پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان‌ و جمعي‌ از پرسنل‌ نيروي‌ انتظامي

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا، صبح‌ امروز در ديدار فرماندهان‌ و جمعي‌ از پرسنل‌ نيروي‌ انتظامي‌ با ايشان‌، كه‌ به‌ مناسبت‌ فرارسيدن‌ هفته‌ نيروي‌ انتظامي‌ انجام‌ شد، طي‌ سخناني‌ از اقتدار، عزت‌، رحمت‌ و رأفت‌، به‌ عنوان‌ سه‌ خصوصيت‌ ضروري‌ براي‌ نيروي‌ انتظامي‌ كارامد و مورد قبول‌ جامعه‌ اسلامي‌ نام‌ بردند و پاسداري‌ از ارزشهاي‌ اسلامي‌ و انقلابي‌ را بزرگترين‌ وظيفه‌ نيروي‌ انتظامي‌ دانستند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ وجود انگيزه‌هاي‌ ارزشمند در نيروي‌ انتظامي‌ و خدمات‌ و پيشرفتهاي‌ اين‌ نيرو طي‌ ساليان‌ اخير را قابل‌ تمجيد و تقدير دانستند و فرمودند: نيروي‌ انتظامي‌ بايد از اقتدار حقيقي‌، برخوردار باشد تا آحاد ملت‌، احساس‌ كنند كه‌ پاسدار امنيت‌ فردي‌ و اجتماعي‌ آنها، مجموعه‌اي‌ مقتدر است‌ و قدرت‌ دفاع‌ از آنان‌ در برابر دشمنان‌ و عوامل‌ مخل‌ امنيت‌ جامعه‌ را دارد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر لزوم‌ برجسته‌ بودن‌ ويژگي‌ عزت‌ در نيروي‌ انتظامي‌ فرمودند: پارسايي‌ و پاكدامني‌ و عزت‌ نفس‌، بايد در همه‌ بخشهاي‌ نيروي‌ انتظامي‌ مشاهده‌ شود، زيرا به‌ اين‌ ترتيب‌ پرسنل‌ اين‌ نيرو، در چشم‌ مردم‌، عزيز خواهند شد و از عزتي‌ كه‌ شايسته‌ آن‌ هستند برخوردار مي‌شوند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ضرورت‌ برخورد محبت‌آميز و رفتار توأم‌ با رأفت‌ و رحمت‌ نيروي‌ انتظامي‌ با مردم‌ را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: مجموعه‌ نيروي‌ انتظامي‌، مدافع‌ ارزشهاي‌ اسلامي‌ و انقلابي‌ است‌ و همين‌ ارزشها نيز در درون‌ اين‌ نيرو بايد به‌ عنوان‌ معيار و ميزان‌، حاكم‌ باشد. بزرگترين‌ وظيفه‌ نيروي‌ انتظامي‌، حفظ ارزشهاست‌ و اين‌ نيرو بايد با اقتدار، عزت‌ و رحمت‌ خود، فضايي‌ را ايجاد كند كه‌ آحاد جامعه‌، تقوا، پرهيزگاري‌، معنويت‌، دوري‌ از فساد و دشمني‌ با هرگونه‌ كجروي‌ و انحراف‌ را در آن‌ مشاهده‌ كنند.
فرمانده‌ كل‌ قوا در تبيين‌ خصوصيات‌ نيروي‌ انتظامي‌ مطلوب‌ اسلام‌ و قرآن‌ فرمودند: ملت‌ ايران‌ به‌ بركت‌ تمسك‌ به‌ اسلام‌ و قرآن‌ و ارزشهاي‌ اسلامي‌ در سطح‌ جهان‌ اقتدار پيدا كرده‌ است‌ و بر همين‌ اساس‌، نيروي‌ انتظامي‌ متعلق‌ به‌ اين‌ ملت‌، بايد پاسدار اين‌ ارزشها باشد و در هر نقطه‌اي‌ از كشور بگونه‌اي‌ ظاهر شود كه‌ اهل‌ فساد و رشوه‌ و بي‌تقوايي‌ از او بترسند و اهل‌ تقوا با ديدن‌ او دلگرم‌ و اميدوار شوند و احساس‌ كنند كه‌ محيط جامعه‌، فضاي‌ مناسبي‌ براي‌ تنفس‌ و زندگي‌ سالم‌ و امن‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌، فقدان‌ معنويت‌ و حاكميت‌ ماديت‌ بر فضاي‌ زندگي‌ برخي‌ جوامع‌ بشري‌ را موجب‌ پديد آمدن‌ فجايع‌ گوناگون‌ دانستند و فرمودند: در جوامعي‌ كه‌ به‌ ارزشهاي‌ معنوي‌ و الهي‌ پشت‌ كرده‌ و در فساد غوطه‌ور شده‌اند، احساس‌ بدبختي‌ در مردم‌، روزافزون‌ است‌ و پيشرفتهاي‌ مادي‌ و ثروت‌ قادر نيست‌ مردم‌ را خوشبخت‌ كند. فجايع‌ و جناياتي‌ كه‌ پيوسته‌ در اين‌ جوامع‌ روي‌ مي‌دهد، ريشه‌ در فقر معنوي‌ و تهي‌ دستي‌ وحشت‌آور اخلاقي‌ دارد و براساس‌ همين‌ واقعيت‌ است‌ كه‌ نسل‌كشي‌ جنايتكاران‌ صرب‌ در بوسني‌ و هرزگوين‌، وجدانها را در جوامع‌ مادي‌ غرب‌، تكان‌ نمي‌دهد.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ فاجعه‌آفريني‌ صربها در شهر سربرنيتساي‌ بوسني‌ و هرزگوين‌ را، كه‌ در برابر چشم‌ دولتها و ملتهاي‌ مادي‌ غرب‌ صورت‌ مي‌گيرد، نشان‌ واضحي‌ از دروغ‌ بودن‌ ادعاهاي‌ آنان‌ در دفاع‌ از حقوق‌ بشر توصيف‌ كردند و فرمودند: حوادث‌ تكان‌ دهنده‌ سربرنيتسا و ديگر شهرهاي‌ بوسني‌ و هرزگوين‌، دروغ‌ بودن‌ ادعاهاي‌ آمريكا، در طرفداري‌ از حقوق‌ بشر را ثابت‌ مي‌كند و ناتواني‌ شوراي‌ امنيت‌ سازمان‌ ملل‌ را كه‌ به‌ اصطلاح‌، براي‌ تأمين‌ امنيت‌ ملتها به‌ وجود آمده‌ است‌، نشان‌ مي‌دهد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ناتواني‌ نظامها و تمدن‌ غرب‌ براي‌ اداره‌ دنيا را مورد تأكيد قرار دادند و در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: مدعيان‌ غربي‌ قادر به‌ اداره‌ مناطق‌ زندگي‌ خود و ايجاد امنيت‌ براي‌ خود نيستند و نمي‌توانند از بروز فجايع‌ بزرگ‌ بشري‌ جلوگيري‌ كنند، بنا بر اين‌ حق‌ ندارند ادعاي‌ حاكميت‌ بر پنج‌ ميليارد انسان‌ در سراسر جهان‌ را داشته‌ باشند. آمريكا به‌ چه‌ حقي‌ و با كدام‌ وجدان‌ بيدار و اراده‌ قوي‌ و دامن‌ پاك‌، ادعاي‌ دخالت‌ در مسائل‌ ملتها و كشورهاي‌ خليج‌ فارس‌، خاورميانه‌، آسياي‌ مركزي‌ و هر نقطه‌ ديگري‌ از دنيا را دارد ؟ ملت‌ مقتدر ايران‌ و وجدانهاي‌ بيدار جهان‌، چنين‌ حقي‌ را براي‌ آمريكا قائل‌ نيستند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ در اين‌ ديدار كه‌ آقاي‌ بشارتي‌ وزير كشور و جانشين‌ فرمانده‌ كل‌ قوا در امور انتظامي‌ و مسؤولان‌ عقيدتي‌ ـ سياسي‌ نيروي‌ انتظامي‌ نيز حضور داشتند، پيش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، سردار سرتيپ‌ سيف‌ الهي‌ فرمانده‌ اين‌ نيرو گزارشي‌ را از عملكرد نيروي‌ انتظامي‌ در سال‌ گذشته‌ ارائه‌ كرد و طي‌ آن‌ موفقيتهاي‌ اين‌ نيرو را در زمينه‌ پاسداري‌ از مرزهاي‌ كشور، تأمين‌ امنيت‌ داخلي‌، مبارزه‌ با قاچاقچيان‌ مواد مخدر و اشرار مسلح‌ و زدودن‌ مظاهر فساد از سطح‌ جامعه‌ را برشمرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /