پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران‌ تن‌ از طلاب‌، دانشجويان‌ و دانش‌آموزان

در آستانه‌ فرارسيدن‌ روز ملي‌ مبارزه‌ با استكبار جهاني‌ و روز دانش‌آموز، صبح‌ امروز هزاران‌ تن‌ از طلاب‌، دانشجويان‌ و دانش‌آموزان‌ از نقاط مختلف‌ كشور در حسينيه‌ امام‌ خميني‌(رض‌) با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ديدار كردند.
در اين‌ ديدار كه‌ با شعارهاي‌ «مرگ‌ بر امريكا، مرگ‌ بر اسرائيل‌ و ما همه‌ سرباز توائيم‌ خامنه‌اي‌، گوش‌ به‌ فرمان‌ توائيم‌ خامنه‌اي‌» توأم‌ بود، حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ طي‌ سخناني‌ نقش‌ جنايتكارانه‌ و خباثت‌آميز آمريكا را در دوران‌ رژيم‌ ستمشاهي‌ تشريح‌ كردند و فرمودند: پيروزي‌ ملت‌ ايران‌ در سال‌ 1357 در حقيقت‌ به‌ مفهوم‌ به‌ ثمر رسيدن‌ يك‌ انقلاب‌ ضد آمريكايي‌ بود، زيرا ملت‌ ايران‌، آمريكا را مسئول‌ همه‌ جنايات‌ رژيم‌ پهلوي‌ مي‌دانست‌. بنابراين‌ هنگامي‌ كه‌ انقلاب‌ پيروزمند اسلامي‌ به‌ ثمر رسيد، ملت‌ ايران‌ حق‌ داشت‌ هر تصميمي‌ را در مورد عوامل‌ آمريكايي‌ اتخاذ كند. اما رفتار اين‌ انقلاب‌، ملت‌ و امام‌ بزرگوار نسبت‌ به‌ آمريكايي‌ها آكنده‌ از ارفاق‌ و اغماض‌ بود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ واكنش‌ خصمانه‌ رژيم‌ آمريكا در قبال‌ رفتار بزرگوارانه‌ ملت‌ ايران‌ پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ فرمودند: آمريكا به‌ جاي‌ مغتنم‌ شمردن‌ كرامت‌ امام‌ عظيم‌الشأن‌ و بزرگ‌ منشي‌ مردم‌ ايران‌ رفتاري‌ خصمانه‌ را در پيش‌ گرفت‌ و سفارتخانه‌ خود را به‌ مركز سازماندهي‌ مخالفين‌ و دشمنان‌ انقلاب‌ و نظام‌ اسلامي‌ تبديل‌ كرد و نه‌ تنها از تحويل‌ ميلياردها دلار سرمايه‌ ملت‌ ايران‌ كه‌ محمدرضا پهلوي‌ و عوامل‌ رژيم‌ او به‌ غارت‌ برده‌ بودند، خودداري‌ ورزيد، بلكه‌ سرمايه‌ و ثروت‌ ايران‌ را كه‌ در امريكا موجود بود، بلوكه‌ كرد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ با اشاره‌ به‌ اقدام‌ شجاعانه‌ دانشجويان‌ پيرو خط امام‌ در تسخير لانه‌ جاسوسي‌ فرمودند: هدف‌ ملت‌ حاضر در صحنه‌، شجاع‌ و متهور ايران‌ از تسخير لانه‌ جاسوسي‌، ابلاغ‌ اين‌ پيام‌ به‌ رژيم‌ امريكا بود كه‌ ملت‌ ايران‌ در برابر توطئه‌ او دست‌ روي‌ دست‌ نمي‌گذارد و به‌ هر قيمتي‌ در مقابل‌ قدرت‌ افزون‌طلب‌، مغرور، متوقع‌ و مستكبري‌ همانند امريكا ايستاده‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ تلاش‌ آمريكا براي‌ منتقل‌ كردن‌ مشكلات‌ خود با ايران‌ به‌ ساير كشورهاي‌ جهان‌، از جمله‌ اروپا اشاره‌ كردند و فرمودند: مسئله‌ رابطه‌ خصمانه‌ ملت‌ ايران‌ و آمريكا، مختص‌ رژيم‌ امريكاست‌ و به‌ رغم‌ تلاش‌ آمريكائي‌ها، ما با همه‌ كشورهاي‌ جهان‌، روابطي‌ منطقي‌ و خوب‌ داريم‌ و در حقيقت‌، اين‌ آمريكاست‌ كه‌ با همه‌، بد است‌ و عليه‌ همه‌ با پرخاشگري‌، تكبر، افزون‌طلبي‌ و وقاحت‌ رفتار مي‌كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، توطئه‌هاي‌ مستمر رژيم‌ امريكا را عليه‌ ملت‌ ايران‌، انقلاب‌ و نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌، خاطرنشان‌ كردند و فرمودند: ايران‌ كشوري‌ بزرگ‌ و داراي‌ تاريخي‌ عظيم‌ و فرهنگي‌ بسيار عميق‌ است‌ كه‌ در يكايك‌ افراد ملت‌ متجلي‌ است‌. بنابراين‌ رژيم‌هايي‌ همانند امريكا نبايد مردم‌ ايران‌ را دستكم‌ بگيرند. ملت‌ آزاد و مستقل‌ ايران‌، در گذشته‌، اسلام‌ و در اين‌ زمان‌، حكومت‌ اسلامي‌ و زندگي‌ توأم‌ با مبارزه‌ و استقلال‌ از قدرت‌هاي‌ بزرگ‌ را انتخاب‌ كرده‌ است‌. و قدرتها و دولتهاي‌ جهان‌ مشتاق‌ داشتن‌ ارتباط با چنين‌ ملتي‌ هستند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ مذاكره‌ و رابطه‌ با امريكا را به‌ عنوان‌ دشمني‌ مغرور و افزون‌خواه‌ مردود دانستند و فرمودند: هدف‌ امريكائي‌ها از انجام‌ مذاكره‌ با ايران‌ يافتن‌ راهي‌ براي‌ وارد آوردن‌ فشار بر دولت‌ جمهوري‌ اسلامي‌ است‌. ما با آنها هيچ‌ مذاكره‌اي‌ نداريم‌ زيرا از آنها نمي‌ترسيم‌ و به‌ آنها نيز هيچ‌ احتياجي‌ نداريم‌. ميان‌ ما و رژيمي‌ كه‌ به‌ بهانه‌ واهي‌ و دروغين‌ هواپيماي‌ مسافربري‌ ايران‌ را سرنگون‌ كرد و دهها نفر را به‌ شهادت‌ رساند و حتي‌ عذرخواهي‌ هم‌ نكرد، هيچ‌ رابطه‌ محبت‌آميز و عطوفت‌ و دوستي‌ وجود ندارد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ شعار «مرگ‌ برامريكا» را برخاسته‌ از اعماق‌ جان‌ مردم‌ ايران‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: رابطه‌ ما و رژيم‌ امريكا به‌ مفهوم‌ نفرت‌ از طرف‌ ملت‌ ايران‌ و خصومت‌ خباثت‌آميز از طرف‌ رژيم‌ آمريكاست‌ و تا هنگامي‌ كه‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ در خط صحيح‌ حركت‌ مي‌كند و آرمانها و اهداف‌ او الهي‌، اسلامي‌ و قرآني‌ است‌ اين‌ نفرت‌ و نيز مقابله‌ با سردمداران‌ استكبار جهاني‌ و در رأس‌ همه‌ آنها آمريكا به‌ قوت‌ خود باقي‌ خواهد ماند مگر آنكه‌ آنها رفتار خود را تغيير دهند كه‌ بعيد به‌ نظر مي‌رسد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ به‌ حركت‌ عظيم‌ ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ در مقياس‌ جهاني‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: تلاش‌ و فعاليت‌ ما در داخل‌ مرزهايمان‌ صورت‌ مي‌گيرد. اما انقلاب‌ اسلامي‌ محدود به‌ اين‌ مرزها نيست‌. زيرا پيام‌ آن‌ يك‌ پيام‌ جهاني‌ و بين‌المللي‌ است‌. پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در ايران‌ براي‌ هر مسلماني‌ در هر نقطه‌اي‌ از جهان‌ به‌ مفهوم‌ سرآغاز فصلي‌ نو در حركت‌ تاريخ‌ بوده‌ است‌ و با ظاهر شدن‌ امام‌ در صحنه‌ و برافراشته‌ شدن‌ پرچم‌ اسلام‌ در ايران‌ تمامي‌ مسلمانان‌ همگام‌ با ملت‌ ايران‌ احساس‌ پيروزي‌ كردند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تأكيد بر حضور شايسته‌ ملت‌ ايران‌ در صحنه‌هاي‌ مختلف‌ فرمودند: نظام‌ اسلامي‌ با تكيه‌ بر حضور فعال‌ و تعيين‌ كننده‌ مردم‌ توانسته‌ است‌ موانع‌ را از سر راه‌ بردارد و در تمامي‌ صحنه‌ها به‌ پيش‌ برود و اين‌ يك‌ واقعيت‌ انكارناپذير است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ دانشجويان‌ و دانش‌آموزان‌ كشور را به‌ تعميق‌ ايمان‌ اسلامي‌ و تقويت‌ آگاهي‌هاي‌ سياسي‌ براي‌ در امان‌ ماندن‌ از فريب‌ تبليغات‌ دشمن‌ سفارش‌ كردند و خطاب‌ به‌ آنان‌ فرمودند: شما جواناني‌ كه‌ مشغول‌ تحصيل‌ علم‌ هستيد بايد وحدت‌ كلمه‌ را حفظ كنيد و وحدت‌ ملت‌ را ارج‌ بنهيد و مراقب‌ باشيد كه‌ انگيزه‌هاي‌ صنفي‌، حزبي‌، گروهي‌، سليقه‌اي‌ و خطي‌ به‌ وحدت‌ ملي‌ لطمه‌ نزند. حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: با حمايت‌ و كمك‌ خداوند در طول‌ دهها سال‌ آينده‌ بناي‌ تمدن‌ رفيعي‌ در ايران‌ اسلامي‌ و بسياري‌ از مناطق‌ ديگر پي‌ريزي‌ خواهد شد و چنان‌ عظمتي‌ از اسلام‌ و مسلمين‌ پديدار مي‌شود كه‌ ديگر هيچ‌ حقيقت‌ و واقعيتي‌ براي‌ استكبار جهاني‌ باقي‌ نخواهد ماند.
اين‌ گزارش‌ حاكيست‌ در اين‌ ديدار جمعي‌ از فرهنگيان‌، معلمان‌ و دانش‌آموزان‌ مدارس‌ شهرهاي‌ تهران‌، شهرري‌، وارمين‌، كرج‌، شهريار، اسلام‌شهر، چالوس‌، فومن‌، تنكابن‌، ارسنجان‌، خرم‌آباد، كوهدشت‌، اراك‌، گلپايگان‌، اصفهان‌، كاشان‌، قم‌ و اهواز، اعضاء اتحاديه‌ انجمنهاي‌ اسلامي‌ دانش‌آموزان‌ سراسر كشور، اعضاء دفاتر نمايندگي‌ ولي‌ فقيه‌ در دانشگاههاي‌ استان‌هاي‌ تهران‌ و مازندران‌، جمعي‌ از اساتيد و دانشجويان‌ دانشگاهها، دانشجويان‌ اعضاء دفتر تحكيم‌ وحدت‌، اعضاي‌ اتحاديه‌ فارغ‌التحصيلان‌ دانشگاههاي‌ كشور، اعضاي‌ جامعه‌ اسلامي‌ دانشجويان‌ دانشگاهها، جمعي‌ از دانشجويان‌ دانشگاه‌ آزاد اسلامي‌، دانشجويان‌ بسيجي‌ و طلاب‌ داخلي‌ و خارجي‌ شركت‌ كننده‌ در مراسم‌ روز 13 آبان‌، جمعي‌ از دانش‌آموزان‌ مدارس‌ شاهد و نمونه‌، جمعي‌ از دانش‌آموزان‌ مركز آموزش‌ استثنايي‌ دانش‌ تهران‌ و گروهي‌ از طلاب‌ بسيجي‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌ و طلاب‌ رزمي‌ تبليغي‌ تيپ‌ 83 امام‌ جعفر صادق‌(ع‌) قم‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /