پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در جمع شركت كنندگان در اجلاس زنان و بيداري اسلامي:

تلاش بانوان نخبه براي احياء هويت اسلامي، بزرگترين خدمت به امت اسلام است/در كنار همه ملتهاي بيدار و انقلاب كرده ايستاده ايم

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(چهارشنبه) در ديدار بيش از هزار نفر از زنان نخبه، فرهيخته و مجاهد دنياي اسلام، نقش زنان را در حركت عظيم بيداري اسلامي بي بديل خواندند و با اشاره به تجربه بسيار پربركت حضور زنان ايران در پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي تأكيد كردند: تداوم،‌تقويت و گسترش حضور زنان در حركت مبارك بيداري اسلامي بي ترديد، پيروزيهاي فراواني را براي ملتهاي مسلمان به دنبال خواهد آورد.
ايشان، اجتماع زنان فرهيخته و مسلمان 85 كشور جهان را در اجلاس بين المللي زنان و بيداري اسلامي، فرصتي بسيار مهم براي شناخت بيشتر زنان دنياي اسلام از يكديگر دانستند و افزودند: آشنايي و تعامل ايجاد شده در اين اجلاس را مقدمه اي براي ايجاد حركتي مؤثر و ماندگار در روند احياي هويت و شخصيت زنان مسلمان قرار دهيد.
رهبر انقلاب با اشاره به تلاش 100 ساله، پيچيده و همه جانبه غرب براي دور كردن زنان مسلمان از هويت اسلامي تأكيد كردند: تلاش بانوان نخبه جهان اسلام براي احياي اين هويت، بزرگترين خدمت به امت اسلامي است چرا كه احساس هويت، آگاهي و بصيرت زنان مسلمان، تأثيري شگرف و مضاعف بر جريان بيداري اسلامي و عزت و كرامت امت اسلام خواهد داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي، نگاه غرب به «زن» را نگاهي اهانت آميز دانستند و خاطرنشان كردند: غربي ها، در عمق فرهنگ خود، زن را كالا و وسيله اي براي تمتع مرد مي دانند و همه ابزارها و امكانات خود را براي تحقق اين هدف بكار گرفته اند اما در حركتي مزورانه بر اين نگاه منحط، ناقص و گمراه كننده، نام آزادي گذاشته اند همچنانكه بر جناياتي نظير قتل و غارت ملتها، چپاول ثروتهاي كشورها و لشكركشي و تحميل جنگ نيز نامهاي فريبنده اي مثل آزادي طلبي، حقوق بشر و دمكراسي مي گذارند.
رهبر انقلاب اسلامي نگاه اسلام به زن را در نقطه مقابل نگاه غرب به اين مقوله برشمردند و تأكيد كردند: اسلام به زن نگاهي عزت بخش، كرامت آفرين و رشد دهنده دارد و براي زن هويت و شخصيتي مستقل قائل است.
حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به تجربه موفق حضور زنان فرهيخته و مؤمن ايراني در عرصه هاي مختلف علمي، سياسي و مديريتي افزودند: زن در محيط اسلامي، رشد علمي شخصيتي خلاقي، سياسي مي يابد و در اساسي ترين مسائل اجتماعي در صفوف مقدم قرار دارد اما همچنان «زن» باقي مي ماند و به اين مسئله افتخار مي كند.
ايشان، متلاشي شدن خانواده ها در غرب و افزايش فرزندان بي هويت را از جمله نتايج نگاه فرهنگ غربي به زن دانستند و افزودند: غرب از همين نقطه، سخت ترين ضربات را خواهد خورد و در روند تدريجي بروز پيامدهاي حوادث اجتماعي، دچار فروپاشي خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي، زن و مرد را در نگاه اسلام داراي خصوصيات مشترك انساني برشمردند و افزودند: زن و مرد هر كدام براساس خصوصيات جسماني خود، در ادامه آفرينش، رشد و تعالي انسان و حركت تاريخ نقش خاصي به عهده دارند كه در اين ميان نقش زن يعني تداوم بخشيدن به نسل انسان، از نقش مرد مهمتر است.
ايشان افزودند: ضوابط اسلام درباره خانواده و محدوديتهاي روابط جنسي را بايد از اين ديد، مطالعه و درك كرد.
رهبر انقلاب اسلامي، روشن كردن و برجسته ساختن نقش زن از نگاه ا سلامي را مهمترين مسئوليت زنان نخبه و فرهيخته دنياي اسلام دانستند و با استناد به نقش اساسي زنان در تحولات 33 سال اخير ايران افزودند: نقش زنان در تحولات اجتماعي، انقلابها و حركت بيداري اسلامي نيز، نقشي تعيين كننده است چرا كه هرجا زنان در يك حركت اجتماعي حضوري آگاهانه مي يابند، پيشرفت و پيروزي آن حركت تضمين شده است و اين واقعيت ادامه و تقويت حضور زنان در تحولات مصر، ليبي، بحرين، يمن و ديگر نقاط دنياي اسلام را كاملاً ضروري مي سازد.
حضرت آيت الله خامنه اي بيداري اسلامي را حركتي عجيب و بي نظير برشمردند و تأكيد كردند: اين حركت به شرط آسيب شناسي صحيح و مقابله با خطرات و آفتها، مي تواند مسير كنوني تاريخ را عوض كند.
رهبر انقلاب اسلامي با تجليل از انقلاب ملتهاي مسلمان در شمال افريقا و ديگر مناطق جريان بيداري اسلامي افزودند: مستكبران و در رأس آنها امريكا و صهيونيزم كه در مقابل اين حركت عظيم، غافلگير شده اند با همه وجود سعي مي كنند اين حركت را مهار و بر آن موج سواري كنند.
ايشان كم كردن انگيزه هاي ملتها براي تداوم حضور در صحنه، و سرگرم كردن قشرهاي مختلف مردم كشورهاي منطقه به مسائل فريبنده يا اختلاف انگيز را از جمله روشهاي دنياي استكبار براي مهار بيداري اسلامي برشمردند و تأكيد كردند: اگر ملتهاي مسلمان در مقابل اين توطئه مقاومت كنند و همچنان در صحنه حضور داشته باشند پيروزي آنها بر دنياي استكبار قطعي است چرا كه قدرت شمشير همه مستكبران در مقابل حضور و ايمان ملتها، كُند و ناكارآمد است.
رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به توطئه ها و اقدامات بي وقفه اما شكست خورده دشمنان اسلام و ايران در 33 سال اخير افزودند: غربي ها اين روزها درباره تحريم ايران جنجال آفريني مي كنند اما نمي فهمند كه خودشان ملت ايران را به واسطه تحريم هاي 30 سال اخير در مقابل هر تحريمي واكسينه كرده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي، افزودند: ملت ايران در سه دهه اخير با جان،‌مال و عزيزان خود در مقابل همه توطئه ها و تحريم ها ايستاده و پيشرفت كرده است به گونه اي كه ما امروز نسبت به 30 سال قبل، 100 برابر قوي تر هستيم.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيشرفتهاي كشور در زمينه هاي مختلف، خطاب به زنان فرهيخته و نخبه دنياي اسلام افزودند: امروز زن مسلمان ايراني، سرافراز و عزتمند در همه عرصه هاي پيشرفت حضور دارد و زنان تحصيلكرده و نخبه اين كشور، جزو مؤمن ترين و انقلابي ترين زنان ايراني هستند و غرب با هزاران وسيله تبليغاتي و بمباران خبري تلاش مي كند اين واقعيت را ديگرگون جلوه دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي، با يادآوري تلاشهاي ناكام غرب براي منصرف كردن جمهوري اسلامي از حمايت از ملت فلسطين تأكيد كردند: ما فارغ از مباحث انحرافي نظير شيعه و سني در كنار همه برادران مسلمان خود ايستاده ايم.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: ملت ايران و جمهوري اسلامي به لطف الهي در كنار ملت فلسطين، همه ملتهاي بيدار شده و انقلاب كرده، و همه كساني كه با امريكا و صهيونيزم مواجهه مي كنند ايستاده اند و از آنها دفاع مي كنند و در اين مورد ملاحظه هيچ كس و هيچ قدرتي را نخواهند كرد.
در اين ديدار همچنين خانم حجازي دبير همايش بين المللي زنان و بيداري اسلامي با اشاره به حضور 1200 نفر از بانوان فرهيخته و فعال در عرصه هاي مختلف از 85 كشور جهان، در اين همايش، گزارشي از مباحث مطرح شده در همايش بين المللي زنان و بيداري اسلامي و كميسيونهاي تخصصي آن ارائه كرد.
آقاي دكتر ولايتي دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي نيز در سخناني با اشاره به برگزاري چهار همايش بين المللي درخصوص بيداري اسلامي، از سال گذشته تاكنون گفت: مجمع جهاني بيداري اسلامي تلاش دارد تا با برگزاري اين همايش ها، گفتمان بيداري اسلامي را نهادينه و بارور كند.
در ابتداي اين ديدار تعدادي از شركت كنندگان در اجلاس بين المللي زنان و بيداري اسلامي از كشورهاي مختلف به بيان ديدگاهها و نظرات خود پرداختند.
خانمها:
هنا محيي صابر الشلبي – آزاده فلسطيني؛
دكتر نجلي محمد كامل – عضو هيأت علمي دانشگاه از مصر؛
هاجر عبدالكافي– دكتراي حقوق و زنداني سياسي از تونس؛
حوريه محمد احمد – فعال سياسي و مذهبي در يمن؛
انسجام عبدالزهره جواد – فعال فرهنگي و رسانه اي در عراق
وجدان ميلاد – عضو هيأت علمي دانشگاه الزيتونيه از ليبي؛
مادر شهيد علي شيخ، نوجوان 14 ساله بحريني؛
رضاآوا - فعال فرهنگی از جمهوری آذربایجان؛
مجتهدزاده-همسر یکی از دیپلماتهای ربوده شده ایران در لبنان؛
بتول الموسوي – فرزند شهيد سيدعباس موسوي از لبنان؛بر اين نكات تاكيد كردند:
- تاثير پيروزي انقلاب اسلامي ايران در بيداري اسلامي منطقه
- نقش و جايگاه برجسته زنان در قيامهاي اسلامي منطقه
- ضرورت وحدت كشورهاي عربي و اسلامي بر مبناي اسلام
- اهميت تبادل تجربيات و ديدگاههاي زنان مسلمان
- مقابله با توطئه غرب براي تحريف فرهنگ و هويت اسلامي
- الگو گيري زنان انقلابي از حركت امام حسين (ع) و استقامت حضرت زينب(س)

 

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /