پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بازديد از مجتمع بازسازى شده پتروشيمى بندر امام خمينى (رض)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در چهارمين روز از سفرشان به استان خوزستان، صبح امروز از مجتمع بازسازى شده پتروشيمى بندر امام خمينى (رض) بازديد كردند.
در جريان اين بازديد ابتدا آقاى غلامرضا آقازاده وزير نفت گزارشى را درباره چگونگى بازسازى واحدهاى مختلف مجتمع پتروشيمى امام خمينى(رض) ارائه كرد و طى آن گفت كه راه اندازى اين مجتمع بزرگ به دست توانمند نيروهاى دلسوز، متعهد و كارامد داخلى، صدها ميليون دلار درآمد ارزى را براى كشور به ارمغان آورده است و ايران اسلامى امروز به عنوان يكى از بزرگترين توليد كنندگان مواد شيميايى در جهان تبديل شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى سپس از اتاقهاى كنترل واحد توليد «پى وى سى» يك محصول مهم و استراتژيك صنايع پتروشيمى و همچنين واحد اروماتيك كه توليدكننده مواد اوليه پايه در پتروشيمى محسوب مى شود بازديد كردند و از نزديك در جريان چگونگى فعاليتهاى توليدى اين دو بخش قرار گرفتند.
مقام معظم رهبرى پس از اين بازديد در اجتماع بزرگ كاركنان مجتمع پتروشيمى حضور يافتند و طى سخنانى با ابراز خرسندى از اقدامات انجام شده در جهت بهره بردارى از اين مجتمع بزرگ صنعتى فرمودند: احياى يك سرمايه از دست رفته براى كشور بسيار ارزشمند است و اين كار بزرگ را كسانى انجام دادند كه از ويرانيهاى جنگ تحميلى احساس وحشت نكردند و با اطمينان به توانايى و اراده خود وارد عرصه كار و تلاش و سازندگى شدند.
حضرت آيت الله خامنه اى به تلاشهاى انجام شده براى حفظ سرمايه هاى حساس و ارزشمند كشور از تهاجم بيگانگان در طول هشت سال جنگ تحميلى اشاره كردند و فرمودند: عده اى از كاركنان دلسوز و فداكار در مجتمع پتروشيمى امام خمينى (رض)، پالايشگاه نفت آبادان و برخى از صنايع ديگر در جريان بمبارانهاى مستمر دشمن تلاش كردند تا آنجا كه ممكن است قطعات و دستگاههاى حساس و مهم صنعتى را از تيررس و دستبرد مهاجمين حفظ كنند و در اين كار نيز موفق شدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ضرورت پرهيز از هرگونه اسرافكارى در بخشهاى مختلف توليدى را خاطر نشان كردند و فرمودند: حاكم بودن روحيه صرفه جويى بر انسان مانع از هدر رفتن ثروت او بر اثر كوتاهى، غفلت و اسراف مى شود و كسانى كه در بخشهاى صنعتى، خدماتى، ادارى و كشاورزى، امانتى را در اختيار دارند بايد از چنين روحيه اى برخوردار باشند و به هيچ وجه اجازه تضييع آن را ندهند زيرا كوتاهى و غفلت در حفظ امانت در حكم خيانت است و همه بايد امانت را به دقت حفظ كنند.
مقام معظم رهبرى رسيدن به شرايط مطلوب و اجتناب از فروش نفت به قيمت ارزان را يكى از آرزوهاى قلبى خود خواندند و فرمودند: ايران اسلامى از منابع عظيم زيرزمينى برخوردار است و در بازار نفت نيز جايگاهى را به خود اختصاص داده است. ما صاحب نفت هستيم و بايد وضع خود را بگونه اى بهبود بخشيم كه بتوانيم نفت را به قيمت عادلانه به جهان عرضه كنيم و هرگاه اراده كرديم بتوانيم از فروش نفت خوددارى كنيم و در اين صورت ملت ايران به حق مالك و اختياردار انرژى و نفت خود خواهد بود و كاربرد نفت در سياست و اقتصاد دنيا نيز روشن خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اى قدرتهاى زورگوى جهانى را چپاولگر حق ملتها توصيف كردند و فرمودند: دنيا به نفت احتياج دارد و ما نيز قصد ظلم كردن به هيچ كشورى را نداريم اما بايد كارى كنيم كه شأن و ارزش واقعى نفت براى دنيا معلوم شود و صنعت پتروشيمى در كشور مى تواند نقش مهمى را در رسيدن به چنين وضعى ايفا كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى دلسوزى، علاقه به كار و اجتناب از تنافسها و برخوردها در عرصه كار و تلاش را لازمه رسيدن به شرايط مطلوب و تأمين عزت و سربلندى ملت ايران دانستند و فرمودند: دانش، تجربه و تخصص در سايه كاوش و جستجو به دست مى آيد و هر كس اراده كند آن را به دست خواهد آورد. شناخت حقايق و رابطه اى كه در عالم ماده وجود دارد حاصل تحقيق و تفحص است و همه بايد علم و مهارت را بياموزند و سطوح علمى خود و ديگران را افزايش دهند.
مقام معظم رهبرى ضرورت استفاده حداكثر از نيروهاى مخلص و داراى ايمان حقيقى در عرصه هاى مختلف را خاطر نشان كردند و در پايان سخنانشان از تمامى كسانى كه با كار درخشان و ارزشمند خود در جهت به توليد رساندن مجتمع پتروشيمى امام خمينى (رض) تلاش كرده اند تقدير و تشكر كردند و اجر و پاداش الهى را شايسته و زيبنده آنان دانستند .
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /