پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بازديد از دانشگاه هوايى شهيد ستارى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در آستانه روز ارتش، صبح امروز بدون اطلاع قبلى با حضور در دانشگاه هوايى شهيد ستارى به مدت 4 ساعت از دانشكده هاى مختلف اين دانشگاه بازديد كردند و ضمن گفتگو با اساتيد و دانشجويان، از نزديك در جريان فعاليتهاى علمى و آموزشى در اين دانشگاه قرار گرفتند.
فرمانده كل قوا در بازديد از كلاسهاى درس و آزمايشگاههاى تخصصى و كارگاههاى آموزشى دانشكده هاى برق، علوم پايه، مديريت، پرواز، رايانه و كنترل و فرماندهى دانشگاه هوايى شهيد ستارى، ضمن ابراز خرسندى از حضور پرنشاط و با انگيزه جوانان دانشجو و اساتيد مجرب تأكيد كردند: اهميت علم آموزى در اين دانشگاه از اين جهت است كه فارغ التحصيلان آن با دانش و علم خود نگاهبان آسمان ايران و حافظ آرامش و آسايش ملت بزرگ ايران خواهند بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين در جمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه هوايى شهيد ستارى، هدف از بازديد خود از اين دانشگاه را تكريم و احترام به ارتش جمهورى اسلامى ايران بمناسبت روز ارتش بيان كردند و با اشاره به دو ويژگى مهم دانشجو و نظامى بودن دانشجويان اين دانشگاه افزودند: يك نظامى تحصيل كرده و صاحب علم، دانش و تجربه علاوه بر امتياز پژوهندگى و فعاليت علمى، به جهت تلاش براى حفظ امنيت و آسايش كشور و ملت، داراى جايگاه بسيار والايى است.
ايشان رابطه جوانان يك كشور با علم و دانش را ترسيم كننده هويت ملى آن كشور برشمردند و خاطرنشان كردند: برغم عقب ماندگى علمى كه در قبل از انقلاب اسلامى بر ملت ايران تحميل شد، جوانان كشور در 26 سال گذشته به بركت انقلاب و خودباورى ناشى از آن پيشرفتهاى علمى بزرگى را بدست آورده اند كه موفقيت دانشمندان ايرانى در دستيابى به دانش هسته اى، دانش پيشرفته استفاده از سلولهاى بنيادى، ساخت هواپيما و موفقيتهاى علمى در المپيادها و مسابقات علمى جهانى نمونه هايى از آن است.
حضرت آيت الله خامنه اى با يادآورى اقدام تحسين برانگيز و شگفت آور نسل گذشته در مقابله با نظام سلطه بين المللى و سرنگونى حكومت طاغوتى و وابسته پهلوى بدون اتكاء به دو قدرت غرب و شرق آن زمان تأكيد كردند: پيروزى انقلاب اسلامى نتيجه ايمان عميق ملت ايران بود كه باعث احساس هويت و بيدارى ديگر مسلمانان و تهديد سلطه قدرتهاى استكبارى نيز شد.
ايشان با تأكيد بر اينكه نسل كنونى نيز بايد با همان ايمان، آگاهى و هوشيارى حركت رو به جلو نسل گذشته را ادامه دهد خاطرنشان كردند: امريكا و صهيونيستها در طول 26 سال گذشته از هيچ اقدامى براى سرنگونى نظام جمهورى اسلامى ايران فروگذار نكردند اما برغم اين تلاشها، ملت بزرگ ايران با ايستادگى در مقابل فشارها در همه زمينه ها پيشرفت كرد و نسل جوان پرنشاط كشور قطعاً اين مسير را ادامه خواهد داد.
مقام معظم رهبرى با اشاره به شعارهاى فريبنده نظام استكبارى امريكا از يك طرف و تقسيم دنيا به انسانهاى درجه يك و درجه دو از طرف ديگر، افزودند: اين سياست كه برخى انسانها بايد مقهور برخى انسانهاى ديگر باشند محكوم به شكست است زيرا بشريت بدليل نياز خود به عدالت در مقابل اين سياست خواهد ايستاد.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان دانشجويان دانشگاه هوايى شهيد ستارى را به تعميق ايمان، ارتباط بيش از پيش با پروردگار و تلاش مضاعف علمى توصيه و از زحمات اساتيد و مسؤولان اين دانشگاه قدردانى كردند.
دانشجويان و اساتيد دانشگاه هوايى شهيد ستارى امروز نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آيت الله خامنه اى اقامه كردند.
در اين بازديد همچنين حضرت آيت الله خامنه اى در جمع مسؤولين اين دانشگاه ضمن شنيدن گزارشهاى مسؤولان دانشگاه هوايى شهيد ستارى، رهنمودهايى براى ارتقاى بيش از پيش فعاليتهاى علمى، آموزشى و فرهنگى اين دانشگاه ارائه دادند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /