پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بازديد از مانور بزرگ مشترك ذوالفقار

مرحله اصلي و پاياني مانور بزرگ مشترك ذوالفقار روز يكشنبه ساعت 9 صبح با حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب و فرمانده كل قوا با رمز مقدس يا فاطمه زهرا(س) در كوشك نصرت قم آغاز شد.
در اين مرحله از مانور كه با آتش پرحجم توپخانه هاي سنگين نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران و بمباران موثر مواضع دشمن فرضي توسط جنگنده بمب افكنهاي نيروي هوايي همراه بود، نيروهاي پياده و رزمي با عمليات هماهنگ و سريع به سوي مواضع دشمن فرضي يورش بردند.
جنگنده بمب افكن هاي نيروي هوايي سپس چند بار مواضع تاسيساتي و لجستكي و پاسگاههاي فرماندهي دشمن فرضي را بمباران كردند و به ترتيب ارتباط يگانهاي دشمن قطع شد.
به گزارش خبرنگاران جمهوري اسلامي از منطقه اسلامي از منطقه مانور، بلافاصله پس از آغاز مرحله اصلي مانور كه "تك همانگ شده روزانه" نام گرفته است كوير وسيع كوشك نصرت قم به ميدان يك جنگ تمام عيار و واقعي تبديل شد و رزمندگان ارتشي صحنه هايي فراموش نشدني را در منطقه آفريدند.
غرش سلاحهاي سنگين، نيمه سنگين و سبك رزمندگان شركت كننده در اين مانور، به همراه شليك راكتها و موشكهاي هلي‌كوپتر‌هاي هوا نيروز و بمب هاي آتشين تيز پروازان نيروي هوايي، عملياتهاي بزرگ دوران دفاع مقدس را در ذهن هر بيننده اي زنده كرد.
هماهنگي و دقت يگانهاي مختلف شركت كننده در اين تمرين بزرگ نظامي، شكوه خاصي را به مانور بخشيده است.
حركت صدها دستگاه تانك و نفربر زرهي به سمت مواضع دشمن فرضي زمين منطقه مانور را به لرزه در آورده تا دشمنان اسلام و ايران بدانند ارتش جمهوري اسلامي ايران كه مسلح به سلاح ايمان مي باشد، پاسخ هر متجاوزي را با قاطعيت خواهد داد.
به گفته فرماندهان و كارشناسان نظامي مانور بزرگ ذوالفقار كه با حضور بيش از 200 هزار رزمنده ارتشي در منطقه‌اي به وسعت 1800 كيلو متر مربع در حال انجام است، يكي از بزرگترين و منحصر بفردترين تمرينهاي نظامي جهان به شمار مي رود.
حضور فعال نيروهاي سه گانه ارتش جمهوري اسلامي ايران و استفاده از مهمات جنگي، يكي ديگر از ويژگيهاي بارز مانور ذوالفقار است.جمعي از فرمانده هان ارشد ارتش و سپاه، مسؤولان و مقامهاي لشگري و كشوري و گروهي از خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان و آزدگان سرفراز ارتش جمهوري اسلامي ايران از نزديك شاهد هنر‌نمايي دلاور مردان ارتش اسلام هستند.
بيش از يكصد خبرنگار، گزارشگر و عكاس و فيلمبردار رسانه هاي داخلي همپاي رزمندگان شركت كننده در اين مانور سرگرم تهيه خبر و گزارش و ثبت و ضبط صحنه هاي زيباي اين همايش بزرگ نظامي هستند.
همچنين حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب و فرمانده كل قوا درميان رزمندگان ارتشي روحيه اي مضاعف را در فرمانده هان و پرسنل شركت كننده در مانور ايجاد كرده است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /