پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)؛

ششمین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد

ششمین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، امشب در حسینیه ی امام خمینی(ره)، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی، با اشاره به گسترش و انتشار حقایق و معارف قیام تاریخ ساز حضرت سید الشهدا(ع) پس از روز عاشورا، گفت: طلایه‌داران این فصل از قیام حسینی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) هستند، و این بزرگواران با شناخت جامعه تبلیغی، حرکت دشوار تبیین واقعیات و زدودن تحریفات را به عالمانه‌ترین و زیباترین شکل انجام دادند.
وی، تفاوت سیره تبلیغی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کوفه، شام و مدینه را بدلیل تفاوت جامعه مخاطب خواند و افزود: اهل کوفه شناخت کافی از اهل‌بیت(ع) داشتند، بنابراین حضرت زینب(س) در خطبه تاریخی خود در ورود به این شهر، آنها را سرزنش و ملامت کرده و صفاتی نظیر فریبکاری، پیمان‌شکنی و حیله‌گری را برای کوفیان برمی‌شمرد.
حجت‌الاسلام رفیعی شیوه تبلیغی اهل‌بیت(ع) در شام را آگاهی دادن به مردم، بدلیل آشنایی نداشتن آنها با خاندان رسالت دانست و گفت: قیام حضرت سیدالشهدا(ع) چشمه‌ای بود که در کربلا جوشید و با خطبه‌ها و روشنگری‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کوفه و شام، آب زلال آن به تشنگان تاریخ رسید.
همچنین در این مراسم آقایان سماواتی و مطیعی در سوگ شهادت جانکاه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و خاندان و یاران آن حضرت مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /