پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع‌ زيادي‌ از روحانيون‌، فضلا، طلاب‌ و ائمه‌ جماعات‌ مساجد

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ صبح‌ امروز در ديدار جمع‌ زيادي‌ از روحانيون‌، فضلا، طلاب‌ و ائمه‌ جماعات‌ مساجد با ايشان‌، طي‌ سخناني‌ از تبليغ‌ و تبيين‌ مفاهيم‌ اسلامي‌ به‌ عنوان‌ يك‌ وظيفه‌ اجتناب‌ ناپذير روحانيون‌ در مساجد و منابر ياد كردند و پاسخگويي‌ به‌ ابهامات‌ و سؤالات‌ موجود در اذهان‌ مردم‌ و نيز ارائه‌ تحليل‌ صحيح‌ سياسي‌ به‌ آنان‌ را از وظايف‌ روحانيون‌ دانستند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار كه‌ در آستانه‌ فرارسيدن‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ انجام‌ شد به‌ تلاشهاي‌ پنهان‌ سازمانهاي‌ تبليغي‌ بيگانه‌ براي‌ سست‌ كردن‌ ايمان‌ اسلامي‌ در دلهاي‌ مردم‌ ايران‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: سازمانهاي‌ تبليغي‌ از اقصي‌ نقاط جهان‌ با اين‌ هدف‌ بر روي‌ ذهنها، دلها و ايمانهاي‌ مردم‌ كار مي‌كنند كه‌ مردم‌ ايران‌ را از دين‌ مبين‌ اسلام‌ رويگردان‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بيان‌ تحليل‌ دشمنان‌ اسلام‌ و عناصر كج‌انديش‌ از وضع‌ امروز ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ فرمودند: يكي‌ از تحليلهاي‌ غلط دشمنان‌ كه‌ در ترويج‌ آن‌ نيز مي‌كوشند اين‌ است‌ كه‌ فكر مي‌كنند به‌ حاكميت‌ رسيدن‌ دين‌ و قرار گرفتن‌ افرادي‌ از روحانيون‌ در راس‌ يك‌ نظام‌، شكست‌ دين‌ را در پي‌ خواهد داشت‌. اما واقعيت‌ اين‌ است‌ كه‌ اگر حاكميتي‌ عادلانه‌ باشد و عناصر در راس‌ آن‌ نيز عادل‌ و پارسا باشند، نه‌ تنها دين‌ از دلها خارج‌ نخواهد شد بلكه‌ ايمان‌ ديني‌ در دلها عمق‌ بيشتري‌ خواهد يافت‌ و مردم‌ به‌ دين‌ و روحانيت‌ گرايش‌ بيشتري‌ پيدا مي‌كنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ضرورت‌ جدي‌ گرفتن‌ تبليغ‌ در مساجد را به‌ روحانيون‌ خاطر نشان‌ كردند و فرمودند: نمازهاي‌ جماعت‌ و مساجد بايد كاملا جدي‌ گرفته‌ شود و مردم‌ با مسجد و نمازهاي‌ جماعت‌ روز به‌ روز انس‌ بيشتري‌ پيدا كنند و براي‌ اين‌ منظور روحانيون‌ بايد منبر، تبليغ‌ و تبيين‌ را به‌ عنوان‌ يك‌ كار ضروري‌ در نظر بگيرند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ بيان‌ مسائل‌ حائز اهميت‌ را در منابر و مساجد به‌ روحانيون‌ يادآور شدند و فرمودند: روحانيون‌ بايد با استفاده‌ از منابر و مساجد، سؤالات‌ موجود در ذهن‌ مردم‌ را بيابند و با دادن‌ پاسخ‌ مستدل‌ و منطقي‌ به‌ آنها خلاذهني‌ زنان‌ و مردان‌ و بويژه‌ جوانان‌ را پر كنند، زيرا اگر غفلت‌ شود اين‌ خلا را دشمنان‌ اسلام‌ آنگونه‌ كه‌ خود مي‌خواهند پر خواهند كرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ دعوت‌ مردم‌ به‌ عبوديت‌ خداوند را در تمامي‌ عرصه‌ها، ضروري‌ و مفيد دانستند و فرمودند: دعا و تضرع‌، راز و نياز با معبود و ذكر خدا از صميم‌ قلب‌، متعلق‌ به‌ شجاعترين‌، سياسي‌ترين‌، روشنفكرترين‌، عاقل‌ترين‌ و انديشمندترين‌ انسانهاي‌ روزگار يعني‌ اميرالمؤمنين‌ علي‌ (ع‌) حسين‌ بن‌ علي‌ و امام‌ سجاد (عليهم‌ السلام‌) است‌ و جامعه‌اي‌ كه‌ از اين‌ نظر خلا داشته‌ باشد، ضربه‌ خواهد خورد، بنا بر اين‌ روحانيون‌ پيوسته‌ بايد مردم‌ را به‌ عبوديت‌ خدا توجه‌ دهند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ خطاب‌ به‌ فضلا، طلاب‌، وعاظ و ائمه‌ جماعات‌ فرمودند: هميشه‌ و در همه‌ جا مردم‌ بايد به‌ اخلاق‌ صحيح‌، گذشت‌، محبت‌ و مهرباني‌ با يكديگر، صبر و استقامت‌ در كارها، اجتناب‌ از خيانت‌ و پرهيز از بدخواهي‌ و بدگويي‌ دعوت‌ شوند زيرا اگر جامعه‌اي‌ تزكيه‌ و تهذيب‌ اخلاقي‌ نشده‌ باشد، حتي‌ اگر در اوج‌ ترقي‌ هم‌ قرار بگيرد، قابل‌ تحمل‌ نخواهد بود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ تبليغات‌ مسموم‌ بيگانگان‌ براي‌ فريب‌ افكار عمومي‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: آگاهيهاي‌ سياسي‌ از جمله‌ مواردي‌ است‌ كه‌ همه‌ مردم‌ به‌ آن‌ احتياج‌ دارند، زيرا ملتي‌ كه‌ قدرت‌ تحليل‌ صحيح‌ داشته‌ باشد مي‌تواند توطئه‌ دشمن‌ را دريابد و خود را از نيرنگ‌ و فريب‌ او در امان‌ نگه‌ دارد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ضرورت‌ اتحاد روحانيون‌ و پرهيز آنان‌ از تعارض‌ و تزاحم‌ را مورد تأكيد قرار دادند و در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: روحانيت‌ بايد به‌ معناي‌ حقيقي‌ كلمه‌ وحدت‌ داشته‌ باشد زيرا بدون‌ ترديد در سايه‌ اين‌ اتحاد و همسويي‌، بزرگترين‌ و خطرناكترين‌ دشمنان‌ نيز نمي‌توانند عليه‌ ملت‌، كشور و نظام‌ اسلامي‌ ايران‌ كاري‌ از پيش‌ ببرند.
بنا بر همين‌ گزارش‌ در اين‌ ديدار مبلغين‌ سازمان‌ تبليغات‌ اسلامي‌ و دفتر تبليغات‌ اسلامي‌ قم‌، اعضاي‌ جامعه‌ روحانيت‌ مبارز، مجمع‌ روحانيون‌ مبارز، مركز رسيدگي‌ به‌ امور مساجد و جامعه‌ وعاظ تهران‌، روحانيون‌ عقيدتي‌ سياسي‌ نيروهاي‌ مسلح‌، روحانيون‌ تيپ‌ رزمي‌ ـ تبليغي‌ امام‌ جعفر صادق‌(ع‌)، جمعي‌ از ائمه‌ جماعات‌، طلاب‌ حوزه‌ها و مدارس‌ علميه‌ استان‌ تهران‌ و مسئولين‌ دفاتر فرهنگ‌ اسلامي‌ نهاد نمايندگي‌ ولي‌فقيه‌ در دانشگاه‌ آزاد اسلامي‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /