پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در ديدار با نخبگان و برگزيدگان كرمان-ايران را در زمينه علم و فناوري سرآمد جهان كنيد

نخبگان و برگزيدگان قشرهاي مختلف مردم استان كرمان عصر امروز در ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي به بيان ديدگاهها و آراء خود در زمينه مسائل مختلف پرداختند.
دكتر فرزام , ‎ پژوهشگر ‎ , نويسنده و استاد دانشگاه , محمد سلجوقي , نقاش , گرافيست و استاد دانشگاه , پروفسور داعي پاريزي , پزشك و استاد دانشگاه , حامد حسين خاني , شاعر , گلاب زاده , شاعر , خوشنويس و نويسنده , همايون صنعتي از خيرين استان , خانم شجاعي , شاعر و اديب , پروفسور زاهدي , استاد رياضي دانشگاهها در سخنان خود كه مجموعا يك ساعت و نيم طول كشيد بر اين نكات تاكيد كردند: پيوند عميق مردم كرمان با رهبر معظم انقلاب به عنوان تجلي گوشه اي از عشق ملت ايران به اسلام و انقلاب , لزوم توجه بيشتر به رشته هاي فرهنگي هنري در دانشگاهها , بيمه هنرمندان و فعالان فرهنگي , فعالتر شدن دستگاههاي ذيربط دولتي براي آموزش هنر متعالي به جوانان – افزايش چشمگير شاخص هاي بهداشتي و سلامت در استان كرمان , انتقاد از طرح خودگرداني بيمارستانها , وفاداري و ايمان و استقامت تاريخي مردم كرمان , ضرورت استفاده از قوه ابتكار و يك الگوي جامع در زمينه كشاورزي - لزوم رفع موانع و مقررات دست و پا گير صادراتي , ضرورت اهتمام به ارتقاي فرهنگ عمومي – تلاش بيشتر براي تحقق جنبش نرم افزاري و توليد علم , لزوم ارائه تسهيلات براي مقاوم سازي منازل مسكوني و توجه بيشتر به مسائل جوانان استان كرمان.
پس از سخنان جمعي از نخبگان استان كرمان , رهبر معظم انقلاب با ابراز خرسندي از ملاقات با اصحاب علم و هنر و فرهنگ- كرمان را استاني نخبه پرور و تحسين برانگيز خواندند و اين ديدار را نماد احترام و تكريم عميقي دانستند كه نظام اسلامي براي نخبگان رشته هاي مختلف قائل است.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين اين ديدار را فرصتي براي آشنايي بيشتر مردم با ديدگاههاي نخبگان خواندند و خاطرنشان كردند بيان ديدگاههاي برگزيدگان علم و ادب و هنر , به ياري پروردگار و همت مسوولان به حركتي براي تحقق اين نظريات منجر خواهد شد.
ايشان نخبگان را سرمايه هاي بسيار گرانقدر معنوي برشمردند و افزودند: در بسياري از مناطق دنيا – سرمايه هاي معنوي را با توجه به امكان تبديل تواناييهاي آنها به پول و ثروت ارزيابي و ارزشگذاري مي كند اما اسلام , ضمن آنكه استفاده از استعداد و ظرفيتهاي علمي – فرهنگي و هنري و ادبي را براي بهبود و رونق زندگي نفي نمي كند . براي اين توانايي ها و براي سرمايه هاي معنوي ارزش ذاتي قائل است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به نخبگاني كه در طول تاريخ با بي اعتنايي و حتي تحقير روبرو بوده اند خاطرنشان كردند: نخبگان – مسوولان و همه دستگاهها بايد فرهنگي را گسترش دهند كه در آن دانش و علم و هنر با پول سنجيده نشود بلكه في نفسه داراي ارزش باشد و همين فرهنگ است كه مي تواند به توسعه حقيقي كشور كمك كند.
ايشان – انقلاب اسلامي را زمينه ساز بازشناسي هويت تاريخي ملت ايران دانستند و افزودند: ما با نگاه نويي كه محصول انقلاب است هويت پرافتخار خود را بازيابي كرده ايم و معتقديم كه مي توانيم در علم و دانش و فناوري و معرفت هاي گوناگون - نوآوري كنيم و به پيش برويم و اسلام نيز همين را از ما مي خواهد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به پيشرفتهاي علمي دو دهه اخير خاطرنشان كردند: برخلاف تصور برخي دير باوران , ملت ايران و جوانان و دانشمندانش , در پرتو اعتماد به نفس ملي – مرزهاي كنوني علم را پشت سر مي گذرانند و با برنامه ريزي , كار و تلاش بيوقفه علمي – نام ايران را در زمينه علم و فناوري , سرآمد جهان خواهند كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /