پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي‌ مجلس‌ خبرگان‌ با رهبر معظم‌ انقلاب‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار اعضاي‌ مجلس‌ خبرگان‌ تأكيد كردند: امروز نظام‌ اسلامي‌ سرافرازتر و مستحكم‌تر از گذشته‌ و با بهره‌گيري‌ از انديشمندان‌ مسلمان‌ و انديشه‌هاي‌ نو، توان‌ حضوري‌ قوي‌ در تمام‌ عرصه‌ها را دارد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از نظام‌ اسلامي‌ به‌ عنوان‌ تنها نظامي‌ كه‌ پاسخگوي‌ نيازهاي‌ واقعي‌ مسلمانان‌ است‌ و آزادي‌ و هويت‌ واقعي‌ را به‌ آنان‌ باز مي‌گرداند، ياد كردند و افزودند: در نظام‌ اسلامي‌ رأي‌، خواسته‌ و عواطف‌ مردم‌، تأثير اصلي‌ را دارد و نظام‌ اسلامي‌ بدون‌ راي‌ و خواسته‌ مردم‌ تحقق‌ نمي‌يابد.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ تحقق‌ حكومت‌ ديني‌ در ايران‌ به‌ واسطه‌ ايمان‌ ديني‌ و مجاهدت‌ مردم‌ و ايستادگي‌ آنان‌ در صراط مستقيم‌ و همچنين‌ وجود استثنايي‌ و رهبري‌ امام‌ خميني‌ (ره‌) خاطر نشان‌ كردند: استكبار هيچگاه‌ از توطئه‌ و برنامه‌ريزي‌ براي‌ مقابله‌ با حقيقت‌ آشكار و مستحكم‌ نظام‌ اسلامي‌ كه‌ در برابر خواستها و تمايلات‌ نظام‌ سرمايه‌داري‌ فاسد و ظالم‌ دنيا ايستاده‌ دست‌ بر نخواهد داشت‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ مهمترين‌ روش‌ نظام‌ استكباري‌ را در شرايط امروز براي‌ مقابله‌ با نظام‌ اسلامي‌، تهاجم‌ فرهنگي‌ و بهره‌گيري‌ از ابزارهاي‌ رسانه‌اي‌ و تبليغاتي‌ و افراد منافق‌ و مؤمنين‌ مريض‌القلب‌ ارزيابي‌ كردند و افزودند: دشمن‌ امروز نقطه‌ اصلي‌ تهاجم‌ خود را اسلاميت‌ و فقاهت‌ نظام‌ و اصل‌ ولايت‌ فقيه‌ قرار داده‌ است‌ و البته‌ كساني‌ كه‌ در مقابل‌ اين‌ اصل‌ صف‌ آرايي‌ مي‌كنند از هيچگونه‌ منطقي‌ برخوردار نيستند زيرا اين‌ افراد، حكومت‌ نظاميان‌ كودتاگر و سرمايه‌ داران‌ فاسد، و حكومت‌ فاسدترين‌ انسانها را بر جوامع‌ قبول‌ دارند اما حكومت‌ فقيه‌ عادل‌ را نمي‌پذيرند و ايستادگي‌ در برابر اين‌ حقيقت‌ روشن‌، رسوايي‌ آنان‌ را نمايانتر مي‌كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تأكيد بر اين‌ كه‌ نظام‌ اسلامي‌ با ياري‌ خداوند و ايستادگي‌ در مسير حق‌ بر تمام‌ دشمنها غلبه‌ خواهد كرد، فرمودند: امروز آحاد مردم‌ ايران‌ عاشق‌ اسلام‌، نظام‌ اسلامي‌، امام‌ (ره‌) و علما و معتقد به‌ اصل‌ ولايت‌ فقيه‌ هستند و اگر ميداني‌ همانند دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ به‌ وجود آيد، مردم‌ با همان‌ شور و ايمان‌ براي‌ دفاع‌ از دين‌ در صحنه‌ حاضر خواهند شد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ اساسي‌ و مسؤوليت‌ سنگين‌ علماي‌ دين‌ در حفظ ايمان‌ عميق‌ مردم‌ خاطر نشان‌ كردند: اولين‌ و مهمترين‌ مسؤوليت‌ علماء، حفظ تقوا مي‌باشد زيرا رعايت‌ تقوا زمينه‌ساز حل‌ مشكلات‌ است‌.
ايشان‌ با تأكيد بر لزوم‌ ارتباط بيش‌ از پيش‌ علما و حوزه‌هاي‌ علميه‌ با قشرهاي‌ مختلف‌ مردم‌ بويژه‌ نسل‌ جوان‌، تصريح‌ كردند: علما و حوزه‌ها بايد با برنامه‌ريزي‌ صحيح‌ و انس‌ بيشتر با جوانان‌ و شرح‌ صدر در مقابل‌ اين‌ قشر، با زبان‌ مناسب‌ جوان‌، به‌ احساسات‌، نيازها و شبهات‌ نسل‌ جوان‌ پاسخ‌ دهند.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، آيت‌الله‌ مشكيني‌ رئيس‌ مجلس‌ خبرگان‌، با اشاره‌ به‌ جايگاه‌ خطير اين‌ مجلس‌ و سوگندي‌ كه‌ نمايندگان‌ خبرگان‌ براي‌ انجام‌ وظايف‌ خود اداء كرده‌اند، گفت‌: وظيفه‌ اصلي‌ خبرگان‌ در مورد چند اصل‌ مهم‌ و محوري‌ قانون‌ اساسي‌ است‌ و نمايندگان‌ اين‌ مجلس‌ خود را در برابر خدا، ملت‌ و رهبري‌ براي‌ اداي‌ وظيفه‌شان‌ مسؤول‌ مي‌دانند.
همچنين‌ آيت‌الله‌ اميني‌ نايب‌ رئيس‌ مجلس‌ خبرگان‌ در سخناني‌ ضمن‌ ارائه‌ گزارشي‌ از نشست‌ اخير خبرگان‌ گفت‌ در نشست‌ اخير علاوه‌ بر ادامه‌ بحث‌ براي‌ اصلاح‌ آيين‌ نامه‌ داخلي‌، مسايل‌ روز نيز بررسي‌ و راهكارهايي‌ مطرح‌ شد.
آيت‌الله‌ اميني‌، عمده‌ تهاجم‌ دشمنان‌ و برخي‌ عوامل‌ آنان‌ را زير سؤال‌ بردن‌ حكومت‌ ديني‌ و ناكارامد نشان‌ دادن‌ نظام‌ اسلامي‌ بيان‌ و از وضعيت‌ فرهنگي‌ كشور ابراز نگراني‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /