پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرمانداران‌ سراسر كشور

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ عصر امروز در ديدار فرمانداران‌ سراسر كشور از نقش‌ واقعي‌ مردم‌ در تشكيل‌ حكومت‌ و انتخاب‌ مسؤولان‌ به‌ عنوان‌ يكي‌ از دو پايه‌ نظام‌ حكومتي‌ اسلام‌ ياد و تأكيد كردند: در نظام‌ مردم‌سالاري‌ ديني‌ رسيدگي‌ به‌ امور مردم‌، تأمين‌ رفاه‌ و آسايش‌ و حل‌ مشكلات‌ آنان‌ نيز يك‌ اصل‌ و پايه‌ مهم‌ ديگر است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تأكيد بر اين‌ كه‌ در نظام‌ اسلامي‌، مسؤوليت‌ و مقام‌ به‌ عنوان‌ يك‌ فرصت‌ براي‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ و اداي‌ تكليف‌ به‌ شمار مي‌رود خاطر نشان‌ كردند: يكي‌ از وجوه‌ تمايز مسؤولان‌ نظام‌ اسلامي‌ از نظامهاي‌ ديگر نحوه‌ نگرش‌ آنان‌ به‌ مقام‌ و مسؤوليت‌ و چگونگي‌ استفاده‌ از اين‌ فرصت‌ است‌.
ايشان‌ افزودند: استفاده‌ از مقام‌ و مسؤوليت‌ براي‌ اهداف‌ مادي‌ و برآورده‌ كردن‌ نيازهاي‌ دنيوي‌، يك‌ انحراف‌ و فساد است‌ كه‌ اگر اصلاح‌ نشود به‌ نظام‌ آسيب‌ مي‌رساند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ يكي‌ ديگر از ويژگيهاي‌ نظام‌ مردم‌سالار ديني‌ را بر خلاف‌ نظامهاي‌ دموكراسي‌ غربي‌، ترجيح‌ منافع‌ مردم‌ بر منافع‌، گروهها و افراد خاص‌ دانستند و تصريح‌ كرد: در نظام‌ اسلامي‌ كشور متعلق‌ به‌ مردم‌ و اصل‌، رضايت‌ مردم‌ است‌ و نظام‌ اسلامي‌ بر خلاف‌ نظامهاي‌ ديگر، نظام‌ زورگويي‌، تحكم‌ و تحميل‌ فكر و انديشه‌ بر مردم‌ نيست‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر لزوم‌ ارتباط بيش‌ از پيش‌ مسؤولان‌ با مردم‌ و آشنايي‌ با مشكلات‌ آنان‌ افزودند: مردم‌سالاري‌ ديني‌ داراي‌ دو وجه‌ است‌ كه‌ يك‌ وجه‌ آن‌ نقش‌ مردم‌ در تشكيل‌ حكومت‌ و انتخاب‌ مسؤولان‌ و وجه‌ ديگر آن‌ رسيدگي‌ به‌ مشكلات‌ مردم‌ است‌ كه‌ بر همين‌ اساس‌ مسؤولان‌ بايد مشكلات‌ مردم‌ را به‌ طور جدي‌ پيگيري‌ و رسيدگي‌ نمايند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ خدمتگزاري‌ به‌ مردم‌ را در نظام‌ اسلامي‌ نعمتي‌ بزرگ‌ توصيف‌ و خاطرنشان‌ كردند: اين‌ عواطف‌ جوشان‌ و ارتباط صميمي‌، عميق‌ و پرشكوه‌ ميان‌ مردم‌ و مسؤولان‌ نظام‌ كه‌ ناشي‌ از ايمان‌ ديني‌ عميق‌ مردم‌ و اعتقاد آنان‌ به‌ نظام‌ ديني‌ مي‌باشد، سرمايه‌ عظيمي‌ است‌ كه‌ در هيچ‌ نوع‌ حكومتي‌ در دنيا وجود ندارد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ روشهاي‌ غلط اداري‌ به‌ جاي‌ مانده‌ از گذشته‌ تأكيد كردند: مسؤولين‌ امور اداري‌ كشور بايد يك‌ تحول‌ و انقلاب‌ اساسي‌ در مسايل‌ اداري‌ به‌ وجود آورند.
ايشان‌ همچنين‌ با اشاره‌ به‌ وعده‌ خداوند براي‌ نصرت‌ كساني‌ كه‌ او را ياري‌ نمايند خاطرنشان‌ كردند: نظام‌ اسلامي‌ در طول‌ 21 سال‌ گذشته‌ با وجود توطئه‌هاي‌ مختلف‌ قدرتهاي‌ جهاني‌، همواره‌ مورد لطف‌ و نصرت‌ الهي‌ بوده‌ است‌ زيرا اين‌ نظام‌، پرچم‌ عزت‌ دين‌ را در مقابل‌ نظام‌ سلطه‌ جهاني‌ برافراشته‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ از فرمانداران‌ به‌ عنوان‌ نقطه‌ وصل‌ نظام‌ با مردم‌ ياد كردند و با اشاره‌ به‌ تأكيد فراوان‌ در قرآن‌ و نهج‌البلاغه‌ در مورد لزوم‌ رعايت‌ تقوا، فرمانداران‌ و ساير مسؤولين‌ كشور را به‌ تلاش‌ براي‌ كسب‌ رضايت‌ الهي‌ در انجام‌ وظيفه‌ و بهره‌گيري‌ از بركات‌ ماههاي‌ شعبان‌ و رمضان‌ به‌ منظور خودسازي‌ و استعانت‌ از خداوند متعال‌ توصيه‌ فرمودند.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ موسوي‌ لاري‌ وزير كشور در سخناني‌، از فرمانداران‌ به‌ عنوان‌ خط مقدم‌ وفاق‌ و همگرايي‌ ميان‌ مردم‌ و مسؤولان‌ ياد و گزارش‌ كوتاهي‌ از وضعيت‌ 286 فرمانداري‌ در سراسر كشور ارائه‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /