پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع‌ زيادي‌ از پرستاران‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار جمع‌ زيادي‌ از پرستاران‌، پرستاري‌ را شغلي‌ داراي‌ قداست‌ و شرافت‌ و يكي‌ از سخت‌ترين‌ مشاغل‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ نقش‌ ايستادگي‌ حضرت‌ زينب‌ سلام‌الله‌ عليها در حفظ اسلام‌ تصريح‌ كردند: امروز بواسطه‌ همت‌ و ايستادگي‌ ملت‌ ايران‌ از پشتوانه‌ افكار عمومي‌ قدرتها كاسته‌ و فرياد ملتها عليه‌ نظام‌ سلطه‌ جهاني‌ رساتر شده‌ است‌.
ايشان‌ در اين‌ ديدار كه‌ در آستانه‌ سالروز ميلاد حضرت‌ زينب‌ سلام‌الله‌ عليها و روز پرستار برگزار شد، با گراميداشت‌ اين‌ روز فرخنده‌ به‌ ايستادگي‌ حضرت‌ زينب‌ سلام‌ الله‌ عليها در مقابل‌ ظلم‌، بي‌انصافي‌ و قساوت‌ اشاره‌ كردند و افزودند: همانگونه‌ كه‌ امام‌ حسين‌ عليه‌السلام‌ با نثار جان‌ خود و يارانش‌ اسلام‌ را حفظ كرد، حضرت‌ زينب‌ (س‌) نيز با ايستادگي‌ خود اسلام‌ را حراست‌ نمود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تأكيد بر اينكه‌ ملتهايي‌ كه‌ براصول‌ و حرف‌ حق‌ خود ايستادگي‌ نمايند موفق‌ خواهند بود به‌ ايستادگي‌ ملت‌ ايران‌ در 22 سال‌ گذشته‌ اشاره‌ و خاطرنشان‌ كردند: فشارهاي‌ روزافزون‌ قدرتهاي‌ خارجي‌ به‌ سبب‌ پافشاري‌ ملت‌ ايران‌ بر سخن‌ و خواسته‌ حق‌ خود و تكيه‌ بر دين‌ الهي‌ براي‌ قطع‌ دخالت‌ بيگانگان‌ و در دست‌ گرفتن‌ امور خويش‌، مي‌باشد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ تصريح‌ كردند: برغم‌ تمام‌ فشارها، پيروز اين‌ ميدان‌ ملت‌ ايران‌ است‌. ايشان‌ همچنين‌ با اشاره‌ به‌ قضاياي‌ فلسطين‌ و جنايات‌ و وحشيگري‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ در طول‌ يكسال‌ گذشته‌ و ايستادگي‌ مردم‌ مظلوم‌ فلسطين‌ تأكيد كردند: اين‌ ايستادگي‌ موجب‌ شده‌ است‌ دشمن‌ غاصب‌ صهيونيستي‌ با وجود قدرتنمايي‌هاي‌ ظاهري‌، به‌ عجز خود در مقابل‌ انتفاضه‌ اذعان‌ كند و تهديدهاي‌ اخير رژيم‌ صهيونيستي‌ درخصوص‌ جنگ‌ در منطقه‌ حاكي‌ از درماندگي‌ اين‌ رژيم‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ خاطرنشان‌ كردند: در قضاياي‌ فلسطين‌ آبروي‌ قدرتهاي‌ استكباري‌ بويژه‌ آمريكا رفته‌ و دروغ‌ بودن‌ ادعاهاي‌ آنها در حمايت‌ از حقوق‌ بشر و مقابله‌ با تروريسم‌ آشكار شده‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ افزودند: چگونه‌ است‌ كه‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ در سطح‌ دولت‌ تصميم‌ به‌ ترور مي‌گيرد و آنرا علنا اعلام‌ مي‌نمايد و يا خانه‌هاي‌ فلسطينيان‌ را بر سر كودكان‌ و زنان‌ خراب‌ مي‌كند اما هيچيك‌ از اين‌ مدعيان‌ طرفداري‌ حقوق‌ بشر و مقابله‌ با تروريسم‌، اعتراضي‌ نمي‌كنند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنان‌ خود با اشاره‌ به‌ اهميت‌ و سختي‌ شغل‌ پرستاري‌ افزودند: پرستار برخلاف‌ ديگر مشاغل‌ علاوه‌ بر كار جسمي‌، با رفتار، اخلاق‌ و عواطف‌ خود و تحمل‌ تمام‌ سختيهاي‌ مربوط به‌ برخورد با بيماران‌ و مشكلات‌ ناشي‌ از بيماري‌، سلامتي‌ را به‌ بيمار هديه‌ مي‌كند.
ايشان‌ با تأكيد بر لزوم‌ حفظ احترام‌ و شأن‌ پرستار در جامعه‌ خاطرنشان‌ كردند، مسؤولان‌ ذيربط در برنامه‌ريزيها و تصميم‌گيريها بايد به‌ شغل‌ پرستاري‌ بعنوان‌ يكي‌ از مشاغل‌ سخت‌ بنگرند و به‌ وظايف‌ خود در قبال‌ پرستاران‌ عمل‌ نمايند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با يادآوري‌ نامحسوس‌ بودن‌ بسياري‌ از سختيهاي‌ كار پرستار تأكيد كردند، پرستار بايد طرف‌ حساب‌ خود را خداي‌ متعال‌ بداند و براساس‌ تفكر الهي‌ هيچ‌ حركت‌، رفتار و احساسي‌ در عالم‌ بدون‌ جواب‌ نمي‌ماند و قطعا خداوند براي‌ كار دشوار پرستاران‌ اجر و پاداش‌ ويژه‌ قرار خواهد داد.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، آقاي‌ فرهادي‌ وزير بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشكي‌ از فعاليتهاي‌ اين‌ وزارتخانه‌ درخصوص‌ ارتقاي‌ سلامت‌ مردم‌، گسترش‌ بهداشت‌ و درمان‌، رفع‌ سوءتغذيه‌ در برخي‌ استانها، ايمن‌سازي‌ در مقابل‌ برخي‌ بيماريها و كنترل‌ آنها، طرح‌ ساماندهي‌ شبكه‌ اورژانس‌، تخصصي‌ شدن‌ كادر پرستاري‌ در كشور، ارتقاي‌ آموزش‌ در رشته‌هاي‌ پزشكي‌، گسترش‌ خدمات‌ درماني‌ در شهرها و روستاها، و ساماندهي‌ بيمه‌ روستائيان‌ و همچنين‌ مشكلات‌ معيشتي‌ پرستاران‌ گزارشي‌ ارائه‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /