پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي:

تنها راه سربلندي و پيشرفت ايران، تمسك به اسلام است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع پرشور ده‌ها هزار نفر از مردم شهرستان كازرون در ورزشگاه اين شهر و خيابان‌هاي اطراف با اشاره به حركت رو به پيشرفت و نشاط ملت ايران و استحكام مباني و شور انقلابي مردم به ويژه جوانان تاكيد كردند: دولت و ملت بايد با حفظ رابطه مستحكم و صميمانه كنوني خود در جهت آباداني و ساخت كشور و تبديل آن به يك الگوي اسلامي در همه ابعاد تلاش كنند كه لازمه آن احساس مسووليت همه آحاد مردم و مسوولان، وحدت كلمه، و حسن ظن به يكديگر است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به بازيابي هويت ايراني و اسلامي كشور بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و برنامه ريزي و تلاش براي رسيدن به آرمان‌هاي مشخص شده درچارچوب هويت ايراني و اسلامي افزودند: بعد از گذشت حدود سي سال از پيروزي انقلاب اسلامي حركت ملت ايران به ويژه جوانان به سوي آرمان‌ها و پيشرفت‌هاي آنان در اين مسير پرشتاب تر شده و همين مساله موجب درماندگي دشمنان ملت شده است.

ايشان با انتقاد از برخي ياس‌پراكني‌ها در كشور تاكيد كردند: من اين آيه‌هاي ياس را كه برخي دايما تكرار مي‌كنند به هيچ وجه قبول ندارم.

رهبر انقلاب اسلامي، علت نگراني شبكه استكبار جهاني از حركت رو به پيشرفت ملت ايران را احساس خطر آنان از گسترش روز افزون بيداري اسلامي دانستند و افزودند: اگر چه اين دشمن درانجام توطئه‌هاي گوناگون در مقابل ملت ايران ناكام مانده است اما همواره بايد با شناخت صحنه و نقشه دشمن هوشياري را حفظ كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: از جمله امتيازات ملت ايران هوشياري و آگاهي، وجود روشنفكران در ميان علماي دين و دانشگاه و حضور جوانان بسيجي، پرشور و پيشتاز در عرصه‌هاي علم و فن‌آوري است.

ايشان با اشاره به تلاش دشمن براي ايجاد اختلاف اعم از اختلاف ميان سليقه‌هاي سياسي، مذاهب و مناطق مختلف كشور و همچنين سرگرم كردن جوانان به مسائل لهو و لعب و دور كردن آنان از مسير اصلي زندگي انقلابي ملت ايران، تصريح كردند: ملت ايران با وحدت و همبستگي، تلاش و مجاهدت و با جدي گرفتن حركت خود به سوي قله‌هاي كمال، مي‌تواند بر دشمن غلبه كند و به فضل خداوند اين كار را نيز خواهد كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با اشاره به عنايت و كمك‌هاي الهي به ملت ايران، افزودند: در اين برهه نيز يكي از كمك‌هاي الهي اين است كه دولت آمريكا به عنوان مظهر استكبار دچار مشكلات و ناكامي‌هاي فراواني شده كه ناكامي در مساله فلسطين، عراق، افغانستان و لبنان نمونه‌هاي بارز آنهاست.

ايشان با اشاره به گسترش روزافزون مخالفت‌هاي مردمي در داخل آمريكا با حضور نظاميان اشغالگر اين كشور در عراق، خاطر نشان كرد: اين مخالفت‌ها و تنفرها به حدي رسيده كه حتي نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا براي جلب راي مردم همان واقعيتي را كه از روز اول مي‌گفتيم، بيان مي‌كند و مي‌گويد هدف اصلي آمريكا از اشغال عراق تسلط بر نفت اين كشور و منطقه بوده كه اين مساله نشانه ديگري از ناكامي دولت آمريكا است.

رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه ابرقدرت‌ها همواره تلاش دارند در عين ناكامي با زبان تهديد، طرف مقابل را مرعوب كنند، افزودند: ملت ايران اين راز را كشف كرد و در مقابل تهديدهاي آمريكا و ديگر قدرت‌ها نهراسيد و از اين پس نيز مرعوب نخواهد شد و همه‌ي دشمنان در حسرت زوال نظام جمهوري اسلامي خواهند ماند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مرعوب نشدن در مقابل تهديدهاي دشمن، شجاعت، آگاهي، هوشياري و تكيه بر توانايي‌هاي دروني را بخشي از راهكار مقابله با دشمن دانستند و تاكيد كردند: در كنار اين مسايل بايد تلاش و احساس مسووليت مردم و مسوولان براي ساختن ايران آن‌گونه كه شايسته ايران و اسلام است، مضاعف شود و ارتباط ميان مردم و مسوولان نيز همانند وضعيت فعلي مستحكم و صميمانه باقي بماند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: هركس كه سعي كند ميان ملت و مسوولان فاصله بيندازد و بر طبل اختلافات بكوبد، كاري برخلاف مصلحت كشور و ملت انجام داده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به آمادگي ملت در همه‌ي عرصه‌ها و هم‌چنين آمادگي مسوولان براي خدمت‌رساني افزودند: وحدت كلمه و حسن ظن نسبت به يكديگر زمينه‌ساز عنايت خداوند و فائق آمدن بر مشكلات است.

ايشان خاطرنشان كردند: تنها راه سربلندي وپيشرفت ايران تمسك به اسلام است.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سابقه‌ي تاريخي، ديني و مبارزات انقلابي و ضد استعماري مردم كازرون و هم‌چنين برجستگي اين منطقه در وادي علم و ادب افزودند: نسبت سلمان فارسي به عنوان چهره‌ي شاخص تاريخ اسلام به كازرون نيز مايه افتخار است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اين‌كه انتساب ولادت سلمان فارسي در كازرون با برخي اقوال ديگر مبني بر حضور او در دوران نوجواني و جواني در اصفهان منافاتي با يكديگر ندارند خاطر نشان كردند: سلمان فارسي متعلق به همه ايرانيان است و مردم ايران به شخصيتي همانند سلمان كه پيامبر اكرم (ص) او را جزو اهل بيت عليهم السلام مي‌دانستند، مفتخر هستند.

ايشان افزودند:‌ ايمان و معرفت، مقام مجاهدت در راه خدا و پيگيري براي رسيدن به سرچشمه زلال حقيقت از صفات ويژگي‌هاي سلمان فارسي است كه او را به چنين مقامي رساند و اين يك درس و الگو براي همه جوانان ايراني است.

رهبر انقلاب اسلامي، استقامت و ثبات قدم مردم منطقه كازرون بر سخن حق را از جمله امتيازات و مايه شرافت اين منطقه برشمردند و خاطر نشان كردند: با وجود ظلم‌هايي كه از لحاظ عمران وآباداني در دوران گذشته به اين منطقه شد، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، خدمات زيادي در زمينه‌هاي مختلف از جمله راهسازي، سد سازي، ايجاد صنايع بزرگ و آب آشاميدني انجام گرفته است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه خدمات‌رساني به استان فارس بايد با قوت بيشتري ادامه يابد، ‌از جمله نيازهاي اين استان را راه آهن دانستند و افزودند: راه آهن حق مردم فارس است كه بايد انجام شود و به لطف خداوند انجام خواهد شد.

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه كازرون ضمن بيان سابقه تاريخي، مبارزاتي، فرهنگي و علمي اين شهرستان، به رهبر انقلاب اسلامي خير مقدم گفت.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /