پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام نخستين‌ اجلاس‌ پژوهشي‌ امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر

نخستين‌ اجلاس‌ پژوهشي‌ امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر روز سه‌شنبه‌ با پيام‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ و با حضور جمعي‌ از صاحبنظران‌ و كارشناسان‌ در مجتمع‌ امام‌ خميني‌ آغاز شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ پيام‌، مؤمنان‌ را به‌ اهتمام‌ فريضه‌ امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر فراخواندند.
متن‌ پيام‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ به‌ اين‌ شرح‌ است‌
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌
هر چند فريضه‌ امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر يكي‌ از بزرگترين‌ واجبات‌ اسلامي‌ است‌ و توصيه‌ به‌ آن‌ در قرآن‌ و گفتارهاي‌ پيامبر خدا (صلي‌ الله‌ عليه‌ و اله‌) و امير مؤمنان‌ و ديگر امامان‌ (عليه‌ السلام‌) داراي‌ لحني‌ كم‌نظير و تكان‌دهنده‌ است‌، ولي‌ اگر كسي‌ از اين‌ همه‌ چشم‌ پوشي‌ كند و تنها به‌ نداي‌ خرد انساني‌ گوش‌ بسپرد، باز هم‌ بي‌شك‌ اين‌ عمل‌ سازنده‌ را فريضه‌ و تكليف‌ خواهد شمرد. به‌ نيكي‌ خواندن‌ و از بدي‌ برحذر داشتن‌ را كدام‌ خرد سالم‌، ستايش‌ نمي‌كند؟ و كدام‌ انسان‌ خيرخواه‌ و حساس‌، از آن‌ روي‌ مي‌گرداند؟ هنگامي‌ كه‌ به‌ اين‌ وظيفه‌ عمل‌ شود، به‌ تعداد آمران‌ و ناهيان‌، دعوت‌ به‌ خير در ميان‌ مردم‌ صورت‌ مي‌گيرد، و بي‌گمان‌ لبيك‌ گويان‌ به‌ اين‌ دعوت‌ نيز كم‌ نخواهند بود. اين‌ فراخواني‌، به‌ گمان‌ زياد بر خود داعيان‌ نيز نشانه‌ي‌ نيك‌ برجاي‌ مي‌گذارد و از دو سو راه‌ صلاح‌ را هموار مي‌سازد. كار نيكي‌ كه‌ مخاطب‌ خود را به‌ آن‌ امر مي‌كنيم‌ و رفتار زشتي‌ كه‌ وي‌ را از آن‌ برحذر مي‌داريم‌، هر چه‌ بزرگتر و تأثير اجتماعي‌ يا فردي‌ آن‌ ژرفتر و ماندگارتر باشد، امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر ما ارزشمندتر است‌ و چنين‌ است‌ كه‌ عمل‌ به‌ اين‌ وظيفه‌، تضمين‌كننده‌ دوام‌ و استحكام‌ حكومت‌ صالحان‌ است‌، و رها كردن‌ و به‌ فراموشي‌ سپردن‌ آن‌ ، زمينه‌ساز سلطه‌ اشرار و نابكاران‌.
شما دوستان‌ ارجمند كه‌ اكنون‌ همت‌ به‌ ترويج‌ اين‌ فريضه‌ گماشته‌ايد، كار بزرگ‌ خود را چنانكه‌ شايسته‌ اين‌ فريضه‌ است‌، پاس‌ بداريد و با همه‌جانبه‌نگري‌ در اين‌ كار، زبان‌ بدگويان‌ و ذهن‌ بي‌خبران‌ را از فروافتادن‌ در ورطه‌ ناسپاسي‌ از اين‌ عمل‌ اصلاحي‌ بزرگ‌، نجات‌ بخشيد.
از خداوند متعال‌ توفيق‌ روزافزون‌ شما را مسألت‌ مي‌كنم‌.
سيد علي‌ خامنه‌اي‌
23/8/79
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /