پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار علما، روحانیون و طلاب منطقه کردستان:

علما برای هدایت مردم در صراط مستقیم، خود را با زمان انطباق دهند

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار علما، روحانیون، طلاب و خواهران طلبه حوزه های دینی و همچنین خانواده شهدای روحانی منطقه کردستان، «پیشرفت و پیچیدگی در شیوه های انتقال فکر» و «وجود حکومت اسلامی در ایران» را دو ویژگی دوران حاضر خواندند و افزودند: علما و روحانیون با شناخت زمان و توجه و استفاده کامل از این دو ویژگی، به مسئولیت بسیار سنگین خود در «اقامه حق و عدل» و «مبارزه با ظلم و فساد و فتنه» عمل کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، علمای دین را پیشروان اصلاح و ترقی و پیشرفت ملت دانستند و خاطرنشان کردند: تکلیف علما و روحانیان فقط با بیان حلال و حرام خدا، ادا نمی شود بلکه آنان باید به عنوان وارثان انبیا، در مقابل همه مظاهر طاغوت و کسانیکه بت وجود خود را بر ملتها تحمیل می کنند، قیام و مبارزه کنند.
ایشان در تبیین خصوصیات دوران حاضر، به تغییرات عمیقی که در شیوه ها و وسائل انتقال فکر و اندیشه بوجود آمده اشاره کردند و افزودند: امروز، استکبار علاوه بر نشان دادن شمشیر تهدید، از همه رسانه های نوین ارتباطاتی و شیوه های پیشرفته هنری و فرهنگی برای تحمیل فکر غلط و روش ستمگرانه خود بر ملتها استفاده می کند که در مقابل این هجوم پیچیده، علما نیز برای هدایت مردم در صراط مستقیم، باید خود را با زمان انطباق دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای تلاش بیگانگان برای نفوذ در دل جوانان و القای شبهه های جدید در ذهن دانش آموز و دانشجو را یادآور شدند و به علما توصیه کردند: در جایگاه مرزداران عقیده، با اهمیت دادن به فکر و احساس نسل جوان، مقابله ای از جنس روز را با هجوم دشمنان سامان دهید.
رهبر انقلاب اسلامی، وجود حکومتی متکی بر قرآن و شریعت را در ایران، دومین خصوصیت دوران حاضر خواندند و افزودند: البته ابداً ادعا نمی کنیم که این حکومت کاملاً قرآنی است اما معتقدیم جهتِ حرکت و تلاش درست است و همه بویژه علما برای ترویج معارف و حقایق اسلام و هدایت و پیشرفت ملت، باید از این پدیده استثنایی بعد از صدر اسلام و این فرصت بی نظیر، حداکثر بهره را ببرند.
ایشان انتظار برای از بین رفتن جمهوری اسلامی و یا پیشرفت نکردن ایران را دو آرزوی برباد رفته بیگانگان برشمردند و خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه ها و مشکل تراشی ها، ماندگار شد و در پرتو پیشرفتهای فراوان و اعجاب برانگیز علمی از جمله سلولهای بنیادی و فرستادن ماهواره به فضا، توانایی حکومت دینی را در پیشرفت ملتها اثبات کرد و باعث افتخار و عزت مسلمانان شد.
حضرت آیت الله خامنه ای علاقه قلبی ملتها و گرایش دانشجویان و نخبگان جهان اسلام به نظام اسلامی را از جمله علل مقابله خصمانه مستکبران و برخی دولتهای مرتجع منطقه با جمهوری اسلامی دانستند و افزودند: تلاش برای تشدید دعوای شیعه و سنی و زدن اتهام دروغ ترویج شیعه به برخی افراد آنهم در کشوری که مردمش، اهل سنتِ محبِ اهل بیت هستند از دیگر نشانه های وحشت زورگویان جهانی و وابستگان منطقه ای آنها از انقلاب و نظام اسلامی است.
ایشان، استمرار خصومت و توطئه های استکبار با جمهوری اسلامی را نشان دهنده عمق ضربه ملت مومن ایران به دستگاه عظیم سلطه دانستند و با تشبیه نظام اسلامی و ملت ایران به کوههای استوار و مستحکم افزودند: رحمت الهی را در عمق ایستادگی و هوشیاری ملت و مسئولان احساس می کنیم و این پشتوانه عظیم الهی، مسئولیت همگان بخصوص علما را مضاعف کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت هوشمندی در شناخت دوست و دشمن در تشریح برخی شیوه های پیچیده مستکبران افزودند: در اوج حمایت همه جانبه نظام و ملت از مظلومان فلسطین در جنگ سی و سه روزه غزه، ناگهان یک ویروس مخرب و شیطانی در جامعه شروع به تکثیر کرد که فلسطینی ها را ناصبی و دشمن اهل بیت می خواند تا با ایجاد بدبینی نسبت به اهل تسنن و تحریک مردم، جمهوری اسلامی را به عقب نشینی از مواضع خود و حمایت نکردن از ملت فلسطین وادار کند.
ایشان در همین زمینه افزودند: در نقطه مقابل نیز عده ای در لابلای بعضی سخنرانی ها و برخی کتابهای شیعی بدنبال پیدا کردن احتمالی اهانت به مقدسات اهل سنت هستند تا آنها را به شیعیان بدبین کنند اما آحاد ملت بویژه علمای شیعه و سنی باید با درک عمیق توطئه های پیچیده مخالفان اسلام، در مقابل تحریکات پنهان و آشکار دشمن بایستند و اجازه ندهند تفرقه و اختلاف و سوءظن، وحدت و همدلی و همکاری صمیمانه موجود را خدشه دار کند.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین موسوی نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان با اشاره به 70 شهید عالم و روحانی کردستان گفت: اکنون نیز علما و روحانیان شیعه و سنی در صف واحد، آماده انجام وظیفه در راه پیشبرد اهداف نظام اسلامی هستند.
ماموستا شیخ الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان هم با اشاره به ایمان و اخلاص مردم این استان گفت: اهل سنت و شیعه کردستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تابع فرامین امام خمینی (ره) بوده و اکنون نیز از روی اعتقادات مذهبی خود از رهبر معظم انقلاب اسلامی تبعیت می کنند.
همچنین ماموستا خالدی به حضرت آیت الله خامنه ای خیرمقدم گفت.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /