پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضور در پاى صندوق اخذ رأى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در اولين لحظات شروع كار رأى گيرى در كشور، با حضور در پاى صندوق اخذ رأى، به نامزد اصلح انتخابات رياست جمهورى راى دادند.
اين در حالى بود كه دهها خبرنگار، فيلمبردار و عكاس داخلى و خارجى از حضور مقام معظم رهبرى و مراحل اخذ رأى گزارش، فيلم و عكس تهيه كردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در ساعت 30/8 دقيقه صبح امروز در حالى كه شناسنامه خود را در دست داشتند در كنار صندوق سيار شماره 110 در حسينيه امام خمينى (رض) حضور يافتند و مسؤولان اخذ رأى پس از طى مرحل ثبت مشخصات شناسنامه اى معظم له، برگه رأى را در اختيار مقام معظم رهبرى قرار دادند و معظم له نيز پس از درج نام داوطلب اصلح، آن را در صندوق رأى انداختند.
حضرت آيت الله خامنه اى پس از دادن رأى خود طى مصاحبه اى به آحاد مردم توصيه فرمودند كه با توجه به ممدوح بودن سبقت در كارهاى نيك در دين مقدس اسلام، از اولين ساعات راى گيرى به پاى صندوقهاى اخذ رأى بشتابند و با احساس مسؤوليت و از روى تشخيص و آگاهى رأى خود را به صندوق بيندازند.
مقام معظم رهبرى در تبيين انتظار خود از رئيس جمهور آينده فرمودند: ما از كسى كه به عنوان رئيس جمهور انتخاب مى شود انتظار داريم كه خود را خدمتگزار مردم بداند و آنچه را كه براى دين و دنياى اين مردم نياز است در محدوده اختيارات قانونى خود، با همه وجود انجام دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر تدين و انقلابى بودن ملت ايران فرمودند مردم مايلند كه آنچه براى رفاه و سعادت دنيوى آنان انجام مى گيرد در چارچوب احكام و مقررات اسلامى باشد و خوشبختانه همه نامزدها اعلام كرده اند كه بنا دارند چنين عمل كنند و ما نيز همين توقع را از رئيس جمهور آينده داريم داشت.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان سخنانشان فرمودند: من با هر كس كه نامش به عنوان رئيس جمهور از صندوقها بيرون بيايد و رأى بياورد، همان رفتارى را خواهم كرد كه در اين 8 سال با جناب آقاى هاشمى رفسنجانى كرده ام هر چند كه هيچ يك از آنها براى من آقاى هاشمى رفسنجانى نخواهد شد ولى اميدوارم بتواند براى ملت و كشور همان شخصيت باشد و هر چه بيشتر و بهتر تلاش كند زيرا باب رحمت الهى واسع است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /