پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت با ايشان طى سخنانى كارنامه عملكرد هشت ساله دولت آقاى هاشمى رفسنجانى را در مجموع مثبت، واضح و بى ابهام ارزيابى كردند و آن را دوره اى آكنده از كار و تلاش و عايدى براى كشور دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار ضمن ارج نهادن به خدمات دولت طى هشت سال گذشته، فرمودند: براى جمهورى اسلامى ايران، اين يك آزمايش جديد است كه دولت در پايان دو دوره رياست جمهورى مى تواند يك كارنامه واضح و بى ابهامى را از كار كرد خود ارائه بدهد و با رضايت وجدانى از حس خدمتگزارى به مردم، صحنه خدمت را به مجموعه ديگرى بسپارد.
حضرت آيت الله خامنه اى از بازسازى ايران اسلامى به عنوان يك آرزوى بزرگ پس از پايان جنگ تحميلى ياد كردند و فرمودند: آنچه در هشت سال رياست جمهورى آقاى هاشمى رفسنجانى در اين كشور اتفاق افتاد، در واقع بيشتر از آن چيزى است كه بعد از جنگ آرزو مى كرديم. بازسازى و نوسازى كشور همتى بلند و كارى پرمرارت را مى طلبيد و دولت با مشتعل كردن احساس كار، تلاش و ابتكار، اين وظيفه را با موفقيت انجام داد و كشور حقيقتا بازسازى شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ضرورت انجام برخى از كارهاى بزرگ در دولت آينده را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: برخى از سياستهاى كلى از قبيل مسائل مربوط به عدالت اجتماعى كه براى ما انقلابيون يك آرزوست، هنوز به طور كامل برآورده نشده است و كارهاى زيادى وجود دارد كه دولتهاى بعدى آنها را انجام خواهند داد؛ اما آنچه كه در زمينه بازسازى بر عهده اين دولت بوده است. بحمدالله به بهترين وجهى انجام گرفته است.
مقام معظم رهبرى بخش قابل توجهى از موفقيتهاى دولت در امر بازسازى و سازندگى را مرهون خصوصيات شخصى جناب آقاى هاشمى رفسنجانى دانستند و فرمودند: برخى از خصوصيات رئيس جمهور تأثير تام و تمامى در موفقيتهاى دولت داشته است. برخوردارى ايشان از روحيه كار، ابتكار و نوآورى، همت بلند ايشان در امر سازندگى و نترسيدن از اجراى طرحهاى بزرگ، شجاعت ايشان براى ورود به عرصه هاى جديد و ناپيموده، شيوه مديريت باز ايشان كه امكان تلاش و ابتكار را براى همكارانشان فراهم مى ساخت، ايمان عميق به تواناييهاى خود و هوشمندى در شناخت مشكلات و يافتن راه حلها، بخشى از خصوصيات آقاى هاشمى رفسنجانى است كه بدون ترديد تأثير مهمى در موفقيتهاى دولت داشته است.
حضرت آيت الله خامنه اى كارى بودن كابينه را يك نكته مهم در راز موفقيتهاى دولت آقاى هاشمى رفسنجانى توصيف كردند و فرمودند: كابينه كارى به معناى آن نيست كه اعضاى آن اهل سياست نيستند و يا در سياست دخالت نمى كنند؛ بلكه معناى آن در اهتمام اعضاى هيأت دولت به انجام كار و پيشبرد امور كشور است و اينجانب با وجود آن كه در مواردى بخشى از مجموعه برنامه دولت را هم قبول نداشتم، خود را موظف مى دانستم از دولت با ايمانى كه حقيقتا داراى حس خدمتگزارى و دلسوزى نسبت به مردم بوده است، حمايت كنم و مردم نيز حقا و انصافا از دولت و شخص رئيس جمهور حمايت و قدردانى كردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر ضرورت آمادگى اعضاى هيأت دولت براى خدمتگزارى در دولت آينده و يا انجام كارهاى اساسى مربوط به امور كشور تأكيد كردند و فرمودند: مشاغل، مناصب و عنوانها، در ذات خود ارزشى ندارند، مگر آن كه انسان بتواند با استفاده از اين امكان حقى را اقامه كند و يا كار مؤثرى را انجام دهد، بنا بر اين همت همه ما بايد بر جلب رضايت و خشنودى خداوند متعال مبتنى باشد و اميدوارم كه رضايت مردم از اعضاى دولت، رضايت پروردگار را نيز به دنبال داشته باشد.
مقام معظم رهبرى با آرزوى موفقيت براى مسؤولان و دست اندركاران دولت آينده فرمودند: اداره يك كشور و به سامان رساندن مسائل آن و تحقق آرزوهاى بزرگ، كارى نيست كه در كوتاه مدت انجام بگيرد. بخشى از كار سازندگى به بهترين وجه انجام شده است و مراحل ديگرى از كارهاى بزرگ را در پيش رو داريم كه اميد است همه مسؤولان و دست اندركاران دولت آينده بتوانند اين وظايف را به بهترين وجهى بر عهده بگيرند.
حضرت آيت الله خامنه اى مسأله انتقاد از برخى مسؤولان را يادآور شدند و در پايان سخنانشان فرمودند: انتقاد به معناى نفى خدمات و كارهاى انجام نشده نيست. انتقاد جاى خود را دارد و تلاش خالصانه و خدمات بزرگ افراد نيز نبايد ناديده گرفته شود.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى هاشمى رفسنجانى رئيس جمهور در سخنان كوتاهى برخوردار بودن از اعتماد و حمايت رهبر معظم انقلاب اسلامى را سرمايه اى ارزشمند و كارساز براى دولت خود و هر دولت ديگرى توصيف كرد و گفت: اينجانب براى اداره امور از انسجام و همراهى كامل هيأت دولت برخوردار بودم و در نتيجه اعتماد و هماهنگى درون دولت، توانستيم برنامه ها را در حد قابل قبولى اجرا كنيم و در مواردى نيز جلوتر از برنامه به اهدافمان رسيديم.
اين گزارش حاكيست كه در پايان اين ديدار حضرت آيت الله خامنه اى يك جلد نفيس كلام الله مجيد به رسم يادبود و تقدير از خدمات ارزنده آقاى هاشمى رفسنجانى به وى تقديم كردند و هر يك از اعضاى هيأت دولت نيز يك جلد قرآن كريم از دست معظم له دريافت كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /