پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اقامه نماز عير فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي

مراسم‌ با شكوه‌ و شوق‌آفرين‌ نماز عيد سعيد فطر صبح‌ امروز (پنج‌ شنبه‌) در محل‌ مصلاي‌ بزرگ‌ تهران‌ به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ العظمي‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و با حضور خيل‌ مردم‌ مؤمن‌ و با اخلاص‌ تهران‌ برگزار شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اولين‌ خطبه‌ نماز، عيد سعيد فطر را به‌ مسلمانان‌ جهان‌ و آحاد ملت‌ ايران‌ تبريك‌ و تهنيت‌ گفتند و عيد فطر را براي‌ تمامي‌ مسلمان‌ آگاه‌ و هوشيار سرآغاز زندگي‌ معنوي‌ و روحي‌ تازه‌ دانستند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ ضمن‌ برشمردن‌ فوايد مجاهدت‌ با نفس‌ اماره‌ براي‌ انسان‌ فرمودند: رقت‌ قلب‌، اراده‌ قوي‌، صفا و خلوص‌ توشه‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ است‌ كه‌ انسان‌ با بهره‌ گرفته‌ از آن‌ بايد حسادت‌، لجاجت‌، تنبلي‌، سست‌ عهدي‌ و پيمان‌شكني‌ را از خود دور كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در خطبه‌ي‌ دوم‌ نماز، عيد سعيد فطر را عيد نبوي‌ و مصطفوي‌ خواندند و فرمودند: عزت‌ و شوكت‌ اسلامي‌ مسلمانان‌ در گرو حفظ يكپارچگي‌، وحدت‌، هماهنگي‌ و همدلي‌ ميان‌ مسلمانان‌ است‌ و اين‌ هديه‌ امت‌ به‌ رسول‌ گرامي‌ اسلام‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ العظمي‌ خامنه‌اي‌ ايجاد اختلاف‌ و درگيري‌ ميان‌ مسلمانان‌ را يك‌ هدف‌ اساسي‌ دشمنان‌ اسلام‌ عنوان‌ كردند و فرمودند: دشمنان‌ امت‌ اسلام‌ امروز با سازماندهي‌ و تدبير، مأموريت‌ خباثت‌آميز خود را براي‌ انداختن‌ مسلمانان‌ به‌ جان‌ يكديگر دنبال‌ مي‌كنند، زيرا اين‌ واقعيت‌ را دريافته‌اند كه‌ اسلام‌ دلها را زنده‌ كرده‌ و روحيه‌ شوق‌ اسلامي‌ در جهان‌ همچنان‌ رو به‌ فزوني‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از استكبار به‌ عنوان‌ دشمن‌ سيلي‌ خورده‌ انقلاب‌ اسلامي‌ نام‌ بردند و فرمودند: آمريكا هدف‌ خود را در ابراز دشمني‌ با اسلام‌ بر ايجاد اختلاف‌ و درگيري‌ ميان‌ مسلمانان‌ قرار داده‌ است‌ و امت‌ اسلام‌ بايد با تحكيم‌ وحدت‌ و همدلي‌ خود، بيني‌ دشمنان‌ خود را به‌ خاك‌ بمالند و طرحهاي‌ تفرقه‌افكنانه‌ آنها را بي‌اثر كنند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ نزديك‌ شدن‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ به‌ يكديگر و همدلي‌ و همفكري‌ ميان‌ آنان‌ را موجب‌ شكست‌ توطئه‌هاي‌ شوم‌ قدرتهاي‌ استكباري‌ دانستند و فرمودند: ملت‌ با عظمت‌، مقتدر، با عزت‌ و سرافراز ايران‌ و مسئولين‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ بنا به‌ مصلحت‌ اسلام‌ دست‌ دوستي‌ خود را به‌ سوي‌ همه‌ي‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ دراز كرده‌اند. زيرا تمامي‌ مسلماناني‌ كه‌ امروز در چچن‌، بوسني‌، لبنان‌ و كشمير به‌ هر نحوي‌ شلاق‌ استكبار را به‌ تن‌ مي‌آزمايند از نبودن‌ اتحاد و يكپارچگي‌ ميان‌ امت‌ اسلام‌ رنج‌ مي‌برند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ العظمي‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ حضور گسترده‌ ملت‌ ايران‌ در راهپيمايي‌هاي‌ عظيم‌ 22 بهمن‌ و روز قدس‌ فرمودند: اجتماع‌ بزرگ‌ ملت‌ ايران‌ در اين‌ مراسم‌، انقلاب‌ را بيمه‌، بدخواهان‌ را مأيوس‌ و دوستان‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را از صميم‌ دل‌ خوشحال‌ كرد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در پايان‌ خطبه‌ دوم‌ نماز عيد فطر تأكيد كردند كه‌ حضور با نشاط و يكپارچه‌ مردم‌ در صحنه‌، مشكلات‌ را يكي‌ پس‌ از ديگري‌ حل‌ خواهد كرد و دنياي‌ آباد و آزاد را براي‌ ملت‌ شايسته‌ ايران‌ به‌ ارمغان‌ خواهد آورد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /