پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

نامه به حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ آقای‌ واعظ طبسی‌ و پاسخ آن

جناب‌ مستطاب‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ آقای‌ واعظ طبسی‌
تولیت‌ معظم‌ آستان‌ قدس‌ رضوی‌ (علیه‌ الاف‌ التحیه‌ و الثناء)
با سلام‌ و تحیت‌ و تشکر و قدردانی‌ از خدمات‌ ارزشمند و اقدامات‌ بزرگ‌ جنابعالی‌ و سپاس‌ از قبول‌ زحمت‌ تولی‌ امور مرقد مطهر حضرت‌ حسین‌ بن‌ موسی‌ علیه‌ و علی‌ آبائه‌ الکرام‌ الف‌ التحیه‌ و اکرام‌ و نیز آرامگاه‌ شهید بزرگ‌ اسلام‌ مرحوم‌ آیت‌الله‌ مدرس‌ طاب‌ ثراه‌ جنابعالی‌ را به‌ تولیت‌ امور آن‌ دو آستانه‌ مبار که‌ منصوب‌ و اداره‌ امور آن‌ را به‌ دست‌ با کفایت‌ جنابعالی‌ محول‌ می‌نمایم‌. با این‌ امید که‌ خدمات‌ شما بتواند وضع‌ شایسته‌ی‌ آن‌ مراقد منوره‌ را برای‌ آنها فراهم‌ سازد.
از خداوند متعال‌ بقاء و سلامتی‌ و عون‌ الهی‌ را برای‌ وجود با برکت‌ جنابعالی‌ مسألت‌ می‌نمایم‌.
والسلام‌ علیکم‌ و علی‌ کل‌ من‌ یخدم‌ تلک‌ القباب‌ المطهره‌ رحمه‌ الله‌
سید علی‌ خامنه‌ای‌


محضر مبارک‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و ولی‌ امر امت‌ اسلام‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ «مد ظله‌ العالی‌»
محترما با اهداء تحیات‌ وافره‌ به‌ عرض‌ می‌رساند. به‌ طوری‌ که‌ خاطر شریف‌ مستحضر است‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ آستان‌ قدس‌ رضوی‌ با الهام‌ از رهنمودها و اهداف‌ و آرمانهای‌ بلند امامت‌ و رهبری‌، تعظیم‌ شعائر اسلامی‌ و احیای‌ آثار و مواریث‌ فرهنگی‌ را سرلوحه‌ اقدامات‌ افتخارآمیز خود قرار داده‌ و به‌ منظور تحقق‌ چنین‌ سیاستی‌ طرح‌ بازسازی‌ مرقد شریف‌ امام‌زاده‌ حسین‌ بن‌ موسی‌ کاظم‌ علیه‌ السلام‌ و نیز آرامگاه‌ عالم‌ مجاهد و شهید گرانقدر آیت‌الله‌ مدرس‌ اعلی‌ الله‌ مقامه‌ الشریف‌ در فضایی‌ مناسب‌ و با رعایت‌ اصول‌ معماری‌ اسلامی‌ و سنتی‌ اجرا و فاز اول‌ آن‌ به‌ لطف‌ خداوند با موفقیت‌ به‌ اتمام‌ رسید. که‌ طبعا تقدیر و تشویق‌ مردم‌ بویژه‌ بذل‌ محبت‌ ائمه‌ محترم‌ جمعه‌ و جماعات‌ همراه‌ با تقاضای‌ مصرانه‌ آنان‌ مبنی‌ بر تداوم‌ و استمرار کار را در پی‌ داشت‌.
از آنجا که‌ اجابت‌ خواسته‌ برادران‌ هزینه‌ قابل‌ توجهی‌ را می‌طلبد به‌ نظر رسید ضمن‌ تقدیم‌ گزارشی‌ به‌ محضر آن‌ رهبر بزرگوار معروض‌ دارد چنانچه‌ مصلحت‌ دانند مقرر فرمایند مسئولیت‌ و اداره‌ امور این‌ دو مجموعه‌ با تمامی‌ موقوفات‌، رقبات‌ و متعلقات‌ آن‌ به‌ آستان‌ قدس‌ تفویض‌ گردد.
بدیهی‌ است‌ با اتکا به‌ خداوند متعال‌ خواهیم‌ توانست‌ با برنامه‌ریزی‌ و مدیریتی‌ متمرکز و بهره‌گیری‌ از امکانات‌ در زمینه‌های‌ موجود بالقوه‌ در محل‌ فاز دوم‌ طرح‌ را در استمرار همان‌ سیاست‌ و دقیقا منطبق‌ با شخصیت‌ و موقعیت‌ فکری‌ اعتقادی‌ و سیاسی‌ و اجتماعی‌ آن‌ بزرگواران‌ شکل‌ بخشیم‌.
در جوار مضجع‌ شریف‌ و مرقد مطهر حضرت‌ رضا علیه‌ آلاف‌ التحیه‌ و الثناء سلامتی‌، طول‌ عمر و دوام‌ تأییدات‌ حضرتعالی‌ را از پیشگاه‌ حق‌ تعالی‌ مسألت‌ می‌کنم‌.
والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌ الله‌ و برکاته‌
عباس‌ واعظ طبسی‌ نماینده‌ ولی‌فقیه‌ و تولیت‌ آستان‌ قدس‌ رضوی

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /