پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار نمايندگان‌ ششمين‌ دوره‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، امروز در ديدار نمايندگان‌ ششمين‌ دوره‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌، با تجليل‌ از جايگاه‌ مجلس‌، عمل‌ به‌ تمامي‌ اصول‌ قانون‌ اساسي‌ را علاج‌ اساسي‌ دردهاي‌ كشور خواندند و تأكيد كردند: اهتمام‌ واقعي‌ مجلس‌ به‌ كرامت‌ و شخصيت‌ انسان‌ اين‌ است‌ كه‌ مسأله‌ معيشت‌ مردم‌ و حل‌ مشكلات‌ اقتصادي‌ را در اولويت‌ نخست‌ قرار دهد و تا هيچكس‌ از فقر و معضلات‌ اقتصادي‌، دچار حقارت‌ و تبعيض‌ نشود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تبريك‌ به‌ نمايندگان‌ مجلس‌ ششم‌، مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ را نقطه‌ اساسي‌ اميدهاي‌ مردم‌ و يكي‌ از اركان‌ نظام‌ اسلامي‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ اين‌ كه‌ خدمتگزاري‌ به‌ اسلام‌، مردم‌ و انقلاب‌، شرف‌ بزرگ‌ مسؤولان‌ نظام‌ اسلامي‌ است‌، افزودند: منتخبان‌ مردم‌ در مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ بايد به‌ دليل‌ قرار گرفتن‌ در اين‌ مسؤوليت‌ عظيم‌، به‌ درگاه‌ پروردگار متعال‌، شكرگزاري‌ كنند و با توسل‌ و ياري‌ خواستن‌ از خداي‌ مهربان‌ و با اخلاص‌ و بي‌توجهي‌ به‌ اهداف‌ حقير دنيوي‌، به‌ وظايف‌ سنگين‌ خويش‌ عمل‌ نمايند.
ايشان‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ را برگ‌ زرين‌ و افتخار نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ برشمردند و با اشاره‌ به‌ اين‌ كه‌ رمز پيروزي‌ انقلاب‌ و تشكيل‌ و استمرار نهاد مجلس‌، توكل‌ به‌ پروردگار و توجه‌ به‌ معنويات‌ است‌، افزودند: در نظام‌ اسلامي‌، بر خلاف‌ رژيم‌ طاغوت‌، مجلس‌ محيط قانونگذاري‌ آزاد و برآمده‌ از گزينشي‌ حقيقتا مردمي‌ است‌; بنا بر اين‌ بايد قدر آن‌ را دانست‌ و براي‌ تحقق‌ مسؤوليتهاي‌ آن‌ با تمام‌ وجود تلاش‌ و مجاهدت‌ كرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، با اشاره‌ به‌ استمرار دشمني‌ و كارشكني‌ قدرتهاي‌ استكباري‌ با نظام‌ اسلامي‌، خاطرنشان‌ كردند: علاوه‌ بر ضعفها، سستيها و عقب‌ماندگيهايي‌ كه‌ در داخل‌ وجود داشته‌ است‌، دشمنان‌ انقلاب‌ و نظام‌، مشكلات‌ فراواني‌ را بر كشور تحميل‌ كرده‌اند; بنا بر اين‌ همه‌ مسؤولان‌ بايد با اخلاص‌، صفا و همكاري‌، تمامي‌ توان‌ خود را در حل‌ مشكلات‌ و گره‌هاي‌ موجود به‌ كار گيرند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، عمل‌ به‌ قانون‌ اساسي‌ را علاج‌ اساسي‌ دردهاي‌ كشور دانستند و افزودند: كليت‌ قانون‌ اساسي‌ و عمل‌ به‌ اصول‌ آن‌ در مقام‌ مترقي‌ترين‌ و جامع‌ترين‌ قانون‌ اساسي‌ دنيا، بايد به‌ عنوان‌ وظيفه‌ اساسي‌، مورد توجه‌ كامل‌ قواي‌ سه‌ گانه‌ و تمامي‌ دستگاهها باشد و مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ نيز با برنامه‌ريزي‌ لازم‌ براي‌ رفع‌ مشكلات‌ احتمالي‌ موجود در روند اجراي‌ قانون‌ اساسي‌ تلاش‌ كند.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ حضور تعداد زيادي‌ از ايثارگران‌، رزمندگان‌، سابقه‌ داران‌ و علاقه‌مندان‌ انقلاب‌ و مجربين‌ ميدانهاي‌ گوناگون‌ نظام‌ در مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌، تصريح‌ كردند: نمايندگان‌ محترم‌ مجلس‌ بايد اميد مردم‌ به‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ را با عملكرد خويش‌، افزايش‌ دهند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، همچنين‌ با اشاره‌ به‌ توجه‌ نمايندگان‌ مجلس‌ ششم‌ به‌ لزوم‌ انتقادپذيري‌ مسؤولان‌، افزودند: اگر چشم‌ بيناي‌ مجلس‌، با انصاف‌ و عدالت‌ بر عملكرد مسؤولان‌ نظارت‌ كند، و در گزينش‌ مسؤولان‌، تنظيم‌ برنامه‌ها و وضع‌ قوانين‌، تنها حقيقت‌ را در نظر بگيرد، بسياري‌ از مشكلات‌، حل‌ خواهد شد.
ايشان‌ با تأكيد بر لزوم‌ اولويت‌بندي‌ در برنامه‌هاي‌ مجلس‌، فرمودند: مسأله‌ معيشت‌، قطعا در اولويت‌ اول‌ مجلس‌ قرار دارد، چرا كه‌ اگر معيشت‌ نباشد، دين‌ و اخلاق‌ و اميد و ارزشها نيز نخواهد بود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در همين‌ زمينه‌ خاطرنشان‌ كردند: حفظ شأن‌ و كرامت‌ انسان‌، جزو اصول‌ مسلم‌ اسلام‌ است‌ و كدام‌ تحقير و نقض‌ كرامت‌ انسان‌ بالاتر از اين‌ كه‌ مسؤول‌ يك‌ خانواده‌ نتواند نيازهاي‌ اوليه‌ فرزندان‌ خود را تأمين‌ كند ! و كدام‌ سرشكستگي‌ براي‌ يك‌ پدر، بالاتر از اين‌ كه‌ عده‌اي‌ با استفاده‌ از ثروتهاي‌ نامشروع‌، زندگي‌ تجملي‌ داشته‌ باشند، اما او همچون‌ جمع‌ كثيري‌ از مردم‌، از جمله‌ كارمندان‌، معلمان‌، روستاييان‌ و ساكنان‌ مناطق‌ محروم‌، نتواند يك‌ زندگي‌ ابتدايي‌ براي‌ خانواده‌ خود فراهم‌ كند ! رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، استمرار فقر، بيكاري‌ و مشكلات‌ معيشتي‌ در جامعه‌ ايران‌ را برنده‌ترين‌ حربه‌ دشمن‌ خواندند و افزودند: مجلس‌ ششم‌ در درجه‌ اول‌، بايد حل‌ اين‌ مشكلات‌ را مورد عنايت‌ قرار دهد. البته‌ در كنار مسايل‌ اقتصادي‌، بايد فسادها، سوء استفاده‌ها، تبعيضها، مشكلات‌ اداري‌ و قضايي‌ نيز مورد توجه‌ مجلس‌ قرار داشته‌ باشد.
ايشان‌ گزينش‌ هوشمندانه‌، عالمانه‌ و دقيق‌ مسؤولان‌ را از ديگر وظايف‌ مهم‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ برشمردند و افزودند: تقسيم‌بندي‌ جامعه‌ به‌ چپ‌ و راست‌ و مدرن‌ و سنتي‌ ، امري‌ حقيقي‌ و واقعي‌ نيست‌، و نمايندگان‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ بايد در انتخاب‌ مسؤولان‌ و نظارت‌ و بازخواست‌ از آنها بدون‌ ملاحظه‌ اشخاص‌ و گروهها، تنها به‌ اداي‌ تكليف‌ الهي‌ و پاسخگويي‌ در برابر پروردگار بينديشند و فقط وامدار سوگند شرعي‌ خود در مجلس‌ باشند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، دفاع‌ قدرتمندانه‌ از هويت‌ و اساس‌ انقلاب‌ و نظام‌ را وظيفه‌ همه‌ مسؤولان‌ دانستند و فرمودند: امروز كساني‌ مايلند كه‌ پايه‌هاي‌ ايماني‌، فكري‌ و اجرايي‌ نظام‌ را سست‌ كنند و روح‌ اسلامي‌ نظام‌ را تضعيف‌ نمايند، اما وظيفه‌ همه‌، پايداري‌ در برابر اين‌ تلاشهاست‌ و قواي‌ سه‌ گانه‌ به‌ ياري‌ خدا نخواهند گذاشت‌ ضد انقلاب‌ و كساني‌ كه‌ از اساس‌، مخالف‌ اسلام‌ و نظامند، بتوانند با استفاده‌ از مراكز اثرگذار بر افكار عمومي‌ و ايمان‌ مردم‌، اينگونه‌ مقاصد را جامه‌ عمل‌ بپوشانند.
در آغاز اين‌ ديدار، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ كروبي‌، رئيس‌ ششمين‌ دوره‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ در سخناني‌ با تبريك‌ فرارسيدن‌ ميلاد با سعادت‌ پيامبر گرامي‌ اسلام‌ و ششمين‌ امام‌ معصوم‌، هفته‌ وحدت‌ را گرامي‌ داشت‌ و سياستها و راهبردهاي‌ قاطع‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ را عاملي‌ مهم‌ در تحقق‌ حضور حماسي‌ مردم‌ در انتخابات‌ مجلس‌ ششم‌ دانست‌ و از ايشان‌ تشكر كرد.
آقاي‌ كروبي‌ همچنين‌ با تشكر از رئيس‌ جمهور، شوراي‌ نگهبان‌ و وزارت‌ كشور اعلام‌ كرد مجلس‌ ششم‌ با نصب‌العين‌ قرار دادن‌ اولويتهاي‌ مورد تأكيد در پيام‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، تلاش‌ مي‌كند قانون‌ اساسي‌ به‌ طور كامل‌ به‌ اجرا درآيد تا ضمن‌ تحكيم‌ ارزشها و مباني‌ انقلاب‌، حقوق‌ شهروندان‌ به‌ طور كامل‌ تأمين‌ گردد.
رئيس‌ مجلس‌ ششم‌ خاطرنشان‌ كرد: تلاش‌ براي‌ تأمين‌ كامل‌ حقوق‌ اساسي‌ جامعه‌، بدون‌ توجه‌ كامل‌ به‌ تأمين‌ معيشت‌ مردم‌ و افزايش‌ اشتغال‌، به‌ نتيجه‌ مطلوب‌ نخواهد رسيد.
آقاي‌ كروبي‌ پيگيري‌ توسعه‌ متوازن‌ و همه‌جانبه‌ را با در نظر گرفتن‌ تنگناهاي‌ موجود، مسأله‌ اساسي‌ مجلس‌ خواند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /