پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر انقلاب در دیدار دانش آموزان، دانشجویان و خانواده های شهدا:

در شرایط کنونی، هرگونه حرکت عمومی، به یک بصیرت عمومی نیاز دارد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان، دانشجویان و خانواده های شهدا، با اشاره به لزوم بصیرت برای شناخت استکبار، دولت امریکا را مستکبر واقعی در دنیا دانستند و تأکید کردند: تا زمانی که دولت امریکا از روحیه استکباری خود و تهدید، دست بر ندارد، ملت ایران، فریب سخنان به ظاهر آشتی جویانه دولت امریکا را نخواهد خورد و به هیچ وجه نیز از استقلال، آزادی، منافع ملی و حقوق خود عقب نشینی نخواهد کرد.
در این دیدار که در آستانه سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی انجام شد، رهبر انقلاب اسلامی، لازمه مبارزه صحیح، منطقی، معقول و در عین حال قاطع را چند پیش نیاز دانستند و افزودند: انگیزه برخاسته از ایمان یکی از لوازم این مبارزه است، زیرا نمی توان ملتی را با دستور وادار به ایستادگی در صحنه های دشوار کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: به برکت تجربه متراکم سی ساله، نسل جوان امروز، از آنچنان انگیزه ایمانی برخوردار است که اگر از انگیزه جوانان اول انقلاب بیشتر نباشد، کمتر نیست.
ایشان با تأکید بر اینکه باید حساب اندک انقلابیون فرسوده و پشیمان از مبارزه را از توده ملت و جوانان جدا کرد، افزودند: اگر امروز حادثه ای همچون جنگ تحمیلی در کشور اتفاق افتد، هجوم داوطلبانه جوانان برای مقابله با دشمن به مراتب بیشتر از سالهای 59 و 60 خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی دومین پیش نیاز مبارزه صحیح، منطقی و قاطع را بصیرت دانستند و خاطرنشان کردند: علت تأکیدهای مکرر اخیر بر مسئله بصیرت، شرایط کنونی دنیا، و موقعیت استثنایی و ممتاز ایران است زیرا در این شرایط، هرگونه حرکت عمومی، به یک بصیرت عمومی نیاز دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای بصیرت نسل جوان کنونی را نیز بسیار بیشتر از جوانان اول انقلاب و بعد از آن دانستند و افزودند: برای مبارزه با استکبار، مهمترین مسئله، شناخت استکبار است.
ایشان تأکید کردند: استکبار یعنی قدرت، یا قدرتهایی که با امکانات مالی، نظامی و تبلیغاتی خود، در امور داخلی دیگر کشورها و ملتها، دخالت مالکانه می کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عملکرد دولت امریکا در کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای اسلامی، این دولت را یک مستکبر به معنای واقعی دانستند و افزودند: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آشکار شدن قدرت ملت ایران در برچیدن نظام پادشاهی فاسد و وابسته، دولت امریکا بجای عذرخواهی از ملت ایران و جبران ضربه ها و خساراتی که به این ملت زده بود، و حل مسائل، از همان روزهای اول انقلاب اسلامی به طراحی توطئه بر ضد ملت ایران و نظام اسلامی پرداخت و سفارت امریکا در تهران به مرکز جاسوسی و توطئه برضد ایران تبدیل شد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه فهرست جنایات سی ساله دولت امریکا نسبت به ملت ایران، یک کتاب قطور است، خاطرنشان کردند: سالها قبل یکی از وزرای دفاع امریکا، حرف دل دولتمردان این کشور را زد و خواستار ریشه کنی ملت ایران شد و هرکاری هم که توانستند انجام دادند اما امام بزرگوار (ره) و آن مرد استثنایی تاریخ در مقابل امریکا ایستاد و تأکید کرد، ملت ایران عقب نشینی نخواهد کرد و امریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.
ایشان با تأکید بر اینکه امریکا هر اقدامی را که می توانسته، بر ضد ملت ایران انجام دهد، انجام داده است افزودند: نتیجه این رویارویی، بالندگی هرچه بیشتر این ملت، پیشرفت جمهوری اسلامی، و قدرت روزافزون کشور و نظام اسلامی بوده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی اظهارات به ظاهر آشتی جویانه اخیر مقامات امریکایی خاطرنشان کردند: هرگاه امریکاییها لبخند ظاهری زده اند، پس از دقت و بررسی مشخص شده، خنجری نیز در پشت خود مخفی کرده اند و نیت آنها عوض نشده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه لبخند تاکتیکی، فقط کودکان را فریب می دهد، افزودند: اگر یک ملت بزرگ و با تجربه، و مسئولان برگزیده این ملت، فریب چنین لبخندهایی را بخورند، یا باید بسیار ساده لوح، و یا غرق در هوی و هوس باشند، که بخواهند با دشمن سازش کنند.
ایشان خاطرنشان کردند: اگر مسئولان کشور با هوش، مجرب، پخته و دل در گرو منافع ملت داشته باشند، فریب این لبخندها را نخواهند خورد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی سخنان بظاهر زیبا و پیغام های مکرر شفاهی و کتبی رئیس جمهور جدید امریکا، برای مذاکره با ایران و حل مشکلات، تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا تصمیم گرفت پیش داوری نکند و در عمل شعار «تغییر» را ملاحظه کند اما در این مدت هرچه در عمل دیده شده، خلاف سخنانی بوده که بر زبان جاری شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سخنان خود در اول فروردین در مشهد مقدس مبنی بر اینکه اگر دستکش مخملی برروی پنجه چدنی کشیده شده باشد جمهوری اسلامی ایران دست خود را بسوی این دست دراز نخواهد کرد، افزودند: امریکاییها از یک طرف صحبت از مذاکره می کنند، اما از طرف دیگر، به تهدیدهای خود ادامه می دهند و می گویند مذاکره باید به نتیجه مورد نظر ما برسد، و اگر نرسد، فلان کار را خواهیم کرد.
ایشان تأکید کردند: این همان رابطه گرگ و میش است که امام فرمودند، ما این رابطه را نمی خواهیم.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در دوره ای که دو ابرقدرت در جهان بود و در دشمنی با جمهوری اسلامی هم اتفاق نظر داشتند، ملت ایران در مقابل آنها ایستاد و هر دو ابرقدرت را به زانو درآورد و این باید درس عبرتی برای امریکاییها باشد زیرا امریکا اکنون قدرت آن دوره را ندارد و قدرت نظام اسلامی نیز چندین برابر شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه ملت ایران بدنبال استقلال، آزادی، منافع ملی و پیشرفت در علم و فناوری است خاطرنشان کردند: اگر کسی بخواهد به این حقوق ملت ایران تعرض کند، ملت با تمام وجود در مقابل او خواهد ایستاد و او را به زانو درخواهد آورد.
ایشان افزودند: زمانی که امریکا از روحیه استکباری و دخالتهای بیجا در امور ملتها دست بردارد، برای ما دولتی همانند سایر دولتها خواهد بود اما تا هنگامی که امریکا همچنان به دنبال طمع برگشت به ایران، به عقب بردن زمان، و سلطه بر ایران باشد، با هیچ وسیله ای نخواهد توانست، ملت ایران را وادار به عقب نشینی کند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: امریکاییها به برخی مسائل و غائله های بعد از انتخابات دل خوش نکنند زیرا جمهوری اسلامی ایران عمیق تر و ریشه دارتر از این حرفها است و نظام اسلامی بر حوادث بسیار سخت تر از این مسائل هم، فائق آمده است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: امریکاییها بدانند، چند نفر با هر انگیزه ای اعم از انگیزه خباثت آلود و یا انگیزه بد و همراه با ساده لوحی، که با جمهوری اسلامی ایران مواجه شده اند، نمی توانند برای امریکا فرش قرمز پهن کنند، زیرا ملت ایران ایستاده است.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، کشور و آینده آن را متعلق به جوانان دانستند و افزودند: این کشور را باید با اراده و عزم مستحکم ناشی از ایمان دینی حفظ کرد و اقتدار واقعی ملت ایران در گرو علم و تحقیق است.
رهبر انقلاب اسلامی، لازمه این اقتدار واقعی را قرار گرفتن علم در کنار انگیزه دینی دانستند و تأکید کردند: ابرقدرتها و دنباله های داخلی آنها، در مقابل یک ملت مقتدر و با ایمان، چاره ای جز عقب نشینی ندارند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: به خداوند متعال، اعتماد و حسن ظن داشته باشید و بدانید پیروزی و نصرت الهی با شما است و با اقتدار، عزم، تهذیب نفس و خودسازی علمی به پیش روید.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /