پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي‌ مجلس‌ خبرگان

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، امروز در ديدار اعضاي‌ مجلس‌ خبرگان‌ با اشاره‌ به‌ لزوم‌ تقويت‌ و تعميق‌ آرامش‌ در جامعه‌، تأكيد كردند: ـ دشمن‌ با توجه‌ به‌ نزديك‌ شدن‌ ايام‌ انتخابات‌، ايجاد التهاب‌ سياسي‌ و تب‌آلود كردن‌ فضاي‌ جامعه‌ را مهمترين‌ هدف‌ خود قرار داده‌ است‌ و تنها راه‌ مبارزه‌ با اين‌ هدف‌ دشمن‌، آرام‌ نگاه‌ داشتن‌ فضاي‌ كشور و ميدان‌ ندادن‌ به‌ حركات‌ و اظهارات‌ التهاب‌آفرين‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، غفلت‌، ناآگاهي‌ و بازي‌خوردن‌ برخي‌ را زمينه‌ساز سوء استفاده‌ دشمنان‌ انقلاب‌ براي‌ ملتهب‌ ساختن‌ جامعه‌ و نگران‌ كردن‌ مردم‌ خواندند و افزودند: بزرگ‌ كردن‌ مسائل‌ كوچك‌، ايجاد تشنج‌ و درگيري‌ ميان‌ جناحها و دامن‌ زدن‌ به‌ اختلافات‌ از جمله‌ روشهاي‌ ايجاد التهاب‌ سياسي‌ در جامعه‌ است‌، بنا بر اين‌ هيچ‌ كس‌ و هيچ‌ مجموعه‌اي‌ بخصوص‌ مطبوعات‌ نبايد به‌ سخنان‌ و حركات‌ التهاب‌آفرين‌ ميدان‌ دهند و دستگاههاي‌ مختلف‌ و قواي‌ سه‌ گانه‌ نيز بايد ضمن‌ پايبندي‌ به‌ حدود قانوني‌ خود، از تضعيف‌ يكديگر كاملا پرهيز كنند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، جامع‌ نگري‌ در بررسي‌ و شناخت‌ اوضاع‌ كشور را ضروري‌ خواندند و تصريح‌ كردند: حرف‌ نو و كاملابديع‌ اين‌ انقلاب‌ كه‌ همچنان‌ ملتها را بخود جذب‌ مي‌كند و صاحبان‌ قدرت‌ را به‌ وحشت‌ مي‌افكند اين‌ است‌ كه‌ شرط اقتدارسياسي‌ پرهيزكاري‌ و عدالت‌ است‌ و قدرت‌ بايد تنها در دست‌ انسانهاي‌ با تقوا و عادل‌ باشد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ بي‌وقفه‌ قدرتمندان‌ سياسي‌ دنيا براي‌ منحرف‌ كردن‌ اذهان‌ ملتها از پيام‌ اصلي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ افزودند: حرف‌ نو انقلاب‌ اسلامي‌، مشروعيت‌ حكومتهاي‌ موروثي‌، نظامهاي‌ مبتني‌ بر كودتا و حتي‌ حكومتهاي‌ ظالم‌ و استعمارگر به‌ ظاهر مبتني‌ بر آراء مردم‌ را در افكار عمومي‌ ملتها، زير سؤال‌ مي‌برد چرا كه‌ در اين‌ حرف‌ تازه‌ عدالت‌ و پرهيزكاري‌ اصل‌ قرار گرفته‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ همچنين‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ و انتظار دشمنان‌ انقلاب‌ براي‌ كنار رفتن‌ اهل‌ دين‌ از روند اداره‌ امور و حركت‌ نظام‌ اسلامي‌ خاطر نشان‌ كردند: اين‌ تفكر از ابتداي‌ پيروزي‌ انقلاب‌ وجود داشته‌ است‌ اما عزم‌ راسخ‌ اهل‌ دين‌ و حضور با معرفت‌ و آگاهانه‌ مردم‌ در صحنه‌هاي‌ مختلف‌ اين‌ توطئه‌ را خنثي‌ كرد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، با تأكيد بر نگاه‌ همه‌جانبه‌ و بررسي‌ و شناخت‌ نقاط ضعف‌ و قوت‌ جامعه‌ و نظام‌ را ضروري‌ دانستند و با تأكيد بر لزوم‌ تلاش‌ هوشيارانه‌ و آگاهانه‌ براي‌ رفع‌ تدريجي‌ نقاط ضعف‌ افزودند: در خصوص‌ جوانان‌ نبايد تنها حركات‌ معدودي‌ را ملاك‌ قرار داد چرا كه‌ امروز نسل‌ عظيم‌ جوانان‌ كشور تشنه‌ حقايق‌ اسلامي‌ است‌ و انبوه‌ جوانان‌ با الهام‌ از دين‌ و معنويت‌ در سراسر كشور به‌ كار و فعاليت‌ فرهنگي‌، اجتماعي‌، انقلابي‌ و علمي‌ مشغولند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ مبنا قرار گرفتن‌ اسلام‌ در تمامي‌ زمينه‌ها را از مسايل‌ بنيادي‌ قانون‌ اساسي‌ و از جمله‌ نقاط قوت‌ و قابل‌ تكيه‌ نظام‌ اسلامي‌ برشمردند و افزودند: براي‌ تقويت‌ اين‌ مهم‌ بايد علماي‌ بزرگ‌، خبرگان‌ ديني‌ و انديشمندان‌ اسلامي‌ با اجتهاد عالمانه‌ و دقيق‌، نظر اسلام‌ را در همه‌ عرصه‌ها در اختيار مردم‌ بويژه‌ جوانان‌ قرار دهند.
ايشان‌ ايمان‌ عميق‌ و همراه‌ با عواطف‌ و احساسات‌ پرشور مردم‌ را از مباني‌ استحكام‌ نظام‌ و از جمله‌ نقاط قوت‌ جامعه‌ ارزيابي‌ كردند و خاطر نشان‌ ساختند: اين‌ ايمان‌ هر قدر آگاهانه‌تر شود و هر اندازه‌ با مشاهده‌ گفتار و عمل‌ روحانيون‌ و مسؤولان‌ مستحكم‌تر گردد ، پشتوانه‌ حركت‌ نظام‌ را تقويت‌ مي‌كند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ همچنين‌ علاج‌ برخي‌ نگرانيهاي‌ فرهنگي‌ را مبارزه‌ شايسته‌ و عميق‌ فكري‌ و استفاده‌ از همه‌ ابزارها، امكانات‌ و روشهاي‌ صحيح‌ دانستند.
در اين‌ ديدار قبل‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، آيت‌الله‌ مشكيني‌ رئيس‌ مجلس‌ خبرگان‌ در سخناني‌ تصريح‌ كرد: نظام‌ اسلامي‌، دولتي‌ الهي‌ است‌ و همانگونه‌ كه‌ در قانون‌ اساسي‌ تأكيد شده‌، روح‌ كلي‌ اين‌ نظام‌، پايبندي‌ به‌ اسلام‌ در كليه‌ قوانين‌ و امور اجتماعي‌ ـ فرهنگي‌ ـ سياسي‌ و اقتصادي‌ است‌.
آيت‌الله‌ اميني‌ نايب‌ رئيس‌ مجلس‌ خبرگان‌ نيز در اين‌ ديدار در گزارشي‌ از پنجمين‌ نشست‌ دوره‌ سوم‌ مجلس‌ خبرگان‌ گفت‌: انتخاب‌ هيأت‌ رئيسه‌، بررسي‌ فعاليتهاي‌ دبيرخانه‌ و كميسيونهاي‌ مختلف‌ و رسيدگي‌ به‌ آيين‌ نامه‌ داخلي‌ از جمله‌ محورهاي‌ كاري‌ اين‌ اجلاس‌ بود.
آيت‌الله‌ اميني‌ همچنين‌ در مورد ديدگاههاي‌ نمايندگان‌ خبرگان‌ در زمينه‌هاي‌ فرهنگي‌ ـ اجتماعي‌ ـ اقتصادي‌ و سياسي‌ مطالبي‌ بيان‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /