پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي‌ از پزشكان‌، پيراپزشكان‌ و مديران‌ بهداري‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ عصر امروز در ديدار جمعي‌ از پزشكان‌، پيراپزشكان‌ و مديران‌ بهداري‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، ضمن‌ تجليل‌ از ايثار و فداكاري‌ گروههاي‌ پزشكي‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، به‌ تأثير ياد و ذكر نمادهاي‌ فداكاري‌ و از خود گذشتگي‌ در زندگي‌ فردي‌ و اجتماعي‌ انسانها اشاره‌ و تصريح‌ كردند: بايد روحيه‌ حزب‌اللهي‌، ايثار، آمادگي‌ براي‌ حضور در ميدانهاي‌ دشوار و فدا كردن‌ منافع‌ شخصي‌ در مقابل‌ منافع‌ بزرگ‌ و آرماني‌ جمعي‌، همواره‌ در جامعه‌ حفظ و ارج‌ نهاده‌ شود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، پيشرفت‌ و سعادت‌ هر كشور و جامعه‌اي‌ را در گرو فداكاري‌ و حضور در ميدانهاي‌ دشوار دانستند و خاطر نشان‌ كردند: ايثار، جانفشاني‌ و حماسه‌ رزمندگان‌ اسلام‌ و نيروهاي‌ پشتيبان‌ آنها در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، سرمايه‌ بزرگي‌ براي‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ و پايه‌ مستحكم‌ اين‌ نظام‌ است‌.
ايشان‌ با انتقاد از برخي‌ تلاشها براي‌ تخطئه‌ روحيه‌ ايثار و فداكاري‌ و ارزشهاي‌ اسلام‌ و انقلاب‌ و جلوه‌ دادن‌ منكرات‌ به‌ عنوان‌ معروف‌ و معروفها به‌ عنوان‌ منكر تصريح‌ كردند: رسيدن‌ به‌ هدفهاي‌ بزرگ‌ مادي‌ و معنوي‌ براي‌ كشور، با حفظ روحيه‌ از خود گذشتگي‌ و ايثار در جامعه‌ و عمق‌ بخشيدن‌ به‌ آن‌ امكان‌پذير است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر لزوم‌ مقابله‌ با هرگونه‌ تلاش‌ براي‌ كمرنگ‌ كردن‌ ارزشهاي‌ انقلاب‌ و دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ خاطرنشان‌ كردند: تنها راه‌ رهايي‌ بشريت‌ از ظلم‌ و ستم‌ قدرتهاي‌ بزرگ‌، اعتقاد به‌ راه‌ اسلام‌ و ايمان‌ به‌ خدا و حاكميت‌ دين‌ خدا است‌ و مكاتب‌ ديگر در تأمين‌ سعادت‌ انسان‌ ناكام‌ مانده‌اند.
در اين‌ ديدار كه‌ سردار سرلشكر رحيم‌ صفوي‌ فرمانده‌ كل‌ سپاه‌ پاسداران‌ و آقاي‌ دكتر فرهادي‌ وزير بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشكي‌ نيز حضور داشتند پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، آقاي‌ دكتر عرب‌ مسؤول‌ بسيج‌ جامعه‌ پزشكي‌، بر پايبندي‌ بسيجيان‌ كادر پزشكي‌ كشور به‌ آرمانهاي‌ انقلاب‌ و امام‌ (ره‌) و آمادگي‌ براي‌ دفاع‌ از اين‌ آرمانها در هر شرايطي‌ تأكيد كرد.
خاطر نشان‌ مي‌شود در اين‌ ديدار هفتصد نفر از گروههاي‌ پزشكي‌ فعال‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، در جبهه‌هاي‌ نبرد حضور داشتند.
در پايان‌ اين‌ ديدار حاضران‌، پس‌ از اقامه‌ نماز جماعت‌ مغرب‌ و عشا به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، روزه‌ خود را به‌ همراه‌ ايشان‌ افطار كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /