پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس‌العلماء و جمعي‌ از علماي‌ بوسني‌ و هرزگوين

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز در ديدار رئيس‌العلماء و جمعي‌ از علماي‌ بوسني‌ و هرزگوين‌، ضمن‌ تجليل‌ از ملت‌ مقاوم‌ و با ايمان‌ بوسني‌، ارتقاء معنويت‌ و افزايش‌ آگاهي‌ اسلامي‌ در ميان‌ قشر جوان‌ و ملت‌ مسلمان‌ بوسني‌ را موجب‌ تقويت‌ پايداري‌ و استقامت‌ آنان‌ در مقابل‌ دشمنان‌ اسلام‌ دانستند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تأكيد بر احساس‌ نزديكي‌ و همدلي‌ فراوان‌ ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ با مردم‌ مسلمان‌ بوسني‌ فرمودند: اين‌ همدلي‌ و همدردي‌ در ميان‌ همه‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ وجود دارد و اگر همه‌ دولتهاي‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ همچون‌ دولت‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ صادقانه‌ در ميدان‌ حمايت‌ از مردم‌ مظلوم‌ و مسلمان‌ بوسني‌ و هرزگوين‌ وارد مي‌شدند، آن‌ وقت‌ مشخص‌ مي‌شد كه‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ جهان‌ داراي‌ چه‌ قدرتي‌ هستند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تقدير از مقاومت‌ تاريخي‌ ملت‌ مسلمان‌ بوسني‌ و هرزگوين‌ در مقابل‌ هجوم‌ گسترده‌ دشمنان‌ اسلام‌ به‌ اين‌ ملت‌ مظلوم‌ فرمودند: در پرتو اين‌ مقاومت‌، من‌ سربلندي‌ ملت‌ مسلمان‌ بوسني‌ و افق‌ آينده‌ اين‌ منطقه‌ اسلامي‌ را بسيار روشن‌ مي‌بينم‌ و بلايايي‌ را نيز كه‌ تا كنون‌ بر اين‌ ملت‌ وارد شده‌ است‌، يك‌ امتحان‌ الهي‌ و وسيله‌اي‌ براي‌ خالص‌تر شدن‌ هر چه‌ بيشتر اين‌ ملت‌ و موجب‌ تقويت‌ اراده‌ و ايمان‌ اسلامي‌ آنان‌ مي‌دانم‌.
بنا بر همين‌ گزارش‌ پيش‌ از بيانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ آقاي‌ مصطفي‌ سيريچ‌ رئيس‌العلماي‌ بوسني‌ و هرزگوين‌ طي‌ سخناني‌ خود را حامل‌ سلام‌ گرم‌ مردم‌ و رهبري‌ بوسني‌ براي‌ رهبر مسلمانان‌ جهان‌ دانست‌ و گفت‌: من‌ پا به‌ كشوري‌ گذارده‌ام‌ كه‌ به‌ عنوان‌ مركز ثقل‌ جهان‌ اسلام‌ در شرايط بسيار سخت‌، كمكهاي‌ انساندوستانه‌ خود را براي‌ مردم‌ مظلوم‌ بوسني‌ سرازير كرد و اين‌ ملت‌ را تنها نگذاشت‌.
وي‌ افزود: مردم‌ بوسني‌ در حال‌ حاضر بيش‌ از پيش‌ به‌ گذشته‌ بسيار ارزشمند خود بازگشته‌اند و با تكيه‌ بر ارزشهاي‌ اسلامي‌ خود توانسته‌اند در مقابل‌ متجاوزين‌، مقاومت‌ كرده‌ و حملات‌ آنان‌ را دفع‌ كنند.
آقاي‌ مصطفي‌ سيريچ‌ در پايان‌ سخنان‌ خود با ذكر گوشه‌اي‌ از مصائبي‌ كه‌ بر مردم‌ مسلمان‌ بوسني‌ وارد شده‌ است‌، سكوت‌ دولتهاي‌ اروپايي‌ در مقابل‌ اين‌ مظالم‌ راحتي‌ با ارزشهاي‌ مورد ادعاي‌ غرب‌ منطبق‌ ندانست‌.
اين‌ گزارش‌ حاكي‌ است‌ در اين‌ ديدار آيت‌الله‌ جنتي‌ نماينده‌ ولي‌فقيه‌ در امور بوسني‌ و هرزگوين‌ و تني‌ چند از علماء و رئيس‌ مجلس‌ تشريعي‌ اين‌ كشور حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /