پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت با بيان بخشهايي از مواعظ و نصايح حضرت علي (ع) به مالك اشتر ضمن توصيه مسؤولان به بهره گيري بيش از پيش از فضائل و بركات ماه مبارك رمضان بر لزوم در نظر گرفتن رضايت مردم و ناديده گرفتن خواستها و توقعات گروههاي خاص و ويژه خواران بعنوان اولويت مسؤولان نظام تاكيد كردند.
ايشان با تاكيد بر اينكه مسؤولان بايد همواره خود را مديون و وامدار مردم بدانند افزودند: در منطق علوي، در همه امور عامه مردم و جلب رضايت آنان مورد توجه است و هنر مسؤولان آن است كه در كارها و اقدامات خود ضمن جلب رضايت مردم، پيچيدگيهاي مسائل اقتصادي و اجتماعي را نيز مد نظر قرار دهند.
مقام معظم رهبري، گروههاي خاص و ويژه خواران اقتصادي و سياسي را پرتوقع و مايه رنج و اذيت مردم و مسؤولان دانستند و خاطرنشان كردند: اين افراد و گروهها، در دوران سختي كمترين مساعدت را دارند و از رعايت عدل و انصاف ناخرسند و در مشكلات از همه مردم كم صبرتر هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به فرمايشات حضرت علي (ع) درخصوص شايسته سالاري در انتخاب مديران و مسؤولان بمنظور جلوگيري از انحراف و خيانت آنان افزودند: آن حضرت بر مراقبت دائم از مسؤولان و برخورد جدي و مناسب در صورت تخلف آنان نيز تاكيد دارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، خودشيفتگي، حب ستايشگري، منت گذاري بر مردم، بزرگنمايي كارها و اقدامات انجام گرفته، خلف وعده با مردم در انجام كارها، شتابزدگي در امور، كوتاهي در كارها و اصرار بر شيوه ها و برنامه هاي غلط را از جمله مسائلي دانستند كه مسؤولان بايد از آنها برحذر باشند.
ايشان با اشاره به فضائل ماه مبارك رمضان افزودند: هرچه از بركات اين ماه عظيم بيشتر استفاده شود، روح انسان تعالي بيشتري مي يابد.
حضرت آيت الله خامنه اي، با تاكيد بر قرائت همراه با تدبر قرآن بمنظور عمق بخشيدن به معارف ديني و همچنين توجه به مضامين والا و ارزشمند دعاهاي ماه مبارك رمضان، از جمله دعاي افتتاح، دعاي ابوحمزه ثمالي و دعاهاي صحيفه سجاديه، مسؤولان بويژه اعضاي هيات دولت را به استمداد از خداوند جهت انجام وظايف سنگين خود و تقويت روحيه خستگي ناپذيري درخدمت به مردم و حل مشكلات توصيه كردند.
ايشان همچنين با تاكيد بر اينكه مسؤولان نبايد هيچگاه خود را مصون از انحراف بدانند، لزوم مراقبت دائم را يادآور شدند و خاطرنشان كردند: يكي ديگر از راههاي جلوگيري از انحراف، نرنجيدن از تذكرهاي افراد خيرخواه و حتي سخنان درشت آنان است.
در ابتداي اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور حلول ماه مبارك رمضان را تبريك گفت.
در پايان اين ديدار نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد و سپس رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت روزه خود را بهمراه رهبر معظم انقلاب اسلامي افطار كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /