پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

برگزاري مراسم‌ نماز عيد سعيد فطر به‌ امامت‌ رهبر معظم‌ انقلاب

مراسم‌ باشكوه‌ و شوق‌آفرين‌ نماز عيد سعيد فطر صبح‌ امروز، سه‌شنبه‌، به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و با حضور ميليوني‌ مردم‌ با ايمان‌ و خداجوي‌ تهران‌ در محل‌ مصلاي‌ بزرگ‌ تهران‌ و خيابانهاي‌ اطراف‌ آن‌ برگزار شد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ پس‌ از اقامه‌ نماز عيد سعيد فطر به‌ ايراد خطبه‌هاي‌ نماز پرداختند و در اولين‌ خطبه‌ با تبريك‌ اين‌ روز بزرگ‌ به‌ عموم‌ مسلمانان‌ جهان‌ و ملت‌ با ايمان‌ ايران‌ فرمودند: عيد سعيد فطر روزي‌ است‌ كه‌ مسلمانان‌ امتحان‌ مهم‌ خود را در ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ در معرض‌ قبول‌ الهي‌ قرار مي‌دهند و تصميم‌ مي‌گيرند كه‌ براي‌ ورود به‌ ضيافت‌ الهي‌ در ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ در سال‌ آينده‌، آمادگي‌ لازم‌ را در خود به‌ وجود آورند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ دنيا را به‌ مثابه‌ يك‌ اردوگاه‌ عظيم‌ آموزشي‌ و تربيتي‌ بر اساس‌ برنامه‌هايي‌ كه‌ اديان‌ الهي‌ براي‌ زندگي‌ انسان‌ ارائه‌ مي‌دهند، دانستند و فرمودند: اين‌ برنامه‌ها رابطه‌ قلبي‌ و روحي‌ انسان‌ را با خداي‌ متعال‌ برقرار مي‌سازند، اخلاقيات‌ و ملكات‌ انسان‌ را تصحيح‌ و عيوب‌ او را برطرف‌ مي‌كنند، انسان‌ را از كبر، حسد، دنائت‌، دروغگويي‌ و خيانت‌ برحذر مي‌دارند، روابط فردي‌ و اجتماعي‌ را تعليم‌ مي‌دهند و از طريق‌ برنامه‌هاي‌ مربوط به‌ چگونگي‌ تشكيل‌ دولت‌، حكومت‌، امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر، مبارزه‌ با دشمنان‌، نيكي‌ به‌ دوستان‌ و مؤمنان‌ و از بين‌ بردن‌ فقر و كمك‌ به‌ اصلاح‌ جامعه‌، فضاي‌ زندگي‌ انسان‌ را قابل‌ زيست‌ مي‌كنند، بنا بر اين‌ كساني‌ كه‌ در ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ اين‌ برنامه‌ها را درست‌ بكار بندند و زندگي‌ و رفتار خود را تصحيح‌ كنند، در نفس‌، قلب‌ و محيط اجتماعي‌ آنچه‌ را كه‌ موجب‌ رضايت‌ و خشنودي‌ الهي‌ است‌ مشاهده‌ خواهند كرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در پايان‌ خطبه‌ اول‌ نماز عيد سعيد فطر نيز آحاد مردم‌ را به‌ تقواي‌ الهي‌ به‌ عنوان‌ بزرگترين‌ محصول‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ سفارش‌ كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ خطبه‌ دوم‌ نماز عيد سعيد فطر را به‌ بيان‌ وضع‌ امروز مسلمانان‌ جهان‌ و نيز مسائل‌ جاري‌ و مهم‌ كشور اختصاص‌ دادند و با ابراز تأسف‌ از كم‌توجهي‌ مسلمانان‌ نسبت‌ به‌ نيازهاي‌ ضروري‌ خود، فرمودند: ملتها و دولتهاي‌ مسلمان‌ امروز بيش‌ از هر چيز محتاج‌ بازگشت‌ به‌ اسلام‌، اتكاء به‌ قدرت‌ اسلامي‌ و استحكام‌ پيوند ميان‌ يكديگر هستند زيرا دشمنان‌ دين‌ خدا امروز در مقابل‌ اسلام‌ موضعي‌ خشن‌تر، ستيزه‌جويانه‌تر و صريحتر اتخاذ كرده‌اند. آمريكا به‌ عنوان‌ سركرده‌ قدرتهاي‌ استكباري‌ عالم‌ و صهيونيزم‌ به‌ عنوان‌ عامل‌ فساد سياسي‌ و اخلال‌كننده‌ در روابط مسلمانان‌ با يكديگر، اتحاد شوم‌ خود را در برابر اسلام‌ تشكيل‌ داده‌اند اما متأسفانه‌ مواضعي‌ كه‌ سران‌ كشورهاي‌ منطقه‌ عربي‌ در برابر تجاوز مفتضح‌ و وقيحانه‌ غاصبان‌ فلسطين‌ گرفته‌اند، موقعيت‌ مسلمانان‌ را در مقابل‌ اتحاد شوم‌ آمريكا و رژيم‌ صهيونيستي‌ تضعيف‌ كرده‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ قدرشناسي‌ از اسلام‌ عزيز را موجب‌ قدرت‌، شخصيت‌، استقلال‌ و توانايي‌ ايستادگي‌ مسلمانان‌ در برابر زورمداران‌ دانستند و فرمودند: كشورهاي‌ اسلامي‌ به‌ بركت‌ ايمان‌ و تعاليم‌ عالي‌ و نوراني‌ اسلام‌ و نيز بهره‌ گرفتن‌ از معارف‌ و احكام‌ مترقي‌ آن‌ مي‌توانند از چنان‌ قدرتي‌ برخوردار شوند كه‌ هيچ‌ يك‌ از قدرتهاي‌ استكباري‌ نتوانند خواست‌ خود را بر آنها تحميل‌ كنند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ به‌ خوي‌ تجاوزگري‌ صهيونيستها براي‌ دست‌اندازي‌ به‌ سرزمينها و منابع‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ در منطقه‌ خاورميانه‌ اشاره‌ كردند و فرمودند، صهيونيستها در انتظار آماده‌ شدن‌ شرايط جهاني‌ براي‌ ادامه‌ تجاوزات‌ و توسعه‌طلبيهاي‌ خود هستند و هنگامي‌ كه‌ شرايط را فراهم‌ ببينند به‌ آنچه‌ امروز دارند قانع‌ نخواهند بود. آنها مدينه‌ تا فرات‌ و منابع‌ آبي‌ كشورهاي‌ منطقه‌ خاورميانه‌ را مي‌خواهند و امروز در تلاش‌ هستند كه‌ بر تمام‌ كشورهاي‌ اطراف‌ خود سلطه‌ اقتصادي‌، سياسي‌، اجتماعي‌ و نظامي‌ پيدا كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ مذاكره‌ دولتهاي‌ عربي‌ با صهيونيستها، به‌ هدف‌ رها شدن‌ از درگيري‌ با متجاوزين‌ غاصب‌ را يك‌ تصور واهي‌ و اشتباه‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: غاصبان‌ فلسطين‌ كه‌ خود را از تهديد ارتش‌ كشورهاي‌ عربي‌ رها كرده‌اند، امروز با حمايت‌ آمريكا در صدد دست‌اندازي‌ به‌ مناطق‌ اقتصادي‌ و سياسي‌ كشورهاي‌ ديگر برآمده‌اند. آمريكا با بهره‌ گرفتن‌ از حربه‌هاي‌ سياسي‌ و حقوق‌ بشر، حربه‌ اقتصادي‌ و نيز دخالت‌ در مجامع‌ جهاني‌ و بنيانهاي‌ اقتصادي‌ بين‌المللي‌، كشورها و دولتها را براي‌ برقراري‌ و يا توسعه‌ روابط با رژيم‌ صهيونيستي‌ تحت‌ فشار قرار مي‌دهد تا به‌ اين‌ ترتيب‌ راه‌ تسلط اسرائيل‌ غاصب‌ بر منابع‌ ثروت‌ كشورهاي‌ عربي‌ فراهم‌ شود و اين‌ خطر بزرگي‌ است‌ كه‌ امروز مسلمانان‌ را تهديد مي‌كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تأكيد بر شجاعت‌ آگاهي‌، هوشياري‌ و غيرت‌ ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ فرمودند: ملت‌ عزيز ايران‌ با بيان‌، عمل‌ و حضور نيرومند خود در صحنه‌هاي‌ سياسي‌ ثابت‌ كرده‌ است‌ كه‌ فشار آمريكا را تحمل‌ نمي‌كند و با زدن‌ تودهني‌ به‌ آمريكا فشار او را به‌ خودش‌ باز مي‌گرداند. ملت‌ ايران‌ در روز 22 بهمن‌ و نيز روز جهاني‌ قدس‌ با همه‌ وجود و شور و شوق‌ و با انگيزه‌ و شجاعت‌ خود به‌ آمريكا و ديگر دشمنان‌ اسلام‌ نشان‌ داد كه‌ با قدرت‌ در صحنه‌ حضور دارد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از خطبه‌ دوم‌ نماز عيد سعيد فطر به‌ مسئله‌ انتخابات‌ و اهميت‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ در نظام‌ اسلامي‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: مجلس‌ ما بايد قوي‌، با ايمان‌ و انقلابي‌ باشد، آرمانها را بشناسد و به‌ آن‌ پايبند بماند زيرا فقدان‌ چنين‌ مجلسي‌ براي‌ ملت‌ ملت‌ خسران‌ بزرگي‌ محسوب‌ مي‌شود. مردم‌ بايد در انتخاب‌ نمايندگان‌ با آگاهي‌، دقت‌ و مراقبت‌ عمل‌ كنند و فردي‌ را كه‌ شجاع‌، مؤمن‌ و انقلابي‌ باشد به‌ مجلس‌ بفرستند. كسي‌ كه‌ اهل‌ معنويات‌ نيست‌ و مسئوليت‌ نمايندگي‌ مجلس‌ را تنها براي‌ نام‌ و نشان‌ و استفاده‌ شخصي‌ مي‌خواهد، لايق‌ و شايسته‌ اين‌ كار مهم‌ نيست‌.
نماينده‌ مجلس‌ در وضع‌ قوانين‌، اتخاذ مواضع‌ و نطق‌ خود بايد بتواند قدرت‌ اين‌ ملت‌ را در سايه‌ ارزشهاي‌ انقلابي‌ حفظ كند و دنباله‌رو خط و راه‌ امام‌ باشد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در پايان‌ سخنانشان‌ نسبت‌ به‌ لطف‌ و عنايت‌ خداوند در تشكيل‌ مجلس‌ مطلوب‌ اسلام‌ ابراز اطمينان‌ كردند و فرمودند: ترديدي‌ نيست‌ كه‌ اين‌ ملت‌، با شور و شوق‌، ايمان‌ و انگيزه‌ و دشمن‌شناسي‌ خود و درك‌ موقعيت‌ امروز اسلام‌، در صحنه‌ انتخابات‌ حضور فعالي‌ خواهد داشت‌ و اجازه‌ نمي‌دهد كه‌ دشمن‌ در مقاصد خود كامياب‌ شود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /