پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اقشار مختلف‌ مردم‌

در سالروز ولادت‌ با سعادت‌ يگانه‌ منجي‌ و عدالت‌ گستر عالم‌ بشريت‌ حضرت‌ بقيه‌ الله‌ الاعظم‌، امام‌ زمان‌ (عج‌)، صبح‌ امروز جمع‌ زيادي‌ از اقشار مختلف‌ مردم‌ در حسينيه‌ امام‌ خميني‌ (رض‌) با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ديدار كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار، ميلاد بزرگ‌ صاحب‌الامر، حضرت‌ مهدي‌ موعود (عج‌) را به‌ ملت‌ ايران‌، مسلمانان‌ جهان‌ و حق‌طلبان‌ عالم‌ تبريك‌ و تهنيت‌ گفتند و طي‌ سخناني‌ در بيان‌ مفهوم‌ انتظار فرمودند: انتظار اسلامي‌ يعني‌ انتظار دنيايي‌ سرشار از عدالت‌، راستي‌، صميميت‌، انسانيت‌، معنويت‌، فضيلت‌ و اخلاق‌ انساني‌ صحيح‌ كه‌ در آن‌ حاكميت‌ زر و زور و تبليغات‌ مزورانه‌ و خبيثانه‌ رسانه‌هاي‌ جمعي‌ شرق‌ و غرب‌، راهي‌ ندارد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اميد را لازمه‌ انتظار دانستند و فرمودند:
انتظار از اميد جدا نيست‌ و انتظار در جايي‌ است‌ كه‌ اميد وجود دارد.
امروز بسياري‌ از روشنفكران‌ و حتي‌ علماي‌ مذهبي‌ در كشورهاي‌ مسلمان‌، بر اثر نااميدي‌ ، تسليم‌ وضع‌ موجود شده‌اند و به‌ ننگ‌ و فضاحتي‌ كه‌ آمريكا بر زندگي‌ آنها تحميل‌ مي‌كند تن‌ مي‌دهند و آن‌ را تحمل‌ مي‌كنند.
/ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، مسير حركت‌ بشريت‌ را در جهت‌ حاكميت‌ و عزت‌ مستضعفين‌ دانستند و فرمودند: حكومت‌ الهي‌ حضرت‌ بقيه‌ الله‌ (ارواحنا فداه‌) حكومتي‌ است‌ كه‌ در آن‌ مقررات‌ حاكم‌ بر مردم‌، خواست‌ آمريكا و ديگر قدرتهاي‌ زورگوي‌ شرق‌ و غرب‌ نيست‌، بلكه‌ حكومت‌ عدالت‌، مواسات‌ و مساوات‌ و حكومت‌ معنويت‌ و فضيلت‌ است‌ و امروز هر كسي‌ كه‌ براي‌ عدالت‌، در راه‌ دين‌ و خدمت‌ به‌ محرومان‌ حركت‌ مي‌كند بايد خوشحال‌ و اميدوار باشد زيرا آينده‌ متعلق‌ به‌ اوست‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با استناد به‌ شرع‌ مقدس‌ اسلامي‌، استقرار حكومت‌ امام‌ زمان‌ (عج‌) را تدريجي‌ خواندند و با تأكيد بر نقش‌ نسلهاي‌ سالم‌ بشري‌ در فراهم‌ ساختن‌ زمينه‌ ظهور آن‌ حضرت‌ فرمودند: امروز دنيا پر از ظلم‌ و ستم‌ است‌ و استكبار جهاني‌ به‌ شنيع‌ترين‌ وجه‌ ممكن‌، ظلم‌ و جور را گسترش‌ مي‌دهد، اما در زير اين‌ ظاهر زشت‌ و نفرت‌انگيز كه‌ به‌ سبب‌ وجود حكام‌ و زمامداران‌ فاسد و جائر شكل‌ گرفته‌، انسانهاي‌ خوب‌ و مبارز رو به‌ فزوني‌ هستند و فكر دين‌ و حاكميت‌ دين‌ بر جوامع‌ اسلامي‌ غلبه‌ كرده‌ است‌.
جريان‌ زلال‌ دين‌ در بستر الهي‌ و تاريخي‌ خود حركت‌ مي‌كند و دلها مجذوب‌ اسلام‌ شده‌ و جوانان‌ مسلمان‌ در تمامي‌ جهان‌ به‌ نام‌ اسلام‌ شعار مي‌دهند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تكيه‌ بر مقررات‌ و نواميس‌ الهي‌، اضمحلال‌ امپراطوري‌ آمريكا را در آينده‌اي‌ نزديك‌ نويد دادند و فرمودند: استقرار حكومت‌ اسلامي‌ و الهي‌ در ايران‌ متلاشي‌ شدن‌ امپراطوري‌ ضد ديني‌ و ماركسيستي‌ كه‌ از شرقي‌ترين‌ نقاط دنيا تا آمريكاي‌ لاتين‌ را زير بالهاي‌ سياه‌ خود گرفته‌ بود و نيز از بين‌ رفتن‌ قدرت‌ استعماري‌ انگليس‌ در عين‌ ناباوري‌ نظاره‌گران‌ بين‌المللي‌ و عناصر ظاهربين‌ تحقق‌ يافت‌ و ترديدي‌ نيست‌ كه‌ حكومت‌ زورگو و مداخله‌گر آمريكا نيز تا چند سال‌ ديگر به‌ سرنوشت‌ انگليس‌ دچار خواهد شد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر ترس‌ و وحشت‌ ظالمان‌ و ستمگران‌ جهان‌ از حكومت‌ ولي‌ عصر (عج‌) فرمودند: در حكومت‌ الهي‌ شياطين‌ و اهل‌ گناه‌، نامردمي‌ و خيانت‌، مال‌اندوزي‌ از راه‌ حرام‌، دورويي‌ و رياكاري‌، زورگويي‌ و دست‌اندازي‌ به‌ زندگي‌ مردم‌، سركوب‌ مي‌شود و كساني‌ كه‌ در راه‌ خطا و خلاف‌ حركت‌ كنند بايد ترسان‌ باشند زيرا حركت‌ عالم‌ با خواست‌ آنها مغاير است‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ در پايان‌ سخنانشان‌ از حكومت‌ صاحب‌الامر(عج‌) به‌ عنوان‌ حكومتي‌ در جهت‌ صالحان‌ و خيرخواهان‌ ياد كردند و ضرورت‌ خودسازي‌ و بهره‌ گرفتن‌ از بركات‌ و فضيلتهاي‌ شب‌ و روز نيمه‌ شعبان‌ را يادآور شدند.
اين‌ گزارش‌ حاكي‌ است‌ در اين‌ ديدار كه‌ جمع‌ كثيري‌ از كاركنان‌ و مسئولان‌ وزارت‌ پست‌ و تلگراف‌ و تلفن‌ حضور داشتند، قبل‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، آقاي‌ غرضي‌ وزير پست‌ و تلگراف‌ و تلفن‌ در سخنان‌ كوتاهي‌ ميلاد پربركت‌ امام‌ زمان‌ (عج‌) را به‌ محضر رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ تهنيت‌ گفت‌ و حوادث‌ جاري‌ در فلسطين‌، بوسني‌ و چچن‌ را نشانه‌اي‌ از تلاش‌ مسلمانان‌ جهان‌ براي‌ تأمين‌ عدالت‌، دفاع‌ از حريم‌ اسلام‌ و مقابله‌ با دشمنان‌ انسانيت‌ دانست‌.
بنا بر همين‌ گزارش‌ در اين‌ ديدار جمع‌ زيادي‌ از خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا و جانبازان‌، مدرسين‌ و طلاب‌ حوزه‌هاي‌ علميه‌، اساتيد و دانشجويان‌ و دانش‌آموزان‌ و بسيجيان‌ نمونه‌ و كاركنان‌ ادارات‌ مختلف‌ شهرهاي‌ كشور نيز حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /