پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار پرسنل‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا صبح‌ امروز، در ديدار پرسنل‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ با ايشان‌، يكي‌ از عرصه‌ها و ميدانهاي‌ شكست‌ استكبار جهاني‌ و خنثي‌ شدن‌ توطئه‌هاي‌ دشمن‌ را عرصه‌ فداكاري‌ و مجاهدت‌ پرسنل‌ ارتش‌ دانستند.
در اين‌ ديدار كه‌ به‌ مناسبت‌ روز ارتش‌ و سالروز بزرگداشت‌ حماسه‌آفرينيهاي‌ نيروي‌ زميني‌ انجام‌ شد، فرمانده‌ كل‌ قوا طي‌ سخناني‌ فرمودند: حقايق‌ ايثارگريها و رشادتهاي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ بايد به‌ نسلهاي‌ آينده‌ منتقل‌ شود و نسل‌ نوخاسته‌ از حقايق‌ موجود در تاريخ‌ انقلاب‌ اسلامي‌ مطلع‌ شوند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تشريح‌ اهداف‌ دشمنان‌ انقلاب‌ اسلامي‌ براي‌ از بين‌ بردن‌ و يا متزلزل‌ كردن‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌، فرمودند: قدرتهاي‌ ظالم‌ و مستكبر جهان‌ از جمله‌ سلاطين‌ گذشته‌ ايران‌ همواره‌ كوشيده‌اند ارتش‌ را در خدمت‌ مقاصد خود بگيرند ولي‌ امروز ارتش‌ در نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ متشكل‌ از ملت‌ و براي‌ حراست‌ از آرمانهاي‌ ديني‌ و ملي‌ و دفاع‌ از كشور است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تشريح‌ مصاف‌ نيروهاي‌ مؤمن‌ ارتش‌ با توطئه‌هاي‌ استكبار جهاني‌ تصريح‌ فرمودند: دلسوزهاي‌ جامعه‌ بدانند، وسوسه‌ها و تلاشهايي‌ كه‌ دشمن‌ در اين‌ مدت‌ براي‌ از بين‌ بردن‌ و متزلزل‌ كردن‌ ارتش‌ كرده‌ است‌ اگر در هر قشر ديگري‌ از جامعه‌ اسلامي‌ ايران‌ كرده‌ بود، معلوم‌ نبود كه‌ بتواند به‌ حد ارتش‌ استقامت‌ كند. اما از سويي‌ ايمان‌ و بافت‌ نيروهاي‌ مسلح‌ و از سوي‌ ديگر نظم‌ و انضباط و روح‌ وفاداري‌ كه‌ بر اثر اين‌ انضباط در ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ وجود دارد، به‌ نيروهاي‌ ارتش‌ اين‌ استحكام‌ را بخشيده‌ تا در وسوسه‌هاي‌ خصمانه‌ دشمن‌ گرفتار نشود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با بيان‌ اين‌ كه‌ دشمن‌ در سه‌ برهه‌، زمان‌ پيروزي‌ انقلاب‌، ماههاي‌ اول‌ پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ و زمان‌ جنگ‌ تلاش‌ كرد با سپردن‌ مراكز حساس‌ نظامي‌ به‌ عناصر سرسپرده‌ و حذف‌ نيروهاي‌ مؤمن‌، ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ را مضمحل‌ كند، خاطر نشان‌ كردند: با توطئه‌هاي‌ متعددي‌ كه‌ استكبار برنامه‌ريزي‌ كرده‌ بود، اگر هر ارتش‌ ديگري‌ بجز ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ بود، متلاشي‌ مي‌شد. اما ارتش‌ مسلمان‌ و معتقد به‌ آرمانهاي‌ الهي‌، با اراده‌اي‌ مصمم‌، خودش‌ را حفظ كرد و با ايثارگري‌ در عرصه‌ نبرد، دشمن‌ را قدم‌ به‌ قدم‌ عقب‌ راند و وجب‌ به‌ وجب‌ از خاك‌ ايران‌ اسلامي‌ حراست‌ كرد و امروز ارتش‌ بر خلاف‌ ميل‌ و تدبير دشمن‌ در راهي‌ حركت‌ مي‌كند كه‌ فلسفه‌ وجودي‌ آن‌ ايجاب‌ مي‌كند.
فرمانده‌ كل‌ قوا با تأكيد بر اين‌ كه‌ رمز پيروزي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ در مقابل‌ دشمني‌ كه‌ در تمام‌ شانزده‌ سال‌ گذشته‌ يك‌ لحظه‌ از توطئه‌چينيهاي‌ پليد و خائنانه‌ خود غافل‌ نشده‌، ايمان‌ اسلامي‌، غيرت‌ ديني‌ و ملي‌، پايبندي‌ و وفا و هشياري‌ ارتشيان‌ بوده‌ است‌، فرمودند: امروز ارتش‌ از تمام‌ شانزده‌ سال‌ عمر انقلاب‌ قوي‌تر، منظم‌تر، متدين‌تر و انقلابي‌تر است‌. و ارتش‌ ما امروز آنچنان‌ در موضع‌ قدرت‌ و اعتماد به‌ نفس‌ است‌ كه‌ ملت‌ احساس‌ اقتدار ملي‌ مي‌كند و از تبليغات‌ شوم‌ دشمن‌ هراس‌ و واهمه‌اي‌ ندارد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ فرمودند: امروز دو نيروي‌ سپاه‌ و ارتش‌ همچون‌ دو بازوي‌ محكم‌ و دو دست‌ گره‌خورده‌ با قدرت‌ كامل‌ از استقلال‌ كشور و اقتدار ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ حراست‌ مي‌كنند. ارتش‌ و سپاه‌ دو دست‌ قدرتمند هستند كه‌ با حدود و مأموريتهاي‌ كاملا مشخص‌ و جدا از يكديگر در خدمت‌ آرمانهاي‌ ملي‌ و ديني‌ كشور مي‌باشند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ نيروهاي‌ مسلح‌ را به‌ حفظ آمادگي‌ و كسب‌ مهارتهاي‌ بيشتر توصيه‌ فرمودند و گفتند: هر چند كه‌ هشت‌ سال‌ جنگ‌ تحميلي‌ جرات‌ دشمنان‌ را از جنگيدن‌ با ايران‌ گرفته‌ است‌ اما نيروهاي‌ مسلح‌ بايد همواره‌ بيدار باشند. چرا كه‌ سستي‌ نيروهاي‌ مسلح‌ دشمن‌ را به‌ جنگ‌ افروزي‌ تشويق‌ مي‌كند. ولي‌ آمادگي‌، استحكام‌، ايمان‌ و ابتكار و در خدمت‌ اهداف‌ عالي‌ انقلاب‌ بودن‌، دشمن‌ را از پيگيري‌ مقاصد شوم‌ خود پشيمان‌ خواهد كرد.
فرمانده‌ كل‌ قوا با بيان‌ اين‌ كه‌ نيروهاي‌ مسلح‌ متعلق‌ به‌ اسلام‌ و ملت‌ بوده‌ و سربازان‌ امام‌ زمان‌(عج‌) مي‌باشند، راههاي‌ حفظ آمادگي‌ نيروهاي‌ مسلح‌ را سازماندهي‌ هر چه‌ محكم‌تر ارتش‌، كيفيت‌ بخشيدن‌ به‌ نيروي‌ انساني‌، بي‌نيازشدن‌ از خارج‌ براي‌ ابزارهاي‌ مورد نياز و حفظ سرمايه‌هاي‌ موجود دانستند و فرمودند: فرماندهان‌ بايد همراه‌ با نظم‌ خاص‌ به‌ سازماندهي‌ در نيروهاي‌ مسلح‌ اهميت‌ دهند و در تقويت‌ و پشتيباني‌ معنوي‌ نيروهاي‌ انساني‌ تلاش‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ تبليغات‌ دشمنان‌ درباره‌ جنگ‌طلبي‌ ايران‌ را «مهمل‌گويي‌» توصيف‌ كردند و فرمودند: ما جنگ‌ افروز نيستيم‌ و طبق‌ اصولي‌ كه‌ به‌ آن‌ پايبنديم‌ با جنگ‌ افروزي‌ مخالفيم‌.
ايشان‌ اظهار داشتند: اصول‌ ما حامل‌ پيام‌ صلح‌ و دوستي‌ و صفا و امنيت‌ است‌ و طبيعي‌ است‌ كه‌ براي‌ رساندن‌ اين‌ پيام‌ و ديگر پيامهاي‌ به‌ حق‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ به‌ گوش‌ جهانيان‌ طالب‌ آرامش‌ باشيم‌ ولي‌ دشمن‌ زورگو كه‌ از پيام‌ و بشارت‌ ما هراس‌ دارد مي‌كوشد با هياهو و تبليغات‌ دروغين‌ مانع‌ از انتشار آن‌ در جهان‌ و رسيدن‌ به‌ گوش‌ مردم‌ آزاده‌ بشود. و بي‌ جهت‌ دنيا را از ما مي‌ترساند كه‌ ايران‌ جنگ‌ افروز است‌ و قصد صادر كردن‌ انقلاب‌ را دارد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در پايان‌ سخنانشان‌ از مردم‌ حقيقت‌ جوي‌ جهان‌ خواستند كه‌ فريب‌ تبليغات‌ موهوم‌ و منسوخ‌ استكبار را نخورند و مطمئن‌ باشند كه‌ ايران‌ اسلامي‌ در پي‌ صلح‌ و آرامش‌ است‌.
بنا بر همين‌ گزارش‌ پيش‌ از بيانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، تيمسار سرلشكر شهبازي‌ رئيس‌ ستاد مشترك‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ طي‌ سخناني‌ تجديد ميثاق‌ پرسنل‌ رزمنده‌ و ايثارگر ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ را با رهبر معظم‌ انقلاب‌ در جهت‌ اجراي‌ منويات‌ فرمانده‌ كل‌ قوا و انجام‌ مأموريت‌ خطيري‌ كه‌ بر عهده‌ آنان‌ است‌ اعلام‌ كرد.
در اين‌ ديدار رئيس‌ و اعضاي‌ گروه‌ مشاورين‌ نظامي‌ فرماندهي‌ كل‌ قوا، فرماندهان‌ نيروهاي‌ زميني‌، هوايي‌ و دريايي‌ و رؤساي‌ سازمان‌ عقيدتي‌ سياسي‌ و سازمان‌ حفاظت‌ اطلاعات‌، پرسنل‌ نيروهاي‌ سه‌ گانه‌، خانواده‌هاي‌ محترم‌ شهدا، جانبازان‌، آزادگان‌، اسرا و مفقودين‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /