پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام مقام معظم رهبري به مناسبت‌ آغاز سال‌ 1381 هجري‌ شمسي

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در پيامي‌ بمناسبت‌ آغاز سال‌ 1381 هجري‌ شمسي‌، با اشاره‌ به‌ تقارن‌ آغاز بهار و سال‌ نو با ماه‌ محرم‌ و بهجت‌ معنوي‌ ناشي‌ از عزت‌ و افتخار حسيني‌، امام‌ حسين‌ (ع‌) را مظهر عزت‌ راستين‌ و نمودار كامل‌ افتخار حقيقي‌ دانستند و تأكيد كردند: جا دارد سال‌ 1381 كه‌ آغاز و پايان‌ آن‌ با عاشوراي‌ حسيني‌ تقارن‌ دارد، سال‌ عزت‌ و افتخار حسيني‌ ناميده‌ شود.
ايشان‌ افزودند: اميدواريم‌ ملت‌ عزيز ايران‌ كه‌ به‌ بركت‌ اسلام‌، قرآن‌ و امام‌ حسين‌ (ع‌) همواره‌ از عزت‌ و افتخار معنوي‌ برخوردار بوده‌، امسال‌ نيز با تمسك‌ به‌ معنويت‌ اباعبدالله‌ الحسين‌ عليه‌السلام‌ و با آشنايي‌ بيشتر با آن‌ بزرگوار، عزت‌، افتخار و سربلندي‌ بيش‌ از پيش‌ را براي‌ خود كسب‌ نمايد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ خاطرنشان‌ كردند: همچنانكه‌ امام‌ حسين‌ (ع‌) هيچگاه‌ تن‌ به‌ ذلت‌ نداد و مظهر عزت‌ بود، ملت‌ ايران‌ نيز در سال‌ جديد در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ نشان‌ خواهد داد كه‌ در عزت‌مندي‌ و عزت‌مداري‌ و دوري‌ از ذلت‌، پيرو سالار خود حسين‌ بن‌ علي‌ عليهماالسلام‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ نامگذاري‌ سال‌ 1380 بعنوان‌ سال‌ رفتار علوي‌ و تلاشها و اقدامات‌ مفيد از جانب‌ مردم‌ و مسؤولان‌ در اين‌ خصوص‌، اهتمام‌ به‌ مسئله‌ اشتغال‌ و مبارزه‌ با مفاسد اقتصادي‌ را دو حركت‌ شاخص‌ در جهت‌ رفتار علوي‌ دانستند و خاطرنشان‌ كردند: مسؤولان‌ بايد با جديت‌ و اهتمام‌ بيش‌ از پيش‌ اين‌ دو حركت‌ را در سال‌ جديد نيز ادامه‌ دهند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ از گره‌گشايي‌ بعنوان‌ سيره‌ علوي‌ ياد كردند و با تأكيد بر اينكه‌ مسئله‌ اشتغال‌ يكي‌ از مهمترين‌ گره‌گشايي‌ها در امور مردم‌ است‌، افزودند: در سال‌ 1380 برنامه‌ريزيهاي‌ مفيدي‌ براي‌ مسئله‌ اشتغال‌ انجام‌ گرفت‌ كه‌ اين‌ آغاز راه‌ است‌ و اين‌ مسئله‌ بسيار مهم‌ مردم‌ نياز به‌ پيگيري‌ جدي‌ دارد.
ايشان‌ مبارزه‌ با مفاسد اقتصادي‌ را نيز از شاخصه‌هاي‌ برجسته‌ رفتار علوي‌ برشمردند و آن‌ را در درجه‌ اول‌ بر عهده‌ مسؤولان‌ دانستند و تأكيد كردند: مبارزه‌ با مفاسد اقتصادي‌ يك‌ عنصر حقيقي‌ و اساسي‌ در اصلاح‌ امور كشور است‌ كه‌ بايد با جديت‌، دقت‌، بي‌نظري‌ كامل‌ و دوري‌ از تندروي‌ و زياده‌روي‌ همراه‌ باشد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ اظهار علاقه‌ و پايبندي‌ مستمر ملت‌ ايران‌ به‌ اسلام‌، مباني‌ ديني‌ و سربلندي‌ و پيشرفت‌ كشور در طول‌ سالهاي‌ بعد از انقلاب‌، تصريح‌ كردند: مسؤولان‌ بايد وظايف‌ خود را در قبال‌ اين‌ ملت‌ بزرگ‌ شناسايي‌ نمايند و آنرا به‌ بهترين‌ وجه‌ انجام‌ دهند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با گراميداشت‌ ياد و خاطره‌ امام‌ خميني‌ (ره‌) و شهداي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ اظهار اميدواري‌ كردند: همراه‌ با آغاز بهار و فصل‌ رويش‌ و صفا و طراوت‌، ملت‌ عزيز ايران‌ و همه‌ انسانهايي‌ كه‌ دل‌ در گرو اهداف‌ اين‌ ملت‌ دارند، مشمول‌ لطف‌ الهي‌، دعاي‌ امام‌ عصر (عج‌) و برخوردار از صفا، طراوت‌ و شادابي‌ باشند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /