پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بازديد از نمايشگاه‌ توانمنديهاي‌ استان‌ اراک

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در دومين‌ روز از سفر به‌ استان‌ مركزي‌، صبح‌ امروز از نمايشگاه‌ توانمنديهاي‌ اين‌ استان‌ به‌ مدت‌ سه‌ ساعت‌ بازديد كردند.
در اين‌ نمايشگاه‌ كه‌ بيش‌ از240 غرفه‌ توليدات‌ متنوع‌ صنعتي‌، معدني‌، كشاورزي‌، دامي‌ و غذايي‌ استان‌ مركزي‌، به‌ معرض‌ نمايش‌ گذاشته‌ شده‌است‌، حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از نزديك‌ با تواناييها و قابليتهاي‌ مختلف‌ اين‌ استان‌ آشنا شدند.
در اين‌ بازديد توليدكنندگان‌ و مسؤولان‌ شركتهاي‌ مختلف‌، توضيحاتي‌ را در مورد توليدات‌ و فعاليتهاي‌ خود و صرفه‌جويي‌ ارزي‌ اين‌ توليدات‌ و تأثير آنها در قطع‌ وابستگي‌ و صادرات‌ محصولات‌ خود بيان‌ كردند.
در اين‌ ديدار همچنين‌ تعدادي‌ از توليدكنندگان‌ برخي‌ مسايل‌ را در زمينه‌ لزوم‌ حمايت‌ بيشتر دولت‌ از توليدكنندگان‌ داخلي‌ و برخي‌ مشكلات‌ را در خصوص‌ صادرات‌ توليدات‌ داخلي‌، و تأمين‌ اعتبارهاي‌ ريالي‌ و ارزي‌ بيان‌ كردند.
در نمايشگاه‌ توانمنديهاي‌ استان‌ مركزي‌ كه‌ در مساحتي‌ به‌ وسعت‌ 10 هزار متر مربع‌ در محل‌ نمايشگاههاي‌ دائمي‌ و بين‌المللي‌ اين‌ استان‌ در اراك‌ برپا شده‌ است‌ كارخانه‌ها و شركتهاي‌ دولتي‌، تعاوني‌ و خصوصي‌ فعال‌ در استان‌ مركزي‌ توليدات‌ و توانمنديهاي‌ خود را در زمينه‌ توليد تجهيزات‌ صنعتي‌، ماشين‌ آلات‌ سنگين‌ راهسازي‌ و كشاورزي‌، انواع‌ سازه‌هاي‌ فلزي‌، قطعات‌ خودرو، انواع‌ سيم‌ و كابلهاي‌ برق‌ و مخابرات‌، تجهيزات‌ نخ‌ ريسي‌ و بافندگي‌، توليدات‌ پتروشيمي‌، فراورده‌هاي‌ دامي‌، كشاورزي‌ و غذايي‌، توليدات‌ روستاييان‌ و عشاير، صنايع‌ دستي‌، بافت‌ انواع‌ فرش‌ و گليم‌، پرورش‌ گل‌ و گياه‌ زينتي‌، فعاليتهاي‌ جنگلداري‌، آبخوانداري‌ و آبخيزداري‌ و پرورش‌ ماهي‌ به‌ نمايش‌ گذارده‌اند.
گزارش‌ واحد مركزي‌ خبر حاكيست‌، توليدات‌ صنعتي‌، كشاورزي‌، دامي‌ و غذايي‌ استان‌ مركزي‌ از ابتداي‌ برنامه‌ دوم‌ توسعه‌، 128/3ميليون‌ دلار صرفه‌جويي‌ ارزي‌ داشته‌ است‌ كه‌ 37 در صد اين‌ صرفه‌جويي‌ براي‌ استان‌ و 63 در صد آن‌ براي‌ كل‌ كشور بوده‌ است‌.
همچنين‌ صادرات‌ غيرنفتي‌ استان‌ مركزي‌ در شش‌ ماهه‌ اول‌ سال‌ 79، 87/7 ميليون‌ دلار بوده‌ كه‌ نسبت‌ به‌ مدت‌ مشابه‌ در سال‌ گذشته‌، 30/5 در صد افزايش‌ داشته‌ است‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /