پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع زيادى از فرماندهان و مسؤولان نيروى انتظامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار جمع زيادى از فرماندهان و مسؤولان نيروى انتظامى با ايشان طى سخنانى بر اهميت و ضرورت تأمين امنيت عمومى در تمامى شئون زندگى مردم تأكيد كردند و افزايش كيفيت اقتدار نيروى انتظامى در تعقيب و برخورد با عناصر مخل امنيت و توجه جدى به اخلاق، شرافت، نجابت و امانت در درون اين نيرو را ضرورى دانستند.
در اين ديدار كه همزمان با آغاز هفته بهزيستى و تأمين اجتماعى انجام شد و مسؤولان و مقامات سازمان تأمين اجتماعى نيز در آن حضور داشتند مقام معظم رهبرى تأمين اجتماعى و ارائه كمكهاى تأمينى به طبقات ضعيف و مستمند را منطبق براساس و فلسفه نظام اسلامى توصيف كردند و فرمودند: مسؤولين كشور و دولت جمهورى اسلامى ايران بايد به شكل ويژه و صحيحى طبقات نيازمند به كمك را مشمول كمك رسانى قرار دهند و نوع كمكها نيز بگونه اى باشد كه افراد و خانواده ها را به تلاش مناسب وادار كند و در جامعه نيز ركود به وجود نياورد.
حضرت آيت الله خامنه اى ضرورت توجه به وضعيت بازنشستگان و مستمرى بگيران را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: بازنشستگان، نيروهاى فعال كشور در اندكى پيش از اين هستند كه عمرو جوانى خود را صرف انجام كار كرده اند و اكنون هنگام آن است كه كشور به اين تلاش و زحمت كشى مستمر دوران عمر پاسخ بگويد زيرا هر چه وضع بازنشستگان در كشور بهتر باشد، كاركنان فعلى دولت نير با دلگرمى بهترى كار خواهند كرد.
فرمانده كل قوا در ادامه سخنانشان امنيت را يكى از سرفصلهاى ضرورى در زندگى بشر برشمردند و فرمودند: جامعه اى كه امنيت نداشته باشد، حالت اختناق پيدا مى كند. انسان براى انجام هر فعاليتى محتاج امنيت است و امنيت نيز متعلق به همه مردم است. امنيت تهران واجب تر از امنيت مردم مرزنشين جنوب و شرق و غرب كشور نيست و امنيت افراد مرفه و برخوردار از سرمايه و امكانات واجب تر از امنيت كارگرى كه چشم به مزد روزانه خود دارد نيست. امنيت در نظام اسلامى متعلق به يك طبقه ويژه نيست و عموم مردم بايد از آن برخوردار باشند و اينجاست كه اهميت نيروى انتظامى در برقرارى امنيت در تمامى شئون زندگى مردم احساس مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از شروع يك حركت جدى و حقيقى براى سازندگى درونى نيروى انتظامى ابراز خرسندى كردند و فرمودند: برخورد با عناصر متخلف در درون نيروى انتظامى بايد با شدت و جديت ادامه پيدا كند و فضاى درون اين نيرو سالم سازى شود. مسؤولان نيروى انتظامى بايد تخلفات داخل اين نيرو را هر چه مى توانند بزرگ بشمارند، نسبت به هرگونه تخلف و خيانتى اغماض نكنند و كوتاهى و قصور در انجام وظيفه را با جديت پيگيرى نمايند زيرا چشم اميد مردم براى مقابله با متخلف و تهديد كننده امنيت و آسايش مردم به نيروى انتظامى است و هرگونه تعرض احتمالى از درون اين نيرو به امنيت مردم، گناه بسيار بزرگى است كه نبايد اغماض بشود تا به اين ترتيب نيروى انتظامى همان چيزى بشود كه نظام اسلامى نيازمند آن است.
فرمانده كل قوا ضرورت برخورد سرسختانه و شجاعانه نيروى انتظامى با تهديد كنندگان امنيت و زندگى مردم را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: نيروى انتظامى بايد راه اصلاح و تكميل و گسترش كيفى و كمى را با جديت و قدرت دنبال كند و مسؤولان بودجه كشور نيز با درك اهميت اين مسأله براى تأمين اعتبارات مورد نياز اين نيرو همكارى كنند.
مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از سخنانشان ضرورت برخورد دستگاههاى قضايى، قانونگذارى و انتظامى را با بهره مندان از پولهاى حرام مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: كسانى كه با ثروتهاى عمومى بازى مى كنند و براى دست انداختن به درآمدهاى ناپاك و نامشروع هيچ حدى را قائل نيستند، تلاش مى كنند تا با تكيه بر ارتباطات، انتسابها، زرنگيها و مشرف بودن بر مراكز ثروت، يك طبقه ممتاز بى درد جديد را از درون جمهورى اسلامى به وجود آورند، اما به فضل پروردگار نخواهيم گذاشت طبقه بهره مندان از پولهاى حرام در جمهورى اسلامى ايران شكل بگيرد، و مخلصين اسلام و انقلاب اجازه نخواهند داد كه چنين انحراف بزرگى به وجود آيد و يك طبقه مرفه بى درد جديد از درون نظام سر برآورد.
فرمانده كل قوا به خطر افتادن سرمايه گذارى و تلاش اقتصادى بر اثر مقابله با طبقه جديد مرفه بى درد را نادرست خواندند و فرمودند: دستگاههاى قضايى و قانونگذارى و دستگاههاى گوناگون كشور بايد با متخلف برخورد كنند و كسى كه متخلف است بايد احساس نا امنى كند. هر نظامى كه در آن بيگناهان بترسند كه مبادا مورد تعرض قرار بگيرند ، و گناهكاران عمده احساس آسايش و آرامش كنند، آن نظام منحرف است و نبايد اجازه داد كه نظام اسلامى ما چنين وضعى را پيدا كند.
حضرت آيت الله خامنه اى توجه مجلس شوراى اسلامى را به ضرورت تصويب قوانين مورد نياز قوه قضاييه و نيروى انتظامى براى مقابله با ثروتهاى بادآورده جلب كردند و فرمودند: نظام اسلامى نظام عدالت است و اولين و واجب ترين كار آنها استقرار قسط و عدل است. ما رفاه را براى قسط و عدل مى خواهيم و هدف از مبارزه، جنگ، سازندگى و توسعه نيز قسط و عدل است و در چنين محيطى است كه انسانها مى توانند رشد كنند و به مقامات عالى بشرى برسند و كمال انسانى را به دست آورند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى اهانت رژيم صهيونيستى به مقدسات اسلامى را مورد اشاره قرار دادند و فرمودند: اهانت صهيونيستها به مقدسات اسلامى، وجدان امت اسلام را به هيجان آورده است و از اطراف دنياى اسلام صداى اعتراض بلند شده است؛ اما با اين وجود آمريكاييها تنها به اظهار تأسف بسنده كرده اند و با ادامه حمايت خود از صهيونيستهاى ظالم، سفاك و قانون شكن، انسانيت و ارزشهاى انسانى و خواست مجموعه عظيم انسانى را مورد بى اعتنايى قرار داده اند .
فرمانده كل قوا در پايان سخنانشان ضرورت اهتمام به مسأله عدالت اجتماعى را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: مسؤولان اجرايى، قضايى، قانون گذارى، روحانيون، گويندگان، روزنامه نگاران و روشنفكران بايد بدانند كه اگر جهتگيرى عدالت اجتماعى در كشور ضعيف شود، و هر كارى در كشور انجام بگيرد، به زيان طبقات ضعيف و به سود عده اى معدود، زرنگها، و قانوندانهاى قانون شكن تمام خواهد شد، و عامه مردم بى نصيب خواهند ماند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى سرتيپ لطفيان فرمانده نيروى انتظامى گزارشى از اقدامات نيروى انتظامى جهت برقرارى نظم و امنيت در كشور ارايه كرد و سپس آقاى كرباسيان مدير عامل سازمان تأمين اجتماعى از عملكرد اين سازمان گزارشى را به استحضار رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /