجاد گسست‌ بين‌ نسل‌ كنوني‌ و نسل‌ گذشته‌ به‌ عنوان‌ يكي‌ از اهداف‌ دشمن‌ و اين‌ جريان‌ تبليغاتي‌ و مطبوعاتي‌ ياد كرد و فرمودند: طي‌ 200 سال‌ گذشته‌ هرگاه‌ اين‌ كشور، وارد يك‌ درگيري‌ نظامي‌ شده‌، بخشي‌ از كشور از دست‌ رفته‌ است‌ و پس‌ از 200 سال‌، آن‌ جنگي‌ كه‌ در آن‌ دشمن‌ ملت‌ ايران‌ با وجود برخورداري‌ از پشتيبانيهاي‌ سياسي‌ و نظامي‌ قدرتهاي‌ كوچك‌ و بزرگ‌ جهان‌ نتوانست‌ يك‌ وجب‌ از خاك‌ ايران‌ را اشغال‌ كند، جنگ‌ تحميلي‌ هشت‌ساله‌ بود، بنا بر اين‌ دفاع‌ مقدس‌، يكي‌ از مفاخر تاريخ‌ ايران‌ است‌ اما در اين‌ ميان‌، برخي‌ از مطبوعات‌، جنگ‌، رزمندگان‌، شهدا، سپاه‌، ارتش‌ و بسيج‌ را زير سؤال‌ مي‌برند و مي‌كوشند ميان‌ نسل‌ كنوني‌ با افتخارات‌ گذشته‌ گسست‌ ايجاد كنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ در پايان‌ سخنانشان‌ خطاب‌ به‌ دستگاههاي‌ مسؤول‌ فرمودند: اين‌ يك‌ خطر بزرگ‌ است‌ كه‌ اگر جلوي‌ آن‌ گرفته‌ نشود، بدون‌ شك‌ دشمن‌ يك‌ قدم‌ جلو خواهد آمد و روحيه‌اي‌ جديد پيدا خواهد كرد اما جايي‌ كه‌ دشمن‌ هرگز نخواهد توانست‌ آنجا را از لحاظ معنوي‌ و روحي‌ تصرف‌ كند، جايي‌ است‌ كه‌ اين‌ مردم‌ و اين‌ خدمتگزار در آنجا قرار دارند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، دكتر ميرباقري‌ رئيس‌ مركز ملي‌ جوانان‌ كشور در سخنان‌ كوتاهي‌ از ايران‌ به‌ عنوان‌ يكي‌ از جوانترين‌ كشورهاي‌ دنيا به‌ لحاظ جمعيتي‌ نام‌ برد و بر نقش‌ جوانان‌ در پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و اداره‌ هشت‌ سال‌ جنگ‌ تحميلي‌ تأكيد كرد.
وي‌ با استناد به‌ تحقيقات‌ انجام‌ شده‌ از آمريكا به‌ عنوان‌ دشمن‌ درجه‌ يك‌ ايران‌ از ديدگاه‌ 80 در صد از جوانان‌ ايران‌ ياد كرد و گفت‌: بر خلاف‌ گمانه‌زنيهاي‌ برخي‌ از وادادگان‌، جوانان‌ و نوجوانان‌ ايران‌ اسلامي‌ همچنان‌ متعهد به‌ آرمانهاي‌ انقلاب‌ هستند و عدالتخواهي‌ از بالاترين‌ درجه‌ اعتبار نزد جوانان‌ برخوردار است‌.
دكتر ميرباقري‌ در سخنان‌ خود خواهان‌ توجه‌ بيش‌ از پيش‌ مسؤولان‌ كشور به‌ فراهم‌ ساختن‌ امكانات‌ و توليدات‌ فرهنگي‌مناسب‌ براي‌ رشد خلاقيت‌ جوانان‌ و مشاركت‌ آنان‌ در تمامي‌ زمينه‌ها شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /