پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران تن از مردم انقلابى و متدين قم

حضرت آيت ا... خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى به مناسبت سالروز قيام خونين مردم قم در نوزدهم ديماه سال 1356، در ديدار هزاران تن از مردم انقلابى و متدين اين شهر ، از نقش بسيار مهم مردم قم در صحنه هاى مختلف و بويژه در آغاز يك راه تازه در تاريخ معاصر دنياى اسلام تجليل به عمل آوردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار به اهتزاز و اعتلاى پرچم اسلام در دنيا، بر خلاف تدابير 150ساله استعمار اشاره كردند و با بيان استمرار تلاش خصمانه دشمنان عليه اسلام و انقلاب فرمودند: درست است كه بسيارى از دولتها، سياستمداران و بنگاههاى فعال سياسى دنيا در برابر عظمت، پايدارى و تثبيت انقلاب و در مقابل دفاع قاطع ملت مؤمن ايران از انقلاب خود سر تعظيم فرود آورده اند، اما دشمنى عليه انقلاب، با استفاده از روشهاى جديد، همچنان ادامه دارد و مردم ايران نيز هوشمندانه و هوشيارانه متوجه و مراقب نقشه هاى دشمن هستند.
حضرت آيت الله خامنه اى حضور مستمر و گسترده مردم در صحنه هاى گوناگون از جمله در نمازهاى جمعه، نماز عيد و راهپيماييهاى مختلف را گوياى هوشيارى و هوشمندى ملت ايران دانستند و با پرمعنا خواندن راهپيمايى روز جهانى قدس فرمودند: در راهپيمايى روز قدس ملت ايران در مقابل همه جنجالهاى تبليغاتى دشمنان، موضع خود را با كمال قدرت و وضوح و بدون هيچ ابهامى نشان داد، بنا بر اين راهپيمايى روز قدس، امسال از لحاظ مضمون سياسى پرمضمون تر و پرمعناتر و براى دشمنان، ناراحت كننده تر و خشم برانگيزاننده تر بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در ادامه سخنانشان تلاش دشمنان براى ضربه زدن به روحيه ملت ايران در دفاع از حقيقت و اسلام، تضعيف روحيه ايثار و نيز تخريب وحدت و همبستگى ملى را تشريح كردند و فرمودند: پايبندى به ايمان اسلامى، آگاهى سياسى و نفرت مردم از خودباخته ها و فريفته شدگان در برابر استكبار اولين نقطه اى است كه دشمن با متمركز كردن فعاليتهايش مى كوشد آن را تضعيف كند و از بين ببرد اما ملت ايران به هيچ قيمتى راضى نخواهد شد كه بار ديگر، دشمنان، بر سرنوشت او مسلط شوند.
حضرت آيت الله خامنه اى از تضعيف روحيه ايثار و فداكارى ملت ايران در دفاع از حقيقت به عنوان هدف ديگرى از تلاشهاى دشمن ياد كردند و فرمودند: ملت ايران و بويژه جوانان نشان داده اند كه هرگاه احساس خطر كنند با صرف نظر از همه هستى خود به مقابله با دشمن بر مى خيزند و با روح فداكارى و ايثار از حقيقت اسلام و انقلاب دفاع مى كنند و اين همان نقطه اى است كه دشمن مى كوشد با ايجاد سرگرميها، ابتذالها، فسادها و باتلاقها در پيش پاى جوانان، روحيه ايثار و فداكارى در آنها تضعيف نمايد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از بين بردن وحدت، همبستگى و همدلى ميان دولت و ملت را هدف سوم تلاشهاى كينه توزانه دشمنان انقلاب دانسته اند و در تبيين راههاى مقابله با تلاشها فرمودند: جدا كردن گروهها از يكديگر، ايجاد دشمنى، عناد و نفاق ميان اشخاص، گروهها و قشرهاى مختلف، اهانت به ايثارگران و خانواده هاى مكرم آنان و ايجاد ترديد در مورد حقيقت ايثار و فداكارى، در زمره كارهاى دشمن است و ملت ايران و جوانان بايد بيش از هميشه بر وحدت و همدلى ميان خود و تكريم و احترام به ايثارگران پافشارى كنند و بر افكار الهام گرفته از منطق صحيح، مانند مخالفت با سلطه دشمنان و آمريكا، شناخت دستهاى غير خودى و خائن و دفاع از استقلال و منافع ملى اصرار ورزند.
مقام معظم رهبرى دفاع از انديشه ها و افكار درست و پايبندى به مبانى اسلام را عامل عزت و بلندآوازه شدن ملت ايران در جهان دانستند و با نفى الگوهاى بيگانه براى حل مشكلات كشور فرمودند: الگوهاى اقتصادى فرهنگى، سياسى و اجتماعى ايران اسلامى بايد با توجه به تركيب جمعيتى، تاريخ و فرهنگ اين كشور و با لحاظ اين همه جوان روشن بين، آگاه و روشن فكر تنظيم شود.
حضرت آيت الله خامنه اى توجه جوانان را به ضرورت خودسازى معنوى مادى، علمى و ايمانى جلب كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: مشكلات اقتصادى، بيكارى، تورم و ادامه بازسازى كشور تنها با كمك افراد امين و صادق و كسانى كه دلشان از ايمان و محبت به كشور و ملت پر است، حل خواهد شد. و كسانى كه بيگانگان دل بسته اند قادر به تأمين سعادت اين ملت نخواهند بود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /