پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بازديد رهبر معظم‌ انقلاب‌ از دانشگاه‌ امام‌ حسين‌(ع‌)

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا پيش‌ از ظهر امروز در اجتماع‌ فرماندهان‌ عالي‌ رتبه‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و دانشجويان‌ دانشگاه‌ نظامي‌ امام‌ حسين‌(ع‌) طي‌ سخناني‌، تكيه‌ اين‌ دانشگاه‌ بر مسائل‌ نظامي‌، علمي‌ و معنوي‌ را حائز اهميت‌ دانستند و تأكيد كردند كه‌ دانشجويان‌ دانشگاه‌ امام‌ حسين‌ بايد مظهر ايمان‌، تقوا، نظم‌، پاكي‌، صداقت‌، روشن‌بيني‌ و روشنفكري‌ باشند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ محتوا و هدف‌ دانشگاه‌ امام‌ حسين‌ را جذاب‌ و بسيار مهم‌ توصيف‌ كردند و با تقدير از رشد كمي‌ و كيفي‌ اين‌ دانشگاه‌ فرمودند: رشد، يك‌ امر خدادادي‌ است‌. كسي‌ كه‌ اين‌ رشد را به‌ كار نبندد، كفران‌ نعمت‌ كرده‌ است‌. سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌، مولود انقلاب‌ است‌ و دوشادوش‌ ارتش‌ و با يك‌ فرماندهي‌ واحد، تحت‌ نام‌ مقدس‌ نيروهاي‌ مسلح‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ به‌ حيات‌ با بركت‌ خود ادامه‌ مي‌دهد و دانشگاه‌ امام‌ حسين‌ (ع‌) نيز كه‌ متعلق‌ به‌ سپاه‌ پاسداران‌ است‌ بايد الگوهايي‌ از جوانان‌ مؤمن‌ و انقلابي‌ را به‌ جامعه‌ ارائه‌ كند.
فرمانده‌ كل‌ قوا با تأكيد بر اهميت‌ نظم‌ در نيروهاي‌ مسلح‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ فرمودند: در مقابل‌ حركت‌ سازماندهي‌ شده‌ استكبار عليه‌ نظام‌ مقدس‌ اسلامي‌، نيروهاي‌ مسلح‌ ما بايد مظهر نظم‌ و انتظام‌ باشند. نظم‌ ظاهري‌ و رفتاري‌، نظم‌ در ميدان‌ جنگ‌ و جبهه‌بندي‌ جهاني‌ عليه‌ استكبار را به‌ ارمغان‌ مي‌آورد و اين‌ مسأله‌ يك‌ اصل‌ مهم‌ در سازمان‌ نظامي‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ محسوب‌ مي‌شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌، جبهه‌بندي‌ سراسري‌ استكبار جهاني‌ در مقابل‌ ايران‌ اسلامي‌ را، جبهه‌بندي‌ در مقابل‌ كلمه‌ حق‌ دانستند و فرمودند: در دنياي‌ امروز، يك‌ تروريست‌ با نام‌ و نشان‌ كه‌ سوابق‌ سركوبگري‌ و رفتار غاصبانه‌ و ظالمانه‌ او عليه‌ ملت‌ فلسطين‌ بر همه‌ جهانيان‌، روشن‌ است‌، به‌ هلاكت‌ رسيده‌ است‌، سران‌ جبهه‌ استكبار در فلسطين‌ اشغالي‌ جمع‌ شدند و براي‌ از دست‌ رفتن‌ او، اشك‌ تمساح‌ ريختند و عزاداري‌ كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از دكتر فتحي‌ شقاقي‌ به‌ عنوان‌ شهيد راه‌ يك‌ ارزش‌ انساني‌ تمجيد كردند و فرمودند: سربازي‌ كه‌ براي‌ باز پس‌ گرفتن‌ خانه‌ خود از دست‌ اشغالگران‌ مي‌جنگد، مورد تحسين‌ و ستايش‌ هر كسي‌ در جهان‌ است‌ و براساس‌ همين‌ باور است‌ كه‌ سربازان‌ گمنام‌ به‌ عنوان‌ يك‌ حركت‌ نمادين‌ در همه‌ جاي‌ دنيا مورد احترام‌ قرار دارند. سرباز گمنام‌، همان‌ كاري‌ را كرده‌ است‌ كه‌ امروز فلسطينيهاي‌ مظلوم‌ و سربازان‌ فداكار فلسطيني‌ انجام‌ مي‌دهند و كساني‌ كه‌ پايبند به‌ ارزشهاي‌ انساني‌ باشند، از عمق‌ جان‌ آنها را تحسين‌ مي‌كنند ، اما سردمداران‌ سياستهاي‌ جهاني‌، نه‌ تنها در شهادت‌ مظلومانه‌ فتحي‌ شقاقي‌ دل‌ نسوزاندند، بلكه‌ براي‌ قاتل‌ او كه‌ تروريست‌ سابقه‌داري‌ است‌، اشك‌ ماتم‌ ريختند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از رهبران‌ آمريكا به‌ عنوان‌ عناصري‌ حقير، ضعيف‌ و فاقد ارزشهاي‌ انساني‌ نام‌ بردند و با پيش‌بيني‌ وقوع‌ يك‌ انقلاب‌ ضد صهيونيستي‌ در آمريكا فرمودند: در آينده‌ كشور ايالات‌ متحده‌ آمريكا اگر يك‌ انقلابي‌ تصور شود; اين‌ انقلاب‌ با تكه‌ تكه‌ كردن‌ صهيونيستهاي‌ آمريكايي‌ كه‌ در شراشر وجود اين‌ كشور، مسلط هستند، شروع‌ خواهد شد. بناي‌ حركت‌ رژيم‌ آمريكا بر باطل‌ است‌، بنا بر اين‌ دير پا نخواهد ماند و از بين‌ خواهد رفت‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تأكيد بر مقاومت‌ ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ در برابر قدرتهاي‌ استكباري‌ فرمودند: امروز به‌ فضل‌پروردگار، جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ با كمال‌ شجاعت‌ و بدون‌ هيچگونه‌ ترديد و ترسي‌ براي‌ روشن‌ كردن‌ حقيقت‌ و افشاء باطل‌، ايستاده‌ است‌ و بر آن‌ پاي‌ خواهد فشرد. جبهه‌ استكبار تا زماني‌ كه‌ بناي‌ حركت‌ خود را بر باطل‌، استوار كرده‌ باشد، حرف‌ حق‌ را قبول‌ نخواهد كرد و جبهه‌ حق‌ نيز، اين‌ حركت‌ استكبار را برنمي‌تابد و آن‌ را تحمل‌ نمي‌كند. ملت‌ ايران‌ و نظام‌ اسلامي‌ به‌ هيچ‌ وجه‌ مبارزه‌جويي‌ نمي‌كند اما در مقام‌ دفاع‌، با قدرت‌ تمام‌ به‌ دهان‌ هر متجاوزي‌ خواهد كوبيد.
فرمانده‌ كل‌ قوا در پايان‌ سخنانشان‌ مقاومت‌، آمادگي‌ و شجاعت‌ ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ را از نظر افكار عمومي‌ ملتهاي‌ مسلمان‌، تحسين‌ برانگيز خواندند و ايستادگي‌ و پايمردي‌ جبهه‌ حق‌ عليه‌ باطل‌ را مورد تأكيد قرار دادند.
بر پايه‌ اين‌ گزارش‌ فرمانده‌ كل‌ قوا پس‌ از ورود به‌ دانشگاه‌ امام‌ حسين‌ در ميدان‌ صبحگاه‌ اين‌ دانشگاه‌ حضور يافتند و پس‌ از قرائت‌ فاتحه‌ در برابر يادواره‌ شهدا، از يگانهاي‌ نظامي‌ مستقر در ميدان‌ سان‌ ديدند.
در اين‌ مراسم‌ پرچم‌ سرخ‌ كربلا به‌ نشانه‌ پيروي‌ از خط خونين‌ اباعبدالله‌ الحسين‌ (ع‌) به‌ اهتزاز در آمد و دانشجويان‌ دانشگاه‌ امام‌ حسين‌(ع‌) يكصدا به‌ خواندن‌ سرود ولايت‌ پرداختند سپس‌ رئيس‌ اين‌ دانشگاه‌ در گزارش‌ كوتاهي‌ پيشرفتهاي‌ دانشگاه‌ امام‌ حسين‌(ع‌) را در ابعاد علمي‌، نظامي‌، انقلابي‌ و فرهنگي‌ تشريح‌ كرد و طي‌ آن‌ آموزش‌ هزاران‌ تن‌ از دانشجويان‌ را در رشته‌هاي‌ مختلف‌ علمي‌ و نظامي‌ يادآور شد.
همچنين‌ نفرات‌ منتخب‌ اين‌ دانشگاه‌ از جمله‌ دانشجويان‌ و اساتيد ممتاز رشته‌هاي‌ مختلف‌ علمي‌ و نظامي‌ در اين‌ مراسم‌ از دست‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ جوايزي‌ را دريافت‌ كردند و پس‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ واحدهاي‌ مستقر در ميدان‌ با آرايش‌ نظامي‌ از مقابل‌ كلام‌ الله‌ مجيد و فرمانده‌ معظم‌ كل‌ قوا رژه‌ رفتند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ فرمانده‌ كل‌ قوا سپس‌ از مجموعه‌ تحقيقاتي‌ هوا فضاي‌ دانشگاه‌ امام‌ حسين‌ بازديد كردند و در جريان‌ اين‌ بازديد گزارشي‌ از روشهاي‌ طراحي‌، ساخت‌ و تست‌ قطعات‌ هواپيماهاي‌ گلايدر و خط توليد آن‌ به‌ استحضار مقام‌ معظم‌ رهبري‌ رسيد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در ادامه‌ حضورشان‌ در دانشگاه‌ امام‌ حسين‌(ع‌) نمايشگاه‌ دائمي‌ اين‌ دانشگاه‌ را نيز مورد بازديد قرار دادند و از نزديك‌ با دستاوردهاي‌ علمي‌ و پژوهشي‌، بويژه‌ پروژه‌هاي‌ تحقيقاتي‌ و نظامي‌ پژوهشگران‌ اين‌ دانشگاه‌ كه‌ در سه‌ غرفه‌ آموزشي‌، تربيتي‌ دانشجويي‌ و پژوهشي‌ و تحقيقاتي‌ ترتيب‌ يافته‌ بود، آشنا شدند.
دانشگاه‌ امام‌ حسين‌ در سال‌ 1365 با هدف‌ تأمين‌ و تربيت‌ نيروي‌ انساني‌ متخصص‌ و مورد نياز سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌، انجام‌ پژوهشهاي‌ علمي‌ مورد نياز نيروها و هدايت‌ علمي‌ دانشكده‌هاي‌ علوم‌ و فنون‌ سپاه‌ تأسيس‌ شده‌ است‌ و برنامه‌ريزي‌ و اجراي‌ دوره‌هاي‌ آموزشي‌ و فعاليتهاي‌ نظامي‌، عقيدتي‌ و سياسي‌ حدود 8 هزار دانشجوي‌ حضوري‌ و 25 هزار دانشجوي‌ غير حضوري‌ را بر عهده‌ دارد.
فرمانده‌ كل‌ قوا در آخرين‌ مرحله‌ بازديد از دانشگاه‌ امام‌ حسين‌(ع‌) در جمع‌ مديران‌ و اساتيد اين‌ دانشگاه‌ حضور يافتند و طي‌ سخناني‌، مراتب‌ خشنودي‌ و رضايت‌ خود را از اجراي‌ برنامه‌ريزيهاي‌ منسجم‌ علمي‌، نظامي‌ و تربيتي‌ در اين‌ دانشگاه‌ ابراز كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در اين‌ اجتماع‌ ضرورت‌ نظم‌، انضباط و سازماندهي‌، انجام‌ كارهاي‌ فرهنگي‌ و عقيدتي‌ و نيز پرهيز از اسراف‌ در امور غير ضرور را مورد تأكيد قرار دادند و لزوم‌ اولويت‌ دادن‌ به‌ كيفيت‌، همراه‌ با ابتكارات‌ پي‌ در پي‌ را در جهت‌ تحقق‌ خودكفايي‌ علمي‌ و نظامي‌ خاطرنشان‌ كردند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در پايان‌ سخنانشان‌، تدريس‌ و خدمت‌ در دانشگاه‌ امام‌ حسين‌(ع‌) را با هدف‌ دستيابي‌ به‌ رشد مطلوب‌ علمي‌ و نظامي‌، يك‌ عبادت‌ توصيف‌ كردند و تحكيم‌ ارتباطات‌ منظم‌ علمي‌، ميان‌ سپاه‌ پاسداران‌ و ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ را ضروري‌ دانستند.
پيش‌ از سخنان‌ فرمانده‌ كل‌ قوا، سردار سرلشكر محسن‌ رضايي‌ فرمانده‌ كل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در سخنان‌ كوتاهي‌ از حضور رهبر معظم‌ انقلاب‌ در دانشگاه‌ امام‌ حسين‌(ع‌) تقدير كرد و اطمينان‌ داد كه‌ مسؤولان‌ اين‌ دانشگاه‌ رهنمودهاي‌ معظم‌له‌ را در جهت‌ ارتقاء كيفي‌ فعاليتهاي‌ آموزشي‌ و علمي‌ خود، به‌ كار خواهند بست‌.
در جريان‌ بازديد رهبر معظم‌ انقلاب‌ از دانشگاه‌ امام‌ حسين‌(ع‌) رئيس‌ ستاد فرماندهي‌ كل‌ قوا، رئيس‌ ستاد مشترك‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌، وزير دفاع‌ و پشتيباني‌ نيروهاي‌ مسلح‌، وزير فرهنگ‌ و آموزش‌ عالي‌، نمايندگان‌ ولي‌فقيه‌ در ستاد فرماندهي‌ كل‌ قوا و سپاه‌ پاسداران‌ و نيز فرماندهان‌ سه‌ گانه‌ ارتش‌ و سپاه‌، معظم‌له‌ را همراهي‌ مي‌كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /