پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بازديد كارخانجات‌ صنايع‌ مكانيك‌ تحت‌ پوشش‌ وزارت‌ دفاع‌ و پشتيباني‌ نيروهاي‌ مسلح

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا پيش‌ از ظهر امروز مجموعه‌ كارخانجات‌ صنايع‌ مكانيك‌ تحت‌ پوشش‌ وزارت‌ دفاع‌ و پشتيباني‌ نيروهاي‌ مسلح‌ را مورد بازديد قرار دادند.
طي‌ اين‌ بازديد كه‌ بيش‌ از سه‌ ساعت‌ به‌ طول‌ انجاميد فرمانده‌ كل‌ قوا از مراحل‌ مختلف‌ خط توليد توپ‌ پدافند هوايي‌ 23 ميليمتري‌ بازديد كردند و رئيس‌ گروه‌ صنايع‌ مكانيك‌ در مورد جزئيات‌ مربوط به‌ توليدات‌ هر بخش‌ توضيحات‌ كارشناسي‌ را به‌ استحضار رساند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ همچنين‌ با حضور در نمايشگاه‌ دستاوردهاي‌ صنايع‌ دفاعي‌ وزارت‌ دفاع‌، تازه‌ترين‌ پيشرفتهاي‌ صنعت‌ دفاعي‌ كشور بويژه‌ در زمينه‌ بازسازي‌ و بهينه‌ سازي‌ تانكها و نفربرهاي‌ پيشرفته‌ و توليد قطعات‌ حساس‌ در تكنولوژي‌ دفاعي‌ را مورد بازديد قرار دادند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در پايان‌ اين‌ بازديد در سخناني‌ كه‌ در اجتماع‌ مسئولان‌ و مديران‌ بخشهاي‌ مختلف‌ گروه‌ صنايع‌ مكانيك‌ و مديران‌ وزارت‌ دفاع‌ ايراد كردند، ضمن‌ ابراز تشكر و قدرداني‌ از نيروهاي‌ خلاق‌، مبتكر و با ايمان‌ اين‌ مجموعه‌، نتيجه‌ فعاليتها و تلاشهاي‌ آنان‌ را اميد بخش‌، خوشحال‌كننده‌ و نيز بسيار جالب‌ و برجسته‌ خواندند.
فرمانده‌ كل‌ قوا به‌ نقش‌ ايمان‌ و تعهد در انجام‌ كارهاي‌ بزرگ‌ اشاره‌ كردند و فرمودند:
مجموعه‌اي‌ از جوانان‌ با روحيه‌ و داراي‌ ابتكار و برخوردار از همتهاي‌ بلند با اتكا به‌ ايمان‌، اخلاص‌، تعهد و ارزش‌گذاري‌ معنوي‌ در كار موفق‌ شده‌اند دانشهاي‌ نو و پيشرفته‌ را در خدمت‌ اهداف‌ والاي‌ نظام‌ اسلامي‌ بكار بگيرند و آنچه‌ كه‌ عناصر مؤمن‌ و انقلابي‌ در ارتش‌ و سپاه‌ انجام‌ داده‌اند در حقيقت‌ به‌ يك‌ امر خارق‌العاده‌ شباهت‌ دارد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با استناد به‌ تحقيقات‌ انجام‌ شده‌، استعداد برتر مردم‌ ايران‌ را در مقايسه‌ با ساير كشورهاي‌ جهان‌ خاطرنشان‌ كردند و فرمودند: بدون‌ ترديد ايرانيها در دنياي‌ اسلام‌ جلودار و پيشرو هستند و در سطح‌ جهان‌ نيز از جمله‌ برجستگان‌ محسوب‌ مي‌شوند و اكنون‌ نيز زمان‌ آن‌ فرارسيده‌ است‌ كه‌ استعداد و تواناييهاي‌ ذهني‌ ملت‌ ايران‌ بدون‌ هيچگونه‌ مانع‌ و رادعي‌ رشد كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ فعال‌ شدن‌ مغزها و استعدادهاي‌ يك‌ كشور را با اهداف‌ استعمارگران‌ مغاير دانستند و فرمودند: استعمار براي‌ تحميل‌ سلطه‌ خود بر ملتها سياست‌ مشخصي‌ را دنبال‌ مي‌كند و آن‌ خريدن‌ و در خدمت‌ گرفتن‌ مغزها و يا نابود كردن‌ آنان‌ و ايجاد يأس‌ و تضعيف‌ روحيه‌ عناصر متكبر و خلاق‌ است‌. طي‌ پنجاه‌ سال‌ قبل‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ استعمارگران‌ بسياري‌ از مغزها و استعدادهاي‌ ما را در خدمت‌ هدفهاي‌ استعماري‌ قرار دادند و يا آنها را به‌ كارهاي‌ كوچك‌ و بي‌ارزش‌ سرگرم‌ كردند و با ايجاد يأس‌ و نااميدي‌ مانع‌ از نوآوري‌ بسياري‌ از مغزهاي‌ اين‌ ملت‌ شدند.
فرمانده‌ كل‌ قوا اساس‌ فرهنگ‌ استعماري‌ را مبتني‌ بر تحقير ملتها و مأيوس‌ كردن‌ آنان‌ از كسب‌ عظمت‌ دانستند و فرمودند: امروز در ايران‌ اسلامي‌ موانع‌ گذشته‌ وجود ندارد و همه‌ چيز در جهت‌ مخالفت‌ خواست‌ استعمارگران‌ به‌ پيش‌ مي‌رود. در داخل‌ كشور همه‌ تحولات‌ براي‌ صاحبان‌ انديشه‌ و استعداد و خلاقيت‌ و فكر اميدبخش‌ است‌ و ايمان‌ و اعتقاد ديني‌ پشتوانه‌اي‌ نيرومند براي‌ كار و تلاش‌ علمي‌ محسوب‌ مي‌شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از سلب‌ قدرت‌ دفاعي‌ به‌ عنوان‌ يكي‌ از راههاي‌ به‌ تسليم‌ واداشتن‌ ملتها در برابر قدرتهاي‌ سلطه‌گر ياد كردند و فرمودند: دانشمندان‌ و نيروهاي‌ برخوردار از قدرت‌ علمي‌ و فكري‌ در بخش‌ دفاعي‌ كشور بايد هر چه‌ مي‌توانند نوآوري‌ و ابتكار را در خدمت‌ ميهن‌ اسلامي‌، انقلاب‌ و ملت‌ پرافتخار ايران‌ قرار دهند و با جديتي‌ هر چه‌ بيشتر به‌ جبران‌ عقب‌ماندگيها بپردازند.
فرمانده‌ كل‌ قوا با تأكيد بر اين‌ مطلب‌ كه‌ ايران‌ اسلامي‌ زورگويي‌ را از هيچ‌ قدرتي‌ نمي‌پذيرد فرمودند: رزمندگان‌ اسلام‌ به‌ عنوان‌ فرزندان‌ مدافع‌ اين‌ ملت‌ از قدرت‌ دفاعي‌ بسيار خوبي‌ برخوردارند زيرا روحيه‌ و ابزار لازم‌ را در اختيار دارند. دشمنان‌ اين‌ ملت‌ از جنجال‌ آفريني‌ و هوچي‌گري‌ در مورد قدرت‌ نظامي‌ ايران‌ طرفي‌ نبسته‌اند . جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ حتي‌ در مقايسه‌ با كشورهاي‌ كوچك‌ همسايه‌ خود نيز بودجه‌ كمتري‌ را صرف‌ تسليحات‌ كرده‌ است‌ اما در عين‌ حال‌ آنچه‌ را كه‌ به‌ مصلحت‌ خود بداند عمل‌ خواهد كرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ مصلحت‌ امروز كشور را در زمينه‌هاي‌ دفاعي‌ روي‌ آوردن‌ به‌ ابتكار و نوآوري‌، توليد داخلي‌ و نيز قطع‌ نياز به‌ خارج‌ در زمينه‌هاي‌ حساس‌ عنوان‌ كردند و در پايان‌ سخنانشان‌ وجود ظرفيت‌ لازم‌ براي‌ تحقق‌ اين‌ مهم‌ را در كشور يادآور شدند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ فرمانده‌ كل‌ قوا، آقاي‌ فروزنده‌ وزير دفاع‌ و پشتيباني‌ نيروهاي‌ مسلح‌ سخنان‌ كوتاهي‌ را در مورد تلاشهاي‌ به‌ عمل‌ آمده‌ در جهت‌ نيل‌ به‌ خودكفايي‌ در بخشهاي‌ مربوط به‌ صنايع‌ دفاعي‌ ايراد كرد.
بنا بر همين‌ گزارش‌ در اين‌ بازديد رئيس‌ ستاد كل‌ نيروهاي‌ مسلح‌، فرمانده‌ كل‌ سپاه‌ پاسداران‌، رئيس‌ و گروه‌ مشاوران‌ نظامي‌ فرماندهي‌ كل‌ قوا، رؤساي‌ ستادهاي‌ مشترك‌ و فرماندهان‌ نيروهاي‌ زميني‌ ارتش‌ و سپاه‌، وزير دفاع‌ و پشتيباني‌ نيروهاي‌ مسلح‌، رئيس‌ دفتر عمومي‌ حفاظت‌ و اطلاعات‌ فرماندهي‌ كل‌ قوا رؤساي‌ سازمانهاي‌ عقيدتي‌ سياسي‌ و حفاظت‌ و اطلاعات‌ وزارت‌ دفاع‌، جمعي‌ از فرماندهان‌ نيروهاي‌ مسلح‌ و مسئولان‌ وزارت‌ دفاع‌، فرمانده‌ معظم‌ كل‌ قوا را همراهي‌ مي‌كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /