پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مصاحبه با مقام معظم رهبرى در مراسم رأى گيرىِ دومين مرحله از پنجمين دوره انتخابات مجلس

به محضر مباركتان عرض ادب می كنيم و نظر حضرت عالى را در مورد ضرورت اهميتِ شركت در مرحله دوم انتخابات، خواستاريم.
بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم. به همه مردم عزيزمان عرض می كنم كه اهميت مرحله دوم انتخابات، كمتر از مرحله اوّل نيست. بلكه شايد به جهاتى بتوان گفت كه اهميت اين مرحله، از مرحله اوّل بيشتر هم هست. توصيه بنده اين است كه اوّلاً مردم به سوى صندوقهاى رأى بشتابند و هر چه زودتر رأيشان را در اوّلِ وقت به صندوق بيندازند. يعنى «خيرالخير عاجله». بهترين كارهاى خير، كارى است كه سريع و در وقت خود انجام گيرد.
ثانياً كوشش كنند به همان تعداد كه لازم است، رأى بنويسند و نه كمتر. مثلاً فرض بفرماييد در حوزه انتخابيه تهران اسم بيست و هشت نفر بايست در برگه رأى نوشته شود. سعى كنند اسم بيست و هشت نفر را بنويسند. بيست و هفت نفر و كمتر نباشد. يا فرض بفرماييد در بعضى از شهرها به پنج نفر و در بعضى شهرها به دو نفر بايد رأى داد. همان مقدارى كه لازم است بنويسند و كمتر ننويسند.
سومين توصيه، توصيه هميشگى ماست. يعنى اين كه رأى دهنده، اسم كسى را به خاطر بسپارد كه وقتى خواست آن اسم را در برگه رأى بنويسد، قصد قربت كند. واقعاً قصد انتخاب كسى را داشته باشد كه بشود او را براى خدا و دين به مجلس فرستاد. اين مسأله اهميت دارد. در اين جا ديگر ملاحظات و رودربايستيها را بايد كنار بگذارند. بايد ببينند كه خداى متعال را چه كارى راضى می كند. چون مجلس مهم است و مسأله مجلس، مسأله كوچكى نيست؛ سرنوشت ملت است.
به آحاد ملت عزيزمان هم كه بحمداللَّه در امتحانات گوناگون سربلند بوده اند، عرض سلام می كنم و اميدوارم و دعاى مفصّل هم كرده ام كه ان شاءاللَّه در اين آزمايش هم سربلند بيرون بيايند. از شما آقايان هم كه زحمت می كشيد - چه شما آقايان عضو واحد خبر و گزارش؛ چه آقايانى كه دست اندركار انتخابات هستند و چه كسانى كه جهات گوناگون را براى حفظ آرامش و تأمين فضاى سالم انتخاباتى رعايت می كنند - صميمانه تشكّر می كنم.
ان شاءاللَّه موفق باشيد.